Welke app gebruiken jullie om de autokosten bij te houden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:27
Ik ben dus op zoek naar een app om mijn autokosten in bij te houden. Ik kom zo snel nog geen topic tegen hierover anders hoor/zie ik het vanzelf wel dmv slotje.

Nu zijn er best een aantal te vinden maar wat ik geprobeerd heb doen ze veel een deel maar wat ik wil.
De meeste houden netjes het brandstof verbruik bij en ook nog wat zaken meer maar niets wat je zover uit kan splitsen dat je ook de losse onderdelen kan vermelden.

Wat ik dus zoek is een app waarin ik mijn wagen kan invoeren met daarbij oa tankbeurten, onderhoudsbeurten, onderdelen, reparaties, todo, kmstand, adressen waar ik bv onderhoud heb laten doen of waar ik de onderdelen gekocht heb.
En ook het liefst dat de gegevens van de app centraal opgeslagen worden zodat ze ook te raadplegen/gebruiken zijn tussen telefoon en tablet ofwel synchroniseren.

Voor mij persoonlijk gaat het om Android maar mocht je een IOS app weten dan ook het vermelden waard voor die personen die ook interesse hebben in zo'n app.

Nu komt FuelLog een heel eind in de buurt alleen daar zijn al jaren geen updates meer voor en die heeft ook niet de mogelijkheid tot synchroniseren.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb op WP Auto Total, kan je heel veel voor invoeren en kan ook exports maken :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34

Tomatoman

Fulltime prutser

De app die ik hiervoor gebruik heet Microsoft Excel, in combinatie met deze hardware:
Afbeeldingslocatie: http://webshop.feka.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/0/10105095_2.jpg

Waarom zou je allerlei gegevens van de onderhoudshistorie willen overnemen in een app, terwijl je ook gewoon de papieren onderhoudshistorie kunt bewaren? Dat je de kosten (tankbeurten, onderhoudskosten) graag in een financieel overzicht wilt overnemen begrijp ik, maar wat is het nut ervan om in een app te registreren waar je welke onderdelen hebt gekocht :?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Tomatoman schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:34:
De app die ik hiervoor gebruik heet Microsoft Excel, in combinatie met deze hardware:
[afbeelding]

Waarom zou je allerlei gegevens van de onderhoudshistorie willen overnemen in een app, terwijl je ook gewoon de papieren onderhoudshistorie kunt bewaren? Dat je de kosten (tankbeurten, onderhoudskosten) graag in een financieel overzicht wilt overnemen begrijp ik, maar wat is het nut ervan om in een app te registreren waar je welke onderdelen hebt gekocht :?
Omdat het veel handiger bij te houden en op te zoeken is (voor mij) en omdat het tegenwoordig mogelijk zou moeten zijn.
Alles netjes bij elkaar in 1 overzicht van aanschaf te verkoop van de wagen(s).

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tomatoman schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:34:
Waarom niet? Ik kan bij mijn app nu ook tankpomp locatie opgeven, notities over welke benzine, altijd handig om later eens terug te kijken waar/wanneer dat precies was. Maar app kan gewoon alles handig op 1 plek, zit een parkmeter in, GPS locatie (waar je geparkeerd staat), export naar excel/txt en spritmonitor (voor vergelijkingen).

En ik heb lang niet van alles de 'bonnen', even snel tanken/pinnen en weer weg (of bonnetje kwijt), sommige zaken gaan gewoon via vriendenprijsjes, zaken via ebay heb ik helemaal geen bon van, handig om alles bij elkaar te hebben.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

spritmonitor.de :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

+1 voor spritmonitor.de

Geen idee of ze een mobiele app hebben, ik gebruik gewoon de web-interface..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

@ AlexanderB ;
ze hebben een app ervoor. kun je downloaden in de Android Store. of het ook voor de apple is weet ik alleen niet.

verder gebruik ik Fuelly en de bekende spritmonitor. bij spritmonitor zit/zat mijn auto er niet tussen. op het amerikaanse fuelly app net zoveel als de volkswagen golf op spritmonitor.

let wel op de datum en of je gedeeltelijk of volledig afgetankt hebt. spritmonitor houd de huidige dag aan en veranderen kan alleen op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ik heb die app er maar eens op gezet alleen.... ben de inloggegevens allemal kwijt.... :s
Al een mailtje gestuurd naar diverse mailadressen die ik in die tijd gebruikte maar komt niets binnen :S
Ook een mailtje naar hen zelf gestuurd maar nog geen reactie...

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:58
Hier ook spritmonitor.

Je kunt er vanalles in zetten, verzekering, wegenbelasting, brandstof, onderhoud etc etc.
Ik gebruik het alleen voor brandstof en onderhoudskosten.

App gebruik ik eigenlijk niet, ik voer bonnetje bij thuiskomst ff in via PC.

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 08-01-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:40

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik gebruik zelf [ur;=https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zonewalker.acar&hl=nl]aCar[/] op android, na jaren Spritmonitor gebruikt te hebben.

De reden van mijn overstap is het gebrek aan een goede android-app voor Spritmonitor, aCar heeft een betere interface en werkt intuïtiever. Met aCar kan je eventueel ook importeren van en exporteren naar Spritmonitor.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:54

reiker

dan jij!

Hier ook aCar, werkt ondanks de verouderde interface prima. Voor iOS is RoadTrip een fantastische app (als die er voor Android komt stap ik zeker over!). Beide doen exact wat je er mee wilt!

[ Voor 15% gewijzigd door reiker op 11-01-2015 09:20 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
deepbass909 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 01:28:
Ik gebruik zelf [ur;=https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zonewalker.acar&hl=nl]aCar[/] op android, na jaren Spritmonitor gebruikt te hebben.

De reden van mijn overstap is het gebrek aan een goede android-app voor Spritmonitor, aCar heeft een betere interface en werkt intuïtiever. Met aCar kan je eventueel ook importeren van en exporteren naar Spritmonitor.
Thnx, zal er eens naar kijken.
Ik krijg maar geen reactie op mijn mail naar spritmonitor en zal dus toch opnieuw moeten beginnen.

Synchroniseert deze op diverse apparaten?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:40

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ad de Jong schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:21:
[...]

Thnx, zal er eens naar kijken.
Ik krijg maar geen reactie op mijn mail naar spritmonitor en zal dus toch opnieuw moeten beginnen.

Synchroniseert deze op diverse apparaten?
In principe niet, aCar gebruikt een lokale database. Dat is wel een nadeel.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1