Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik heb nu een UPC DVR, maar neem sinds ik Netflix heb eigenlijk niet veel meer op. Toch vind ik de pauze functie wel handig. Al met al is me dat de 7 euro per maand niet echt meer waard. Nou was ik laatst bij m'n vader, die een oude Ziggo DVR (Cisco 8485) in de kast had liggen na z'n overstap op glas van KPN.

Kan ik, aangezien UPC het basispakket onversleuteld aanbied, niet gewoon zijn DVR gebruiken en mijn DVR teruggeven aan UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:07
Dat kan volgens mij, maar volgens mij zijn die Cisco DVR's niet heel erg goed kwalitatief gezien volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Niet bepaald nee, ze zijn erg sloom en de opnamefunctie werkt vaker niet dan wel.

Verder doen die dingen geen 1080p, ze doen maximaal 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Maar de UPC HD DVR is toch ook een Cisco van ongeveer hetzelfde type? Zo veel ga ik er dan dus niet op achteruit. Aangezien de TV uitzendingen ook in maximaal 1080i zijn, is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
LiquidSmoke schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 00:04:
Niet bepaald nee, ze zijn erg sloom en de opnamefunctie werkt vaker niet dan wel.

Verder doen die dingen geen 1080p, ze doen maximaal 1080i.
UPC zend ook geen 1080p HD uit dus dat wordt dan ook lastig opnemen in zo'n kwaliteit :)
Overigens zitten er in het DVB-C pakket ook slechts 3 Nederlandse HD zenders namelijk Ned1,2,3.
De overige zenders in DVB-C zijn SD kwaliteit. Voor een complete zenderlijst check hier en kijk naar 'Digitale kabel tv'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
funrider schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:58:
[...]

UPC zend ook geen 1080p HD uit dus dat wordt dan ook lastig opnemen in zo'n kwaliteit :)
Overigens zitten er in het DVB-C pakket ook slechts 3 Nederlandse HD zenders namelijk Ned1,2,3.
De overige zenders in DVB-C zijn SD kwaliteit. Voor een complete zenderlijst check hier en kijk naar 'Digitale kabel tv'.
Goed punt...

Blijft wel dat het een kreng van een apparaat is...

Schoonouders gingen over van een beeldbuis naar een mooie led tv. De PVR overgeschakeld van scart 576 naar 1080i over HDMI. Ding begaf het na 5 minuten }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Ik heb dit vanochtend eens geprobeerd. Hij wil wel kanalen zoeken en vind ze ook, geeft ook heel even beeld, maar op de een of andere manier springt de DVR daarna steeds automatisch op "uitzending gemist", met een foutmelding over dat het signaal niet goed is. Jammer, viel te proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:05

Freakie1NL

Grote Baas

Waarom moet je 7 euro per maand betalen om op te nemen? Ik heb sindskort UPC maar ontving gewoon een Horizonbox die opneemt.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Genoil schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:22:
Ik heb dit vanochtend eens geprobeerd. Hij wil wel kanalen zoeken en vind ze ook, geeft ook heel even beeld, maar op de een of andere manier springt de DVR daarna steeds automatisch op "uitzending gemist", met een foutmelding over dat het signaal niet goed is. Jammer, viel te proberen..
Voor zover ik weet speel dit niet met de Humax DVB-C decoders (met of zonder recorder).
Ik gebruik zelf sinds 2013 toen UPC startte met ongecodeerd DVB-C een Humax Fox-Z naar alle tevredenheid. Dit is overigens een decoder zonder recorder en slechts SD support. Mijn tv op slaapkamer heeft namelijk geen DVB-C module aan boord.
Freakie1NL schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:49:
Waarom moet je 7 euro per maand betalen om op te nemen? Ik heb sindskort UPC maar ontving gewoon een Horizonbox die opneemt.
Ik snap niet helemaal waarom je dit in dit topic plaatst.

Bij UPC zit een Horizonbox erbij bij een Alles-in-1 Power of Extra power pakket.
Alleen het Alles-in-1 /2-1 basis pakket heeft geen Horizon (recorder functie). Het verschil is meer dan 7 euro bij de alles-in-1 pakketten.

Bij een los Horizon tv pakket is er inderdaad sprake van 7,50 extra bovenop het Starter pakket (18,70 + 5,50 + 7,50 Horizon) (bron).

[ Voor 34% gewijzigd door funrider op 03-03-2015 12:22 ]

Pagina: 1