Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinfailber
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Beste mede-tweakers,

Ik zit nu op de middelbare school en ik ga volgendjaar MBO Applicatie ontwikkelaar niveau 4 doen.
Als ik nu zo rond kijk op sites zoals kansopwerk.nl staat er dat er weinig kans op werk is. Ik heb even rondgevraagd om mijn stage(Een web design bedrijfje), en zei zeggen eigenlijk allemaal: Dat komt omdat bijna alle bedrijven zeggen dat ze een HBO vereisten. maar als je gewoon goed genoeg bent en genoeg werk ervaring hebt kom je wel binnen.
Als ik kijk naar mijn situatie:
-16 Jaar (dus ben nog jong)
-Ik kan goed overweg met computers ( Bouwen, onderhoud etc.)
-Ik kan goed overweg met de volgende programmeer talen:
Html, css, php, javascript en java.
-Ik heb nu een half jaar werk ervaring waar wij werken met svn en scrum.
-Ik ben bekend met frameworks en MVC.
Natuurlijk zal ik nog veel meer leren als ik de opleiding volg en met mijn stage.

Dus zou zo'n lijstje goed genoeg zijn voor een mooi baantje of is het handig dat ik toch HBO ga doen?

Mvg, Joris.

EDIT: Te laat gezien dat titel nog niet klopte.. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ga gewoon HBO doen... Kost nu/straks even tijd en moeite, maar daar heb je de rest van je leven plezier van.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Question Mark schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:15:
Ga gewoon HBO doen... Kost nu/straks even tijd en moeite, maar daar heb je de rest van je leven plezier van.
Zou ik ook aanraden. Ik heb die MBO opleiding ook gedaan en ben uiteindelijk wel goed terechtgekomen als frontenddev, maar dat pad is wat pittiger dan gewoon HBO doen. Je moet dan namelijk wel geluk hebben met het vinden van een werkgever die je een kans geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electricretard
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-08 16:29
Als je pas 16 bent, en je bent al redelijk vaardig met PHP, MySQL en Javascript zou je erg veel loon weggooien door geen HBO te doen. Een werkgever zal het onderste uit de kan willen, net als jij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:15
Zou zeker HBO doen als je dat prima kunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinfailber
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties,
Ik weet alleen niet of ik HBO aan kan omdat ik misschien niet HBO denk niveau heb.
Zouden jullie aanraden om na mijn VMBO examen meteen HBO programmeren te doen of eerst MBO en dan HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:40
Kan je na je VMBO wel gelijk doorstromen naar HBO?
Het traject was toch:
VMBO -> MBO
MBO -> HBO
HAVO -> HBO
VWO -> HBO
VWO -> Uni
HBO -> Uni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrambabo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 20:35
Ja voor HBO heb je vwo, havo of een MBO 4 diploma nodig. Tenzij je 21 jaar of ouder ben dan mag je een toelatingsexamen doen.

Ik ben ook via MBO naar het HBO gegaan, en ik kan het je aanraden. Maar focus je eerst lekker op MBO, kies iets wat je leuk lijkt. Als alles goed gaat ben je nog maar 20 als je klaar bent met je MBO, dan zou ik zeker HBO gaan doen. Het zal je toekomst alleen maar makkelijker maken. Tuurlijk kan je met MBO ook dingen bereiken, maar het is gewoon makkelijker als je HBO op je c.v. hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Als je al goed overweg kan met Html, css, php, javascript en java zonder daar uitgebreid les in te hebben gehad, schat ik je zeker niet op mbo niveau. Aangezien je bij de studie informatica met alle havo-profielen kan instromen zou ik zeker geen MBO gaan doen. Zonde van je tijd naar mijn mening als je je nu al zo goed kan vinden in het programmeren.
Ik zou gewoon een pretpakket havo + informatica gaan doen. Als je jezelf geleerd hebt programmeren kan je dat zeker ook. Het scheelt je twee jaar waardoor je dus jonger afgestudeerd bent, eerder aan een master kan beginnen en dus eerder kan beginnen met je bankrekening volpompen. Ik heb ook ooit over de keuze gestaan of ik mbo of havo zou gaan doen. Heb uiteindelijk voor havo gekozen. Ben er ontzettend blij mee aangezien ik nu een tamelijk technische studie doe waarbij alle studenten die van 't mbo komen flink aan het ploeteren zijn met hun exacte vakken terwijl dat voor mij een fluitje van een cent is (bij wijs van spreken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:58
Justinfailber schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:43:
Bedankt voor alle reacties,
Ik weet alleen niet of ik HBO aan kan omdat ik misschien niet HBO denk niveau heb.
Zouden jullie aanraden om na mijn VMBO examen meteen HBO programmeren te doen of eerst MBO en dan HBO.
VMBO-T diploma -> HAVO4 , HAVO afmaken en dan HBO is volgens mij 1 optie.

De andere is VMBO -> MBO (4 jarig) en dan instromen in het 2e jaar van het HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinfailber
  • Niet online
digital_ownage schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:03:
Als je al goed overweg kan met Html, css, php, javascript en java zonder daar uitgebreid les in te hebben gehad, schat ik je zeker niet op mbo niveau. Aangezien je bij de studie informatica met alle havo-profielen kan instromen zou ik zeker geen MBO gaan doen. Zonde van je tijd naar mijn mening als je je nu al zo goed kan vinden in het programmeren.
Ik zou gewoon een pretpakket havo + informatica gaan doen. Als je jezelf geleerd hebt programmeren kan je dat zeker ook. Het scheelt je twee jaar waardoor je dus jonger afgestudeerd bent, eerder aan een master kan beginnen en dus eerder kan beginnen met je bankrekening volpompen. Ik heb ook ooit over de keuze gestaan of ik mbo of havo zou gaan doen. Heb uiteindelijk voor havo gekozen. Ben er ontzettend blij mee aangezien ik nu een tamelijk technische studie doe waarbij alle studenten die van 't mbo komen flink aan het ploeteren zijn met hun exacte vakken terwijl dat voor mij een fluitje van een cent is (bij wijs van spreken).
Ja daar zit ik dus ook aan te denken, maar mijn denkniveau is niet al te hoog voor havo denk ik. ;(
Dus of ik moet volgend jaar echt gaan knallen als dat lukt of ik zou de langzame route moeten nemen.

Maar hoe ik het hier zo hoor is het niet echt aan te raden om te stoppen bij mbo. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Justinfailber op 05-01-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb ook mavo gedaan, toen MBO4 (niet IT) en toen HBO. Ik heb geen havo gedaan omdat ik er geen reet aan vond. De vakken die je krijgt op een opleiding zijn veel beter afgestemd op je interesses dan op de middelbare school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als je lekker practisch bent en moeite hebt met leren (wat ik begrijp) zou ik voor MBO4 kiezen en daarna eventueel een (verkorte) HBO.

In de IT is praktijk-gerichtheid altijd mooi meegenomen.

Edit: overigens denk ik dat er zeker wel kans op werk is. Maar misschien niet in de "traditionele" zin van het woord als applicatie-developer.

In mijn wereld is er een ontwikkeling gaande richting devops, hierbij worden de beheersprocessen van systeem en netwerkbeheer geautomatiseerd en zijn er programmeurs nodig die deze geautomatiseerde beheersprocessen weer beheren. Programmeervaardigheden zijn hierbij van belang!

[ Voor 52% gewijzigd door JackBol op 05-01-2015 21:35 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Hoezo zou je denkniveau niet hoog genoeg zijn? Met havo kan je een vakkenpakket nemen waarbij je alles gewoon kan stampen. Heeft niks met denkniveau te maken. Dat leren heb je al bewezen doordat je al Java e.d. kan. Ik heb zelf de laatste 2 jaar met havo ongeveer bijna de helft van mijn toetsen onvoldoende gemaakt (zonder de herkansingen mee te tellen) en het alsnog gehaald. Ik zou er vooral niet te moeilijk over denken. Het is vooral een kwestie van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinfailber
  • Niet online
digital_ownage schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:24:
Hoezo zou je denkniveau niet hoog genoeg zijn? Met havo kan je een vakkenpakket nemen waarbij je alles gewoon kan stampen. Heeft niks met denkniveau te maken. Dat leren heb je al bewezen doordat je al Java e.d. kan. Ik heb zelf de laatste 2 jaar met havo ongeveer bijna de helft van mijn toetsen onvoldoende gemaakt (zonder de herkansingen mee te tellen) en het alsnog gehaald. Ik zou er vooral niet te moeilijk over denken. Het is vooral een kwestie van doen.
Omdat ik op mijn huidge school 6en en 7ens gemiddeld sta.

Nog een vraagje:

Hoe heet de opleiding applicatieontwikkelaar op het HBO?
Ik heb de volgende gevonden:
http://www.han.nl/opleidingen/bachelor/hbo-ict/vt/
http://www.saxion.nl/stud...ezer/act/hbo-ict/hbo-ict/ of http://www.saxion.nl/stud...atica/informatica_vt_ens/
http://www.windesheim.nl/studeren/opleidingen/ict/hbo-ict/

Bij saxion hebben ze er een voor applicatie beheer zelf en de rest alleen maar ict algemeen?

[ Voor 28% gewijzigd door Justinfailber op 05-01-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Justinfailber schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:43:
Hard kunnen doorwerken en /-pakken is icm. gezond verstand IMHO even belangrijk als 'HBO denkniveau'. (1 woord ;) ) Als je zessen en zevens haalt ondanks hard werken (= >> 40 uur school+studie) dan komt het wel goed. Als je het haalt met minimaal studie/huiswerk dan kom je er niet, al kom je er dan ook niet in het werkende leven :P )

offtopic:
Ik heb de meeste MBO -> HBO -> WO-mensen die ik ken hoger zitten dan de meeste 'standaard' VWO -> WO masters die ik ken.

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 05-01-2015 23:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Met vmbo 6en en 7ens haal je havo ook wel. Had ik ook. Verder zegt een cijfer ook niet veel. Als je het gewoon serieus aanpakt, een goede planning maakt en je je ook aan die planning houd is havo zeker wel te doen.
Pagina: 1