Toon posts:

DAO of zelf om zeep geholpen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om zelf een systeem samen te stellen en te OC'en, maar ik heb nu grote pech gehad.
Mijn processor (700Mhz Athlon classic) heb ik van de casing ontdaan en heb ik voorzien van een zelfgemaakte koperen heatplate. Hierbij nog een VOS 32+ cooler en je zou denken dat de boel wel lekker zou draaien, niet dus...de processor werkt gewoon niet! Als ik de boel opstart dan geeft mijn mobo (Asus K7V) continu lange biebjes wat duidt op het ontbreken van geheugen of de controle ervan, wat normaal gedaan wordt door de (kapotte)processor. Bij het plaatsen van een ander exemplaar start de PC wel lekker op.
Mijn vraag is nu: Hoe zou ik die processor om zeep kunnen geholpen hebben? Er zijn geen fysische beschadigingen gemaakt door mij en in een statische ontlading wil ik ook niet geloven. Jammer genoeg kon ik de processor niet testen als ik hem aankocht, ik ben dan maar meteen begonnen met het openbreken van de casing en nu zal ik dus wellicht nooit weten of ie al dan niet DAO was.
Heeft iemand hier ook al zoiets meegemaakt? Iemand die op een of andere manier mijn processor weer kan doen werken/uitmeten? =mirakeltje verrichten
Alvast bedankt om een nieuw (voorlopig teleurgesteld) tweaker te helpen.

• -=*skilla*=-
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 11:54
kijk als je em wel recht boven het slot hebt zitten. dit koste mij ook 2 min. zweet omdat de pc niet opstarte allemaal rooie lampjes op de D-leds van MSI .. als ie iets scheef staat of niet helemaal doorgedrukt is werkt ie vaak niet !!!!!!!!!!!!

all people are wise untill they speak

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Idd! Ik heb mijn Athlonntje ook menig maal een beetje scheef in zijn slot gepropt.

Gevolg: hij doet het niet! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wel omdat dat inderdaad een van de redenen kan zijn zal ik het nog eens proberen (en hopen op een mirakeltje) maar ik heb dit reeds meerdere malen gecontroleerd. Alvast bedankt, zijn er nog mensen met ervaringen/tips?

Verwijderd

Uuuh sorry. jij hebt het steets over een DAO. maar het moet DOA zijn. ik weet wel dat je in iedere geval geen garantie meer hebt. en de tip die ik je kan geven is. zet je processor in een andere mobo. kijken of ie daar ook niet in opstart. probeer anders je proc in zo een goeie staat terug te krijgen. en ga gewoon langs waar je hem gekocht hebt of bel effe. of stuur hem op met de PTT. als DOA zijnde. dan word je van zelf opgebeld met de vraag. wat heb jij in gods naam gedaan met je processor. en jij weet van niks. komt gewoon door het vervoer van de PTT. en de schaden die er op zit word dan simpel verhaald op de PTT. want de meeste bedrijven zijn er voor verzekerd. Ik kan het weten want zo gaat het ook op de TD op m,n werk. je wil niet weten wat we allemaal mee maken. en laat het bedrijf maar bewijzen dat jij dat hebt gedaan. MAAR LET OP. IK WEET DUS NIET HOE ERG JE PROC IS BESCHADICHT!!!!!
het is het proberen waard.

Verwijderd

Je hebt die voss toch wel goed gemonteerd hopelijk ???
Ik was zelf zo slim om na het slopen van de
"casing" op een van de pennen een extra klemmetje te maken , stond net iets verkeer en de cpu stak net niet vergenoeg in het slot
met de door jou ook al genoemde resultaten !
( haal anders je mobo even uit de kast om dit
terdege te onder zoeken !) :) :) :)
Pagina: 1