Mechanische'herrie' van Pioneer 103s

Pagina: 1
Acties:

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Weet iemand wat ik kan doen aan het mechanische geluid dat mijn Pioneer 103s maakt? Je hoort een soort hoog piepend geluid, beetje te vergelijken met wat CD-spelers vroeger maakten. Je hoort het alleen als de DVD wordt gelezen.

Kan je 'm schoonmaken met een speciaal soort CD, of open maken en een drupje vet/olie in het asje van het motortje laten vallen?

specs | 3360wP met SE3000

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
en...omhoog maar weer :)

Verwijderd

Misschien beetje olie naar binnen spuiten of zo

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Olie? Ik zat meer te denken aan iets van contact-cleaner. Dat spul doet wonderen met fannetjes die beginnen aan te lopen. Net die van mijn Geforce gedaan en werkt uitstekend.

Maar met een DVD speler moet je dan wel in het binnenwerk zien te komen. Is iemand dat eigenlijk wel op en nette manier gelukt?

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Roy

Hobbies?

Ik heb hier een pioneer slot-in cd-speler en die maakt ook zo'n hoog piepgeluid. Maar dat doet ie al een jaar en hij werkt nog perfect.

Maar ik denk als je er olie in gaat spuiten het misschien naar buiten wordt geslingerd en op de lens komt -> niet echt goed voor z'n prestaties :)

Misschien ff een belletje naar de winkel waar je hem gekocht hebt, misschien heb je nog garantie.

Inderdaad...

Verwijderd

is een bekend probleem. Mocht het apparaat buiten de garantie vallen, dan kun je het proberen door bij het loopwerk iets meer wat in te vetten. Da's het enige wat je kan doen.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Okay, loopwerk invetten. Is die casing uberhaupt wel een beetje makkelijk eraf te halen zonder al te veel schade toe te brengen aan de DVD speler?

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 15:01 schreef Tai-Pan het volgende:
Okay, loopwerk invetten. Is die casing uberhaupt wel een beetje makkelijk eraf te halen zonder al te veel schade toe te brengen aan de DVD speler?
kunnen er wel tegen hoor :)

het enige waar je op moet passen is dat je de lens niet beschadigt :)

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 21:19 schreef nognix het volgende:

[..]

En dat je geen stekkertjes molt. Gewoon heel voorzichtig mee zijn, het is fijnmechanica. ( B-)

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op zaterdag 16 juni 2001 21:19 schreef nognix het volgende:

en dat je achteraf precies 0 (nul) schroefjes en andere onderdelen over houdt! :)
Pagina: 1