Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
Hallo,

Ik heb na een tijdje weer internetbankieren app weer geinstalleerd. Eerst hoefde ik alleen maar in te loggen met inloggen(I) op random reader zonder signeren(S) (zover ik me kan herinneren tenminste). Nu heb ik ingelogd met inloggen(I) en nadat ik dat heb gedaan moet ik nog een keer signeren voor certificaten ofzo. Dit vind ik raar want ik wil alleen kijken of mensen wat hebben overgeschreven op mijn bankrekening geen geld overmaken.

Nu download ik op mijn telefoon vrij veel torrents en doe ik er veel mee op internet dus zou best kunnen dat er een virus op zit..

Nu is mijn vraag kan ik gewoon veilig signeren omdat iedereen dat moet?? of is er toch een virus die graag geld van mijn rekening afhaalt?

Alvast bij voorbaat dank voor de hulp want iets signeren denk ik gelijk aan geld overmaken.

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Als je de app (opnieuw) installeert moet je inderdaad eerst (via signeren) bevestigen dat het jouw telefoonnummer e.d is.
Is je telefoonnummer al wel bekend onder rabo internet bankieren ?
Je zou als je het niet vertrouwd alle nummers bij rabo internet bankieren kunnen revoken,...een virus scanner op je telefoon kunnen zetten (avg is gratis) en even een scan kunnen doen.
En pas als alles clean is de app er weer opknallen en opnieuw signeren.

je weet dat de rabo je niet compenseert als je geen virus scanner (en beveiligings code) gebruik, en je (anti-virus) software niet up to date is

Als je alleen wil weten of je geld binnen heb kan je toch gebruik maken van saldo alert...maar dat kost geld per sms ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Alternative op 05-01-2015 15:56 . Reden: toevoeging ]

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
Oke dankjewel ik heb de avg geinstalleerd hierbij waren 2 bedreigingen (dit had met instellingen te maken dus geen echte) daarna app weer geinstalleerd en gesigneerd en alles is gewoon in orde. bij signeren hoefde ik ook niet een bepaald bedrag achter de ''komma'' in te vullen dus dat zal dan ook wel goed zitten!

Nogmaals bedankt voor je hulp en goede uitleg! :)

Verwijderd

Telkens als je de rabobank app opnieuw installeert moet je inderdaad opnieuw signeren,
had dit probleem laatst zelf ook en had er niet zo ver over nagedacht dat het eventueel wel een virus kon zijn, maar bij deze weten we het allebij :)