Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game laptop aanschaf

Pagina: 1
Acties:

• Eeldesport
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-11 18:25
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik zal de laptop vooral gebruiken voor films/school/gamen en de game die ik momenteel speel is league of legends. Ik ga geen video of foto's bewerken. Het besturingssysteem maakt mij niet super veel uit alhoewel ik onbekend ben met windows 8

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Hoeveel ik uit wil geven zal rond de 800-1000 euro liggen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ik neem de laptop wel mee naar colleges omdat ik hem daar ook vaak nodig heb.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Qua merk maakt het mij niet veel uit. Ik heb momenteel een Asus en dat beviel prima.

Alvast bedankt voor het advies!

Verwijderd

Voor league of legends kan je het al prima af met een HD4600 (persoonlijke ervaring) @60 FPS. Wil je een beetje toekomst gericht kijken moet je minimaal naar een GT840M gaan kijken om een beetje mee te kunnen. Een ssd is trouwen altijd aan te raden om te monteren

• Eeldesport
Ik heb momenteel een Asus R500V series alleen die is enorm traag geworden en ik heb alle onnodige programma's etc er al afgegooid. Dit betekend dus dat ik een soortgelijke laptop kan kopen?

Ik niet heel veel verstand van computers dus ik heb ook geen idee wat ik eventueel met mijn huidige nog kan doen dat ie weer een beetje fatsoenlijk presteert.

Verwijderd

Zoals ik kan zien er een GT610M in met een i7 3610QM cpu..... Dat zou ruim voldoende moeten zijn voor league of legends. Denk dat je beter af bent (en niet te vergeten een stuk goedkoper) om een goede SSD te monteren en een schone installatie van windows.

Dan krijg je een heel andere machine , het lijkt dan een nieuwe voor je gevoel. :)

• Eeldesport
Oke, hier heeft mijn broertje het ook een keer over gehad. Alleen als laatste vraag wat voor SSD zou ik erin moeten zetten en is er uberhaupt ruimte om een SSD in te bouwen?

Verwijderd

Om een ssd in te bouwen heb je 2 opties. Optie 1 is het verwijderen van de gewone harde schijf en daar de ssd te plaatsen. Dat is eigenlijk de makkelijkste manier. En optie 2 is een hdd caddy plaatsen op de plek van je dvd speler.

De meeste gekozen ssd van het moment is volgens mij toch wel de crucial mx100.... neem een 256 gb en je kunt er weer even tegen.

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:54
Voor €980,- heb je een BTO-laptop met een i7-4710MQ en een GTX850M. De betreffende P-Book heeft een erg mooi (IPS) scherm, maar de behuizing is van kunststof.

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:10
Misschien is dit een betere optie: pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-74TX
I7 en 860M! Verder lekker dun en licht voor een gaming laptop. Let wel op: hierdoor lastig componenten te vervangen.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

MeneerJoep schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:10:
Misschien is dit een betere optie: pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-74TX
I7 en 860M! Verder lekker dun en licht voor een gaming laptop. Let wel op: hierdoor lastig componenten te vervangen.
Eventueel zou je dan nog een SSD kunnen kopen en de huidige hybrid vervangen. In de toekomst kan je dan ook het geheugen nog upgraden van de huidige 8 GB naar 16 GB. :+

Maar zoals aangegevem zou ik eerst een SSD kopen en die in je huidige laptop inbouwen :) Mocht het toch niets zijn kan je altijd nog die Acer aanschaffen en de SSD hergebruiken. 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Vidra op 06-01-2015 12:14 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Eeldesport
Oke bedankt voor de informatie!

Als ik mijn HDD vervang voor de SSD die jullie hebben aangegeven dan krijg ik problemen volgens een kameraad omdat hij zegt dat de SSD niet onbeperkt overschrijfbaar is. klopt dit of valt dit mee?

• paulr84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:16
Klopt in theorie, maar valt in de praktijk mee. In zoverre zelfs dat het een non-issue is. Hierover zijn op internet voldoende tests te vinden.

Voorbeeld: http://nl.hardware.info/r...ssd-eind-update-20-6-2013

Dat neemt niet weg dat je altijd voor een goede backup moet zorgen! Dit geldt natuurlijk ook voor een HDD.

Verwijderd

De overschrijfbaarheid is te verwaarlozen. Gewoon plaatsen en een schone install.
Pagina: 1