Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zoek gaming laptop 15" voor max. 1500 euro.

Pagina: 1
Acties:

• Gatlin90
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-05-2021
Goedemiddag Tweakers,

ik vind mijn huidige laptop (Asus K56CB-XX005H) te krap worden. Ik heb maar één laptop en die gebruik ik zowel voor algemene zaken (internetten, mail, briefjes tikken, de boekhouding etc.), licht zakelijk gebruik (thuiswerken, excel, word, powerpoint) maar ook voor gaming. Ik heb nu wat extra geld dus ik zoek nu een laptop met een wat serieuzere (Nvidia) videokaart. Zit te denken aan minimaal een GT860M.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornaamste doel van deze laptop is dus gamen. Ik speel vooral veel WarThunder. Wenselijk maar geen eis zijn games uit de Total War serie. De overige zaken (zie mijn inleiding) zijn ook belangrijk maar dat zal geen probleem zijn.

Wat is je budget?
Budget tot 1500 euro maar minder is ook goed. Een SSD is verplicht en een ac wifi verbinding is zeer wenselijk dus als die er niet inzitten moet er een 200-250 euro budget overblijven voor een 256Gb SSD en bijv. een Intel AC-7260 wifi kaart.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dat zal wel voorkomen, maar niet vaak. Daarom goede bouwkwaliteit en een beetje compact, niet groter dan 15.6 inch, accuduur is niet relevant, er is altijd wel stroom voorhanden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb goede ervaringen met Asus en Lenovo gehad. Ik zie veel goede reviews van Acer Nitro V15, maar ik heb in het verleden nare ervaringen met Acer gehad dus daar zou ik van overtuigd moeten worden.

Zelf denk ik aan de Asus RoG G551JM http://tweakers.net/price...gamers-g551jm-cn121h.html maar die is maar bij 1 winkel leverbaar. Hij is in september aangekondigd dus je zou verwachten...

Alternatief bijvoorbeeld de Lenovo Y50-70 http://tweakers.net/price...eapad-y50-70-00805nl.html maar dan zou ik liever voor de Asus gaan.

Andere suggesties?

[ Voor 7% gewijzigd door Gatlin90 op 05-01-2015 14:21 ]

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

De markt voor 15" gaming laptops is niet super groot, omdat deze laptops vaak te kampen hebben met koelingsproblemen. Toch zou je kunnen kijken naar een MSI GS60 model; deze hebben een 128 GB SSD en zijn te krijgen met de nieuwe GTX 970m kaarten.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Gatlin90
Inmiddels is de Alienware 15 verkrijgbaar. Nvidia GTX965M (volgens de verhalen sneller dan een 870M). Het instapmodel (Core i5 / 8GB) is 1499 (tot 15 januari met 10% korting) maar helaas nog met een langzame 5400 rpm schijf. Voor die korting kun je wel een 128GB boot SSD erbij klikken. De rest van de specs lijken me afdoende, ik zie geen meerwaarde voor een i7 boven een i5 en 8 GB geheugen is prima.

Nu heb ik totaal geen ervaring met Alienware dus iemand een idee hoe het zit met bouwkwaliteit e.d.?

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Alienware staat bekend om uitstekende bouwkwaliteit dus als dat is waar je je zorgen om maakt (:... Vaak zijn ze wel wat duurder dan de concurrentie

• Vidra

Vidra

Vragen?

Gatlin90 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:07:
Inmiddels is de Alienware 15 verkrijgbaar. Nvidia GTX965M (volgens de verhalen sneller dan een 870M). Het instapmodel (Core i5 / 8GB) is 1499 (tot 15 januari met 10% korting) maar helaas nog met een langzame 5400 rpm schijf. Voor die korting kun je wel een 128GB boot SSD erbij klikken. De rest van de specs lijken me afdoende, ik zie geen meerwaarde voor een i7 boven een i5 en 8 GB geheugen is prima.

Nu heb ik totaal geen ervaring met Alienware dus iemand een idee hoe het zit met bouwkwaliteit e.d.?
EUR 1499 voor een instap model met een Core i5, 8GB geheugen en een GTX965m is aan de hoge kant. De bouwkwaliteit is uitstekend - maar ik denk dat je beter kan kiezen voor een Asus of MSI met een i7 en een 970m videokaart.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Gatlin90
Vidra schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:42:
[...]

EUR 1499 voor een instap model met een Core i5, 8GB geheugen en een GTX965m is aan de hoge kant. De bouwkwaliteit is uitstekend - maar ik denk dat je beter kan kiezen voor een Asus of MSI met een i7 en een 970m videokaart.
Ik snap wat je zegt maar de keuze is dan heel beperkt in 15" en ik ben duurder uit. 2 MSI's en een BTO, BTO doe ik niet, MSI zou misschien kunnen maar die kost meteen 1800 euro http://tweakers.net/price...qe-028nl-(ghost-pro).html.

Voordeel van een i7 tov een i5 zie ik niet echt, een 970 is wel beter maar op alle andere vlakken lever ik in. Hopelijk komt er snel meer spul met een 965m want die Alienware is ook vrij lomp.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Over een i5, dat heeft weinig zin. Je zou eens moeten kijken bij desktop aankoopadvies over de i7's iedereen die een game pc wordt aangeraden om een i5 te nemen omdat er zo goed als geen verschil performancewise is. Het is vooral geld verspilling want je kan je geld niet uitgeven aan bv een grotere ssd.

• Vidra

Vidra

Vragen?

thibautb schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:36:
Over een i5, dat heeft weinig zin. Je zou eens moeten kijken bij desktop aankoopadvies over de i7's iedereen die een game pc wordt aangeraden om een i5 te nemen omdat er zo goed als geen verschil performancewise is. Het is vooral geld verspilling want je kan je geld niet uitgeven aan bv een grotere ssd.
De i5 4210H heeft 2 cores / 4 threads de i7 4710 die in de meeste laptops zit heeft 4 cores / 8 threads ... voor games is dat niet altijd super, zeker niet als je CPU intensieve games speelt zoals Guild Wars 2 maar voor de toekomst heeft dat meer potentieel.

Pagina: 1