Toon posts:

Optische drive gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn nieuwe pc zoek ik nog een stel optische drives omdat die in mijn oude pc toch wel zwaar verouderd is. Nou heb ik de volgende BD brander/lezer gevonden die me goed lijkt

pricewatch: LG BH16NS40 Retail Zwart

en ik zoek er nog een. dit mag gewoon een dvd brander zijn van een paart tientjes als ie wel gewoon goed is en niet te luid word. ik heb een beetje rond gekeken maar er zijn er zo veel die alemaal wel goed zijn. maar ik heb geen idee kwa geluid. zou iemand mij een paar kunnen aanraden.
En zijn er dingen over die BD drive waar ik nog wat over moet weten?

En het moet komen in de onderstaande pc zou dat allemaal passen zo? (heb ik genoeg kabels van de voeding bedoel ik dan ^^)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 314,-€ 314,-
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO€ 182,90€ 182,90
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 349,69€ 349,69
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1NZXT Phantom Black€ 110,95€ 110,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 135,95€ 135,95
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 81,95€ 81,95
1Crucial M550 2,5" 256GB€ 105,14€ 105,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.354,48

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
De goedkoopste in de juiste kleur. Het zit tegenwoordig allemaal zo dicht bij elkaar.

Je moet jezelf meer afvragen of het nog zinvol is in een beest van een systeem als dit ;).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een willekeurige SATA DVDbrander voldoet wel. Zelf heb ik in diverse systemen Samsung DVDbrandertjes geprikt. Kosten 15 euro en werken voor mij goed genoeg.
Ik weet niet hoe veel jjij die dingen nog gebruikt, maar voor die paar schijfjes per jaar voldoet het prima.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik zou er niet te veel geld in steken, als je echt BR's op je pc wilt gaat kijken ja dan een BR speler/writer.

Ik gebruik meestal de goedkoopste dvdr/w spelertjes, Samsung/Lite-ON/LG het is maar net wat het goedkoopste is, en met lezen/schrijven zullen ze toch echt geluid maken.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:18
Is het geen idee om een portable USB ding te pakken? Dan ben je meteen voorzien voor eventuele laptops/ultrabooks waar tegenwoordig geen optische unit meer inzit. Voor een paar disks per jaar ben je dan wel zo flexibel.

Verwijderd

Topicstarter
Rukapul schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:52:
Is het geen idee om een portable USB ding te pakken? Dan ben je meteen voorzien voor eventuele laptops/ultrabooks waar tegenwoordig geen optische unit meer inzit. Voor een paar disks per jaar ben je dan wel zo flexibel.
Ja daar zat ik ook eff naar te kijken. ik had deze gevonden die mij goed leek. en ook nog eens mooi oogt bij mijn computer kast zelfde style een beejte is die iets?

pricewatch: Asus BW-12D1S-U Zwart
br00ky schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:36:
De goedkoopste in de juiste kleur. Het zit tegenwoordig allemaal zo dicht bij elkaar.

Je moet jezelf meer afvragen of het nog zinvol is in een beest van een systeem als dit ;).
wij hebben het hier al over gehad br00ky :P

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:23

D4NG3R

kiwi

:)

Maar waarvoor wil je nu een BR lezer/brander hebben? Die dingen zijn hedendaags zo nutteloos geworden dankzij download- en streamingdiensten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waarschijnlijk omdat hij BRs wil lezen en schrijven :P

Ze zijn lang niet meer zoveel in trek als een jaar of 5 geleden, maar er zijn nog steeds mensen die een optische drive gebruiken. Ik ken er nog genoeg.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Maar om daar nou 80 - 110 euro voor uit te trekken. :?

Dan moet je wel heel erg regelmatig een DVD/BR willen afspelen, anders betaalt dat zich nauwelijks terug. BR Films kan je downloaden of streamen en games kan je via Steam e.d. downloaden. Voor dat geld heb je een jaarabbo Netflix of een stapel hele mooie games op Steam/uPlay/Origin

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik vind het leuker om discs te hebben met doosjes enzo. bijvoorbeeld bij games haal ik ze eerder bij de gamemania dan bij steam.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan doe je het zelfde als ik en koop je de doosjes waar tegenwoordig altijd alsnog een serial in zit om hem te activeren op Steam e.d?

Verwijderd

Topicstarter
ligt aan de game he. als ze steam nodig hebben krijg je altijd zo'n serial. maar niet alle games hebben dat. Tegenwoordig wel steeds meer dat wel.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

D4NG3R schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:19:
Maar om daar nou 80 - 110 euro voor uit te trekken. :?
Waarom niet? Als iemand dat toch prettig vind werken.
Hij zal vast wel op de hoogte zijn van de alternatieven, dat zou ook mijn persoonlijke keuze zijn. Maar ik kan me goed voorstellen dat liefhebbers nog wel gewoon fysieke schijfjes willen hebben ipv alles maar digitaal.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
vind het juist handig om geen doosjes etc de hebben. steam houd alles voor mij bij en ik verlies ze nooit meer. en heb geen aparte opslag kamer nodig voor mijn games..

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:32:
ligt aan de game he. als ze steam nodig hebben krijg je altijd zo'n serial. maar niet alle games hebben dat. Tegenwoordig wel steeds meer dat wel.
Noem eens een game van het laatste jaar wat geen gebruik maakte van een distributieplatform.
TERW_DAN schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:40:
[...]

Waarom niet? Als iemand dat toch prettig vind werken.
Omdat de TS dubbel geld zal uitgeven, ik koop met regelmaat nog doosjes van games die ik geweldig vind. Heb ik een ODD? Nee al jaren niet meer.

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 05-01-2015 15:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.huffpost.com/gen/1629210/thumbs/o-GAME-COLLECTION-2-facebook.jpg

Droom kamer! :P vind ik nou veel leuker dan alle maal op steam te hebben. EN daar bij bovenop. steam heeft ook niet ALLES. en wie weet wat er met steam gebeurt in de vere toekomst

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

En wat als je huis afbrand?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
wat als ik volgende dag plots dood ga. Shit happens XD
als je telkens maar met "wat als" gaat leven. is de pret ook van alles meteen weg.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:46:
wat als ik volgende dag plots dood ga.
Dan laat je wel een hele coole erfenis na :P

Ik snap het ook wel, ik heb bergen met games op steam, die me in de regel maar een paar euro gekost hebben. Duurdere spellen wil ik gewoon op disk met hoesje en alles hebben.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:14:
[...]

Dan laat je wel een hele coole erfenis na :P

Ik snap het ook wel, ik heb bergen met games op steam, die me in de regel maar een paar euro gekost hebben. Duurdere spellen wil ik gewoon op disk met hoesje en alles hebben.
Precies. en vaak zie ik geen groot verschil in de prijs.
Pagina: 1