• Proliner
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-01 16:10
Beste Tweakers,

Wegens dat Netflix gaat handhaven op VPN / Proxy gebruikers stap ik over naar het piratenschip ;).

Ik zou graag een HTPC willen alleen het probleem is dat ik in dit gebied vrij nieuw ben en door de bomen het bos niet meer zie.

Wat ik wil:
  • Een HTPC dat moeiteloos alle video bestanden kan afspelen in 1080p.
  • Plex / XBMC server
  • Simple games kunnen spelen (soort van SteamOS / Emulator idee)
  • Ik heb hier nog een oude AMD Radeon 6850 videokaart liggen die zou ik graag willen gebruiken.
  • (1 / 2x) USB 3.0
  • SSD 120 / 128 GB
  • Het moet stil zijn iemand idee welke fans hiervoor geschikt zijn?
Vragen:
  • Welk Micro-ATX (µATX) moederbord is hiervoor geschikt?
  • Welke chipset kan ik het beste gebruiken?
  • Intel vs AMD? Wat zijn de voor en na -delen?
  • Hoeveel watt is voldoende voor een micro-atx moederbord + AMD 6850 + SSD etc
Alleen bij gebruik staat de HTPC aan.
Er is al een NAS aanwezig in het netwerk.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 0,-€ 0,-
1Silverstone Milo ML04€ 66,95€ 66,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Crucial MX100 128GB€ 61,01€ 61,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 194,91

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:16
Ff een vraagje, wil je nu een HTPC maken of wil je ook gelijk een media server ervan maken? Scheelt namelijk enorm in je hardware.

Verder kan ik je uit ervaring vertellen dat je Steam games kan spelen met een relatief lichte PC ECHTER zodra je naar de nieuwe games wil gaan je gelijk veel meer nodig hebt. Dus een overkill aan hardware voor een HTPC (voor de nieuwste games hebt je soms zelfs 8GB geheugen nodig).

• Proliner
rikoos schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:34:
Ff een vraagje, wil je nu een HTPC maken of wil je ook gelijk een media server ervan maken? Scheelt namelijk enorm in je hardware.

Verder kan ik je uit ervaring vertellen dat je Steam games kan spelen met een relatief lichte PC ECHTER zodra je naar de nieuwe games wil gaan je gelijk veel meer nodig hebt. Dus een overkill aan hardware voor een HTPC (voor de nieuwste games hebt je soms zelfs 8GB geheugen nodig).
Wat is het verschil tussen een HTPC en een media server? Ik wil graag de media kunnen afspelen op TV / tablet / smartphone vanaf mijn NAS. Voor het gamen zijn dit geen zware spellen hier moet je denken aan emulator spelen (Pokemon, Mario etc). En omdat ik nog een oudere videokaart had liggen vond het zonde om die niet te gebruiken.

Het probleem waar ik meeloop is dat ik niet fatsoenlijk films kan afspelen op mijn televisie en graag een gemakkelijke oplossing wil (geen buffertijd / lag / alle videobestanden / transcoding). Het liefst zou ik het als een plex server willen gebruiken zodat ik ook op de mobile apparaten de media kan afspelen.

Op het moment gebruik ik een Chromecast maar om de zoveel tijd loopt die vast / lagg etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Proliner op 05-01-2015 13:24 ]

• Donnehh
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01 16:38
Wat voor games zou je ermee willen spelen?

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:16
Met een redelijk "magere" pc kan je al heel veel afspelen alsje maar zorgt dat je videocard een uitgang heeft die je TV aankan (HDMI/VGA/etc) dus daar zal het niet op vallen.

Als je je HTPC zo instelt dat hij ook als media server gaat werken (waardoor je dus op alle devices in je netwerk spullen van je server kan afspelen) zal je iets meer resources nodig hebben. Alles wat je nu hebt is daar voldoende voor.

Ga je gamen dan schieten de specs omhoog. Gelukkig heb je al een videocard dus ik denk dat je al aan de slag kan.

Dus nogmaals voor een htpc heb je niet veel nodig, je gaming wensen maken het uitgebreider!

• Proliner
Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn lijst aangepast:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A4-7300 Boxed€ 39,-€ 39,-
1Gigabyte F2A88XM-D3H€ 57,-€ 57,-
1Silverstone Milo ML04€ 66,95€ 66,95
1Scythe Shuriken Rev. B€ 20,95€ 20,95
1be quiet! Pure Power L8 500W€ 54,95€ 54,95
1Crucial MX100 128GB€ 61,01€ 61,01
Bekijk collectie