Toon posts:

Kan geen Windows installeren, help aub!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een laptop gekocht via via, een Compaq Presario v6500.
Hier staat nu een XBMC gebaseerde mediaspeler op, dus nog geen OS.
Harde schijf werkt goed.

Dus dvd van Windows erin gedaan en hem via BIOS ingesteld om hiervandaan te booten.
Ik hoor de dvd speler geluid maken, dus hij zoekt er wel naar, maar vervolgens geen boot vanaf DVD, en start de mediaspeler weer op.

Ook via externe DVD lukt het niet.
Wat kan er mis zijn, en hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 21:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Krijg je niet kort op je scherm de melding of je van DVD/CD wil booten? Dat moment moet je spatie drukken om daarvan op te starten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Alle andere opstart-apparaten uitgezet? Heeft de laptop een DVD-speler?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En de DVD is wel bootable? Kun je die testen in een ander apparaat (of virtual machine)?

Zie je überhaupt iets in beeld op het moment dat de DVD opspint? Cursortje?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:41

Zorian

What the fox?

Is het een legitieme schijf of heb je hem zelf gebrand? In het 2e geval kan het branden mislukt zijn namelijk, het klinkt in dat geval alsof hij niet bootable is gemaakt.

//edit: Spuit 11 :p

[ Voor 6% gewijzigd door Zorian op 05-01-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen melding om vanaf dvd te starten, dat zou mij wel blij maken, maar helaas :(

De dvd speler staat als eerste in de boot order, anderen uitschakelen is geen optie (behalve netwerk dan, die staat al uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een legitieme versie van Windows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DVD even in een andere computer proberen om te verifieren of die wel bootable is

Toevallig nog een usb device aangesloten waar hij vanaf boot ?

[ Voor 29% gewijzigd door Viper® op 05-01-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie kort een cursortje in beeld knipperen en daar blijft het helaas bij... De dvd boot wel op een andere pc

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Je kan eventueel proberen om een USB stick te maken met de installatie van Windows, mits je laptop opstarten vanaf USB ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, bij opstarten vanaf USB krijg ik een 0x00000225 fout (na onderzoek blijkt dat hij geen boot vanaf USB stick kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:05:
Nee, bij opstarten vanaf USB krijg ik een 0x00000225 fout (na onderzoek blijkt dat hij geen boot vanaf USB stick kan)
Dat is jammer.

Welke versie van Windows probeer je trouwens te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vista 32-bits, want het is al een oudere laptop, ben bang dat 7/8 (beiden ook legaal aanwezig) niet lekker zullen draaien...?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Leest de dvd speler wel de dvd's? heb je al een andere dvd geprobeerd te lezen? (desnoods een film in XBMC?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een dvd-speler die geen dvd's leest, kan dat? :S Ik zal het zo eens testen met een film via de mediaspeler, om ook deze optie uit te sluiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:34
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:05:
Bedoel je nou dat die PC geen USB boot aan kan? :? Dat strookt dan namelijk niet met het feit dat je die foutmelding krijgt, aangezien dat een Windows error is en dat dus wil zeggen dat ie al wel van USB boot maar dat er iets anders mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij wil inderdaad niet booten vanaf usb, hierboor heb ik een stick en schijf geprobeerd, met zowel xp als vista. Steeds dezelfde foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga opties proberen die zijn voorgesteld. Bedankt voor de snelle reacties, dat is te gek! :D Update volgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:44

TommieW

Numa numa.

Hoe heb je die USB stick gemaakt? Het lijkt er meer op dat de bootloader die op die stick staat, niet helemaal klopt. Boot die stick wel bij een andere PC?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernithag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:54
Als je beschikking hebt over windows 7 zou ik deze testen.
Wel even kijken of de drivers beschikbaar zijn maar Windows 7 heeft dezelfde systeem eisen als Vista:
http://windows.microsoft....sta-to-windows-7#T1=tab01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de stick geformatteerd en hierna de bestanden vanaf de dvd naar de stick gekopieerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat werkt niet volgens mij, je zal een bootable stick moeten maken d.m.v. een tooltje.

http://www.ubuntu.com/dow...te-a-usb-stick-on-windows

http://www.microsoft.com/...ows-usb-dvd-download-tool

http://nl.wikihow.com/Een-USB-stick-bootable-maken

[ Voor 53% gewijzigd door Viper® op 05-01-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:25:
Ik heb de stick geformatteerd en hierna de bestanden vanaf de dvd naar de stick gekopieerd
Dan is de stick niet bootable. ;) (of er moet ooit al eens een MBR opgezet zijn (wat ik niet denk) want die blijft intact door een format)

http://www.microsoft.com/...ows-usb-dvd-download-tool

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik had bij eerdere projecten de ervaring dat dit wel werkte (op nieuwere systemen), dus ging ervan uit dat dat het probleem niet zou zijn. Weer wat geleerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 21:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:10:
Vista 32-bits, want het is al een oudere laptop, ben bang dat 7/8 (beiden ook legaal aanwezig) niet lekker zullen draaien...?
Windows 8 draait bijzonder netjes op wat mindere systemen, kan je altijd proberen zonder te activeren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1