Advies gevraagd, ik kom er niet uit..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 20:31
Goedendag.

Goed, de boel hier geupgrade naar een intel 5820 en Geil DDR4 ( pricewatch: GeIL Evo Potenza GPR416GB3000C16QC ) geheugen, een MSI x99 gaming 7 mobo.

Maar nu, de boel was hiervoor gewaterkoeld via los cpu blok en pomp. Pomp overleed me teveel, dus die gaat eruit. Dus ik opteer voor een luchtkoeler. Maar nu loop ik steeds tegen het probleem aan dat een beetje lucht koeler ( denk ik ) steeds te laag is voor de hoogte van het geheugen. Ik heb dus 4 mem reepjes.
Afstand tussen de mem mod is 13.5 cm, en de hoogte is volgens mij zo rond de 4.5/5 cm.

Iemand zo'n soort syteem hier en weet wat wel zou passen ? doe niet meer dan standaard OC, en cpu loads nooit langer echt hoger dan 70 a 80 % en dan hooguit voor een minuut of 10.. Ik doe geen hardcore gamen op de doos, maar wil m wel zo stil mogelijk.

Scythe Mugen PCGH dacht ik aan, maar volgens mij ook net te breed / laag ?

Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Had je eerst een prefilled cpu cooler die overleed of volledig custom loop? Anders kan je prefilled proberen dat werkt bij mij uitstekent. Ik denk dat jou cooler wel gaat passen:
https://www.google.nl/sea...tLyfA-T7baI%3B1920%3B1080

Ik weet niet hoeveel bankjes je hebt maar in het begin loopt de cooler nog schuin misschien de bankjes in de goede sloten stoppen dat het wel past. (zo ver mogelijk van de processor slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
De cooler op m'n 960 was een custom loop. Pomp volgens mij weer eens overleden, domweg niet genoeg druk.
De 4 mem mod kan ik niet zomaar overal inprakken, maar ze zitten op zich vrij gunstig. x.x. <> .x.x
het plaatje wat je me liet zien was van de scyte 2 dacht ik ? Volgens mij moet het ook net kunnen met de 4 maar dacht vraag het even...wellicht dat iemand hier al ervaring mee had..
Mijn eerste optie was namelijk de be quiet dark rock pro 3, maar die past volgens mij niet met het geheugen..

( edit ) Wat ik eigenlijk dus een beetje verwarrend vind, is wat men bedoeld met standaard mem mod hoogte.. Is dat dus met een soort van standaard koelblokje, of is dat zonder koelblok ( kan ik me niet voorstellen eigenlijk )

[ Voor 18% gewijzigd door DIKKEHENK op 05-01-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
update.. Ok, de Scythe mugen paste wel, maar de fans natuurlijk te laag voor het geheugen.
de oplossing was simpel, draai /monteer het koelblok 90 graden, wordt het een stuk smaller, knutsel 2 fans eraan, en klaar is kees. Koelt hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Dat kan de oplossing inderdaad ook zijn. Als je aan de bovenkant lucht kwijt kan. Roostertje bijv. zou het uitstekent zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Nee , de fans zitten nog steeds aan de zijkant. Dus de flow gaat van rechts naar links. Enkel heb ik het koelblok zelf 90 graden gedraaid. De fans kun je gewoon of vastlijmen, of met een ijzerdraadje vastzetten.
Snap overigens niet dat men dit zelf niet als oplossing aanbied als je bv hoge mem modules gebruikt.
Lost veel ellende op :)
Pagina: 1