GMT agenda sync niet goed meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Sinds vandaag ben ik achter een erg irritant probleem gekomen. Ik gebruik 2 user accounts op mijn mac en gebruik 2 gmail agenda's die ik op beide accountss bedien.

Sinds vandaag kwam ik er opeens achter dat er met GMT time wordt gespeeld. Ik heb op google forum met 10+ pagina's doorgelezen, maar nergens vond ik echt een oplossing. Wel halve maar ik wil 100% zeker weten dat mijn agenda afspraken betrouwbaar zijn. Deze week zijn er 3 opeens verplaats... Iemand een gouden tip want dit is echt waardeloos.

Ik zoek in de tussentijd door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:57
Wat is precies het probleem? Worden je afspraken verplaatst qua tijd of ook op dag? En je bent nooit op beide user accounts tegelijk ingelogd op je Mac, dus daar kan het niet aan liggen. Gebruik je een van beide agenda's ook vanaf een andere device zoals je telefoon? Mijn ervaring daarmee is niet erg goed. Google agenda op mobiel is best wel buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Willem schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:40:
Wat is precies het probleem? Worden je afspraken verplaatst qua tijd of ook op dag? En je bent nooit op beide user accounts tegelijk ingelogd op je Mac, dus daar kan het niet aan liggen. Gebruik je een van beide agenda's ook vanaf een andere device zoals je telefoon? Mijn ervaring daarmee is niet erg goed. Google agenda op mobiel is best wel buggy.
ik gebruik het op mijn ipad/iphone/mac het probleem is dat sommige afspraken een uur verplaatst worden? wss omdat het een andere tijdzone gebruikt,

waardeloos dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:57
Weet je ook welke afspraken dat zijn? Die je met je iMac maakt of op je iPad/iPhone? Als daar een patroon in zit zou je misschien wat constructiever kunnen zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is vreselijk, ik heb het ook een aantal weken. Ben langs geweest bij de apple store, zij snappen het niet.
Is een gmail (google)-ding...
ik word er gek van.
Gebeurt alleen bij gmail agenda, niet bij icloud

HELLUP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:32:
Het is vreselijk, ik heb het ook een aantal weken. Ben langs geweest bij de apple store, zij snappen het niet.
Is een gmail (google)-ding...
ik word er gek van.
Gebeurt alleen bij gmail agenda, niet bij icloud

HELLUP!
het is heel irritant idd dat ik mijn agenda niet meer kan vertrouwen. Afspraken worden opeens uur eerder geplaatst. Hoewel het gisteren en vandaag niet gebeurd is. (hoop ik)

werk jij met dubbele agenda's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Na uren zoeken nog steeds geen oplossing :( vandaag weer allemaal fouten in mijn agenda, te waardeloos dit. houdt nu maar in notes mijn agenda's items bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:03
weet je zeker dat ze zijn verplaatst? Sinds google calendar update staan bij mijn vrouw ook alle tijden dubbel. 1x in GMT en 1x in huidige tijdzone, maar het leest wel erg ongemakkelijk

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
TimDJ schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:16:
weet je zeker dat ze zijn verplaatst? Sinds google calendar update staan bij mijn vrouw ook alle tijden dubbel. 1x in GMT en 1x in huidige tijdzone, maar het leest wel erg ongemakkelijk
na het lezen van een topic van 30 pagina's tot de conclusie gekomen dat ik week cal moet gaan gebruiken op mijn ipad. Dan gaat het wel goed (ik gebruikte hem al op mijn iphone).

ligt aan iOs maar echte oplossing is er nog niet. dit werkt igg!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:43

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Dus de iOS agenda kan niet goed overweg met tijdzone en past Google kalender afspraken aan? (En dan zijn ze op je andere devices gesynced en dus ook aangepast)

Misschien op iOS 'automatisch tijdzone instellen' uitzetten of iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
kaassouffle schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:20:
Dus de iOS agenda kan niet goed overweg met tijdzone en past Google kalender afspraken aan? (En dan zijn ze op je andere devices gesynced en dus ook aangepast)

Misschien op iOS 'automatisch tijdzone instellen' uitzetten of iets ?
Jammer dat ik de link niet meer heb, bij het apple forum staat een topic van 30 blz vol met tips... helaas is dit de enige die werkt. Mijn mac agenda is wel nog kapot.

Ik weet niet of daar een goed alternative voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:43

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Als het echt aan iOS kalender ligt dan is je mac agenda alleen fout gesynced lijkt me ? Misschien ff opnieuw syncen nadat je iOS agenda's niet meer gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merkens11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 23:12
Ik heb dit probleem ook sinds een paar weken. Het probleem is enkel bij mijn Google agenda. Ik heb al van alles geprobeerd: Telefoon gereset, agenda opnieuw gekoppeld, instellingen op iCloud nagekeken... Zonder resultaat. Heeft iemand al een oplossing gevonden?

Het probleem wordt op YouTube in beeld gebracht:
https://www.youtube.com/w...1zyi_iV8&feature=youtu.be

Het probleem wordt ook besproken op het Apple Support forum:
https://discussions.apple.../6548616?start=0&tstart=0

[ Voor 33% gewijzigd door merkens11 op 20-01-2015 10:15 ]

Pagina: 1