Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop voor gaming en dagelijks gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben van plan om Windows 7 of 8 te draaien, ligt er ook aan wat meegeleverd wordt. De laptop wordt voornamelijk gebruikt voor gaming (MMO's, Civilization, Skyrim), ik speel ook andere spellen maar verwacht niet de nieuwste shooters op de hoogste graphic setting te spelen. Hij zal ook voor dagelijks gebruik dienen zoals films kijken, internet en dergelijke. Geen foto- of videobewerking. In principe vervangt de laptop mijn oude pc.

Wat is je budget?
Ik heb tussen de 800 en 900 euro beschikbaar, ik weet dat dit niet genoeg is voor een echte gaming laptop maar ik zal met minder genoegen moeten nemen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nope, de laptop vervangt mijn pc thuis en zal voornamelijk in huis blijven liggen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
In principe niet.

Ik heb regelmatig nieuwe pc's gekocht maar een laptop is andere koek vandaar deze vraag voor hulp, het maakt mij persoonlijk niet uit of de laptop in een winkel of alleen online te verkrijgen is.

Alvast bedankt voor de hulp!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 16:50
De best presterende laptop die binnen je budget valt is deze Acer Aspire v15: Link: pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-791G-576X

Dit is de enige laptop met een 860m videokaart binnen je budget. Deze kan bijvoorbeeld Skyrim met 85 fps op high en 50 fps op ultra kan laten spelen. Over de bouwkwaliteit van deze laptop heb ik geen flauw benul.

De hieronder best presterende laptops zullen een 850m videokaart hebben die Skyrim met 67 fps op high en 35 fps op ultra kan laten spelen. Het aanbod laptop met deze videokaart binnen je budget is een stuk groter. De Asus laptops die hier tussen staan zijn van goede kwaliteit (ik heb er zelf ook een). De laptops binnen je budget met deze videokaart zijn hier te vinden:

http://tweakers.net/categ...ElyXmKFlFK5lbmFgoxdbW1gIA

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Als je Civilization V speelt dan is een i7 wel aan te bevelen als je grotere kaarten speelt. Anders duren turns later in het speel echt heel lang.

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 16:50
CMD-Snake schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:20:
Als je Civilization V speelt dan is een i7 wel aan te bevelen als je grotere kaarten speelt. Anders duren turns later in het speel echt heel lang.
Voor zover ik weet focust CiV zich tijdens het bereken van turns voornamelijk op 1 thread. Wat een i7 dus vrij nutteloos maakt.

edit: Zie de grafiek op deze pagina. Het tijdsverschil in turns scheelt tussen een i7 en i5 maar enkele tienden van secondes http://pclab.pl/art50000-18.html

[ Voor 17% gewijzigd door Cwookie op 05-01-2015 11:38 ]