Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 15:42
Beste mede tweakers,
we hebben op de club een Hikvision DS-7604 NVR staan met daarop aangesloten 3 Hikvision camera's.
Een jaar lang prima gewerkt, maar afgelopen weekend was het ding niet meer benaderbaar. Op het apparaat zelf was geen foutmelding te zien, maar alles leek vast te staan. De klok liep niet meer en niets was te bedienen.
Na een herstart (uit en aan) leek het weer even te werken, maar de beelden 'bevroren' weer na enkele seconden. Na wat onderzoeken op juiste werking van de rest van het netwerk, eventuele ip conflicten en harddiskruimte in de NVR, wilde het nog steeds niet lukken.
Toen het apparaat eens opgestart zonder netwerk. Wél de camera's aangesloten, maar netwerk stekkertje eruit. Alles werkte normaal, de beelden kwamen netjes binnen op de NVR en het bleef ook werken.
Echter, toen ik de netwerkstekker er weer in plugde, bevroor het ding weer binnen een paar seconden.
Als ik de netwerkkabel test (simpel UTP testertje) is de kabel goed.

Wat kan hier mis zijn?
b.v.d.

Deze tekst niet lezen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
En als je 'm even los met een laptopje test? Dan sluit je iig de nic uit

Geen IP conflicten? Loops? Broadcasts waardoor die nvr over de zeik gaat? Nieuwste fw erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 15:42
Een dag later....
Ik wilde idd met een laptopje en een cross-kabel gaan testen, maarrr...... ik steek de netwerkdraad er weer in en.... het blijft gewoon werken. Nog geen idee waar het aan gelegen heeft, maar het werkt gewoon weer.
Dus voorlopig opgelost.

Bedankt zover.

Deze tekst niet lezen !