.dll bestanden en drivers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 13:34
Hallo Mede tweakers,

Ik heb in de wintervakantie mijn eigen pc gebouwd met een vriend van mij.
Zelf weet ik er niet zo veel van, daarom heb ik jullie hulp nodig!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P8Z77-V LX€ 69,07€ 69,07
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 280,50€ 280,50
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1BitFenix Raider€ 74,-€ 74,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 54,05€ 54,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 592,52

Boven zijn de componenten die ik gebruikt heb.

Ik heb een SSD kaart gebruikt uit mijn laptop (samsung 250GB)
Hier staat ook direct Windows 8 op.

Ik moet nu blijkbaar verschillende driver downloaden zodat de componten goed met elkaar kunnen werken.
En ik krijg verschillende keren als ik programma's open een .dll fout. (missing file)

Heeft iemand hier ervaring mee?

mvg,

Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:57

Rannasha

Does not compute.

Ik begrijp uit je post dat je de SSD uit de laptop, waar Windows al op stond, direct hebt overgezet naar de desktop, zonder Windows opnieuw te installeren? In dat geval is het niet gek dat je dergelijke foutmeldingen krijgt, Windows verwacht namelijk hele andere hardware (de laptop-componenten) dan dat het aantreft (de desktop-componenten).

De oplossing is simpel: Windows opnieuw installeren. Let op dat de licentie die je bij je laptop kreeg niet zal werken op je desktop, je zult een nieuwe kopie van Windows moeten aanschaffen.

Bij installatie zal Windows alle / de meeste componenten automatisch herkennen en de juiste drivers installeren. Achteraf kun je van de website van de producent van de componenten soms nog verbeterde drivers vinden die mogelijk extra functionaliteit bieden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:45
Dan mag je Windows opnieuw gaan instaleren. Je kan niet zomaar een bestaande windowsinstalatie overzetten naar een ander apparaat. De drivers zullen inderdaad problemen gaan opleveren.

De licentie van je laptop is trouwens niet geldedig voor een nieuwe pc. Je zal deze dus niet kunnen activeren en dus een nieuwe aan moeten schaffen.

Eddit: spuit 11 :P

[ Voor 3% gewijzigd door RamonK op 05-01-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:40

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

Dit heeft natuurlijk geen bal met Programming van doen. Even een schop naar Windows Clients

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:15
RamonK schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:35:
Dan mag je Windows opnieuw gaan instaleren. Je kan niet zomaar een bestaande windowsinstalatie overzetten naar een ander apparaat. De drivers zullen inderdaad problemen gaan opleveren.

De licentie van je laptop is trouwens niet geldedig voor een nieuwe pc. Je zal deze dus niet kunnen activeren en dus een nieuwe aan moeten schaffen.

Eddit: spuit 11 :P
Niet helemaal waar ; sinds Windows Vista zou dit in de meeste gevallen geen probleem moeten zijn (anders zou je ook geen P2V migraties kunnen doen op server edities - welke in feite gewoon hetzelfde zijn).
Wel zul je in veel gevallen sysprep moeten uitvoeren.

(en ja, herinstallatie is in dit geval gewoon een stuk sneller als proberen uit te vogelen waar het mis gaat)