Ha tweakers! Graag reacties op dit systeem 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Maximumprijs inclusief verzendkosten moet onder de €900.- liggen. Ik ben van plan om een refurbished R9 290 op te pikken om zo €100 te besparen op videokaart.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord zijn aanwezig. Het gaat dus om monitor en PC.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Stille kast, voor de rest futureproof onderdelen (waar ik dus nog even mee vooruit kan
)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal geen voorkeur, ik wil de beste bang-for-buck combinatie. Ik heb wel gelezen dat Adobe programma's de Cuda-rendering gebruiken waarvoor een Nvidia GPU handig is (en geen AMD). Is dat zo? En welke kaart raden jullie dan aan?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Futureproof!
Voor de rest snel, stil en niet te warm.
Ga je overklokken?
Nee.
Mijn lijstje:
Moederbord heb ik zo gekozen omdat het UHD op 60hz ondersteunt en omdat het een M.2 poort heeft, wat het geheel meer futureproof maakt. Alternatief is natuurlijk de G1.Sniper B5, maar die is mijn inziens minder futureproof en heeft ook niet overduidelijk betere specs. Misschien heeft de Sniper wel wat beter geluid? /edit: Geluidschip verschilt amper, geen punt van verschil dus. Wel heeft de MSI 2 USB 3.0-poorten meer dan de Sniper.
Ook twijfel ik over de processor. Zou het niet slim zijn, gezien wat ik met mijn systeem wil doen, om meer geld in de processor te investeren en minder in de videokaart?
En zou een andere processorkoeler het overwegen waard zijn, of is de stock koeler afdoende?
Van het totaalbedrag zou nog wel iets af mogen, alhoewel ik betwijfel of dit mogelijk is zonder veel in te leveren
Ik ben benieuwd naar jullie commentaren!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Videobewerken (Adobe programma's)
- Fotobewerken (Gimp, Adobe)
- Zo nu en dan een filmpje kijken
- Tekenen met Autodesk Inventor, Autocad en Blender (in de toekomst ws meer geavanceerde programma's)
- Zo nu en dan een racegame, soms ook strategie. Geen FPS.
- Browsen, typen, werk voor studie, etc.
Maximumprijs inclusief verzendkosten moet onder de €900.- liggen. Ik ben van plan om een refurbished R9 290 op te pikken om zo €100 te besparen op videokaart.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord zijn aanwezig. Het gaat dus om monitor en PC.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Stille kast, voor de rest futureproof onderdelen (waar ik dus nog even mee vooruit kan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal geen voorkeur, ik wil de beste bang-for-buck combinatie. Ik heb wel gelezen dat Adobe programma's de Cuda-rendering gebruiken waarvoor een Nvidia GPU handig is (en geen AMD). Is dat zo? En welke kaart raden jullie dan aan?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Futureproof!
Ga je overklokken?
Nee.
Mijn lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 163,- | € 163,- |
| 1 | MSI H97M-G43 | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 280,50 | € 280,50 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 45,95 | € 45,95 |
| 1 | BenQ GW2760HE Zwart | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,- | € 12,- |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 54,05 | € 54,05 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 93,95 | € 93,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.037,30 | |
Moederbord heb ik zo gekozen omdat het UHD op 60hz ondersteunt en omdat het een M.2 poort heeft, wat het geheel meer futureproof maakt. Alternatief is natuurlijk de G1.Sniper B5, maar die is mijn inziens minder futureproof en heeft ook niet overduidelijk betere specs. Misschien heeft de Sniper wel wat beter geluid? /edit: Geluidschip verschilt amper, geen punt van verschil dus. Wel heeft de MSI 2 USB 3.0-poorten meer dan de Sniper.
Ook twijfel ik over de processor. Zou het niet slim zijn, gezien wat ik met mijn systeem wil doen, om meer geld in de processor te investeren en minder in de videokaart?
En zou een andere processorkoeler het overwegen waard zijn, of is de stock koeler afdoende?
Van het totaalbedrag zou nog wel iets af mogen, alhoewel ik betwijfel of dit mogelijk is zonder veel in te leveren
Ik ben benieuwd naar jullie commentaren!
[ Voor 1% gewijzigd door Brilsmurv op 05-01-2015 09:51 . Reden: Vergelijking tussen moederborden uitgebreid ]