• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
Ik heb sinds enige tijd soms van 'artifacts' in Firefox. Het laden van de pagina gaat altijd goed, maar bij het scrollen loopt het soms mis:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/khfItc14BAgL34fAmu8tqyeV/medium.jpg

Nu is er wel een hoop te lezen over artifacts in FF, zowel op nVidia als AMD graka's en zelfs Intel IGP's. Het schijnt normaal te zijn, en een oplossing is er niet..?

Mijn vraag is of de verschijnselen in mijn screenshot onder 'normaal' vallen?

Ik merkte gisteren dat geen enkele offline video correct wou afspelen (MPC HC). Het geluid startte wel meteen, maar de video kwam er pas na x-aantal seconden door. Na een reboot was dit weer verholpen.
Ik merk ook dat mijn Win 8.1 occasioneel erg lang op het laadscherm blijft hangen (na ingeven van ww).
Tevens zet Windows mijn scherm niet uit na de ingestelde periode (3min)...

Is er een verband tussen deze verschijnselen? Is mijn R9 290 langzaam aan het sterven?

[ Voor 3% gewijzigd door Tweaker36 op 05-01-2015 09:14 ]

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 18:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Kijk eens voor de grap hoeveel topics er zijn over de R9 270/280/290, daar wordt je niet blij van. Wellicht zijn er daar mensen die het zelfde hebben in Firefox. Wel zag ik namelijk iedereen klagen dat ze artefacts hadden dus er is een grote kans :)

www.maartendeboer.net

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-01 13:28

TommieW

Numa numa.

Het zou mij niet verbazen als dit het begin van het einde is van je videokaart. Wat je overigens nog wel kan proberen, is hardwareacceleratie uit te zetten in Firefox. Dan heb je misschien geen last meer van de artifacts.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:58

Nemesizz

Untouchable

Inderdaad hardware acceleratie uitzetten, leunt de boel wat meer op je CPU , maar zouden de artefacts ook weg moeten zijn.

De vorige versie van FF had ik ook kleine artefacts icm GeForce 660Ti, de huidige versie (gebruik nu 34) heb ik geen last meer.

M'n oude laptop met Intel IGP flipt echter nog compleet als ik hardware acceleratie aan heb staan, halve pagina's verdwijnen in het zwart als je gaat scrollen enzo.

Bij m'n andere PC met Radeon moet het hoe dan ook altijd uit staan, omdat de boel anders regelmatig crashed (zelfs zo erg dat er BSOD's komen).

Als je verder bij andere dingen geen artefacts krijgt, zou ik me nog geen zorgen maken ;) .