[discussie] Geef hier je game vouchers weg!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Waarom dit topic?

Aangezien het hoofd-topic constant overspoeld wordt met de discussie hoe/wie/wat/waar/waarom je codes weggeeft, en dat de admins een dagtaak geeft, nu het discussie topic.

Dit topic is dus NIET om je codes weg te geven, hier kun je de discussie aan gaan met je mede tweakers over hoe/wie/wat/waar/waarom je codes weggeeft.

Je games weggeven of tips over giveaways kunnen nog steeds gewoon naar Geef hier je game vouchers weg!

[ Voor 15% gewijzigd door Paul-G op 05-01-2015 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:10
Allereerst vind ik het uiteindelijk de keuze van de gever hoe en aan wie hij zijn game weggeeft. De een wil perse een bedankje en de ander wil met zo weinig moeite, en liefst geen 100 DM's, zijn code weggeven. Mensen die mopperen omdat ze hierdoor steeds naast de game grijpen, hebben mijn inziens gewoon pech en zeker geen recht van klagen.

Een weggeef-methode die ik eigenlijk niet zie langskomen is de game weggeven aan de eerste die het bericht van de gever Quote met een nette reactie (dus niet enkel Ik! ;) ). Iedereen kan dan zien of een game nog over is, de gever krijgt een nette reactie en je krijgt ook een soort sociale controle omdat het heel snel opvalt als persoon X bijna alle games wegkaapt. Of is dit iets wat de mods niet willen ivm veel reacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 18:21

TheAnthonyNL

PC Gamer

Er zullen vast wel vrije tijd programmeurs zijn die even een weggeeft systeem in elkaar willen flansen.

Zoiets als steamgifts alleen dan speciaal voor tweakers ofzo ... also heeft tweakers een login api ?

[ Voor 33% gewijzigd door TheAnthonyNL op 05-01-2015 09:20 ]

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het steamgifts-systeem vind ik een goed systeem, ik zal mijn games in de toekomst dan ook via dat systeem weggeven. Om eerlijk te zijn snap ik ook niet dat mensen mopperen dat je ze als antifraudemaatregel hebben dat je 100 dollar aan games moet hebben, ik vind het frappant dat er mensen zijn die dat niet hebben, gebruiken die allemaal Origin ofzo? :P
Sempy schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:11:
Allereerst vind ik het uiteindelijk de keuze van de gever hoe en aan wie hij zijn game weggeeft. De een wil perse een bedankje en de ander wil met zo weinig moeite, en liefst geen 100 DM's, zijn code weggeven.
Uiteraard, uiteraard.
Maar mensen die hun game weggeven door een code te dumpen moeten dan ook niet klagen dat ze geen bedankje krijgen, dat is een eigen keuze geweest, anders had je maar via DM's moeten doen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
anandus schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:20:
[...]
Uiteraard, uiteraard.
Maar mensen die hun game weggeven door een code te dumpen moeten dan ook niet klagen dat ze geen bedankje krijgen, dat is een eigen keuze geweest, anders had je maar via DM's moeten doen :)
Dat is de omgekeerde wereld... je bent een aso als je wat neemt en niet bedankt en terecht dat daar dan wel eens een opmerking over wordt gemaakt. Er zijn uiteraard meerdere mogelijkheden om je voucher te delen, maar gewoon als membersonly is de meest directe wijze en het is een HEEEEEL kleine moeite om even 'bedankt' te typen... laten we de zaken aub niet omdraaien door de weg gevers als lastig bestempelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MicGlou schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:47:
[...]

Dat is de omgekeerde wereld... je bent een aso als je wat neemt en niet bedankt en terecht dat daar dan wel eens een opmerking over wordt gemaakt. Er zijn uiteraard meerdere mogelijkheden om je voucher te delen, maar gewoon als membersonly is de meest directe wijze en het is een HEEEEEL kleine moeite om even 'bedankt' te typen... laten we de zaken aub niet omdraaien door de weg gevers als lastig bestempelen.
Ik bestempel ze niet als lastig? :?
Ik zeg gewoon dat ze wel realistisch moeten zijn ;)

Er zijn nu eenmaal veel lurkers, en misschien zelfs bots, in het topic die wat pakken zonder te bedanken, en daarom moet je als weggever gewoon niet verwachten dat je een bedankje krijgt als je gewoon een link dumpt en derhalve dus ook niet verontwaardigd reageren als je geen bedankje krijgt.

En als je perse wél een bedankje wil, of in ieder geval niet anoniem (en mijn ervaring is dat zodra het niet meer anoniem is het bedankje vanzelf komt) dan is dat prima te regelen via een DM of Steamgifts.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 05-01-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:07

Rubman

Retarded or just overjoyed!

In theorie (en waarschijnlijk praktijk) is Steamgifts natuurlijk een prima manier om games weg te geven.
Denk alleen niet dat het de Go-To site moet zijn voor Tweakers. Zeker gezien er al gewerkt wordt met een members only-tag wat veel weg filtert.

Toch vind ik het persoonlijk wel netjes als er in ieder geval een bedankje aan vast zit, of zoals Sempy zegt met een quote waarna de gever bepaalt aan wie de game daadwerkelijk geschonken wordt.
Hoewel dit zeer waarschijnlijk gaat leiden tot een explosie aan reacties bij het posten van een weg te geven game.

Beste optie zou via DM o.i.d. zijn waarbij de keuze van aan wie weg te geven ligt bij de gever en niet de lurker/bot die toevallig het eerste klikt op het linkje.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Dus dan doe je

"Ik heb nog een linkje voor MLP6.6.6 voor de eerste DM met als onderwerp 'bedankt'. De rest blijft ongelezen en gaat direct de prullenbak in, bedankt voor de interesse :)"

En vervolgens als hij weg is je bericht editten om aan te geven dat hij weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
anandus schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:50:
[...]

Ik bestempel ze niet als lastig? :?
Ik zeg gewoon dat ze wel realistisch moeten zijn ;)
Nou... je reactie was gericht op de persoon die wat weggeeft en die moest maar niet klagen en dat is echt verkeerd om bekeken. Het is toch eigenlijk heel jammer dat men naar alternatieven moet kijken omdat de keys anders door ondankbare personen worden meegepakt? Je wilt wat weggeven en daarvoor moet je extra dingen doen om te voorkomen dat de key wordt weggekaapt... het enige probleem zijn de gebruikers die niet bedanken. Herhaaldelijk blijven klagen is uiteraard wel wat vervelender, maar ik volg het topic regelmatig en kan daar niemand als een steevaste klager bestempelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik ben het met je eens, hoor, het is ook heel erg jammer, dat vind ik ook.
Het punt is echter dat je niet kan verwachten dat je een bedankje krijgt als je gewoon een linkje dumpt.
Het is asociaal en jammer, begrijp me niet verkeerd, maar zo is het nu eenmaal.

Het is inderdaad niet zo dat er herhaaldelijk geklaagd wordt door 1 persoon, maar ik heb nu talloze keren voorbij zien komen dat iemand iets weggeeft door gewoon een link te dumpen en later klaagt over het gebrek aan bedankje. "Dan had je het maar via DM moeten doen", denk ik dan*
Het is nu eenmaal het risico dat je als weggever loopt. Wat verwacht je dan op een anoniem forum? :P

* Overigens heb je via DM ook geen garantie op een bedankje, al is het in 99% van de gevallen wel zo is mijn ervaring.
Ook heb je dan gewoon controle over aan wie je het geeft. Bijvoorbeeld ikzelf geef altijd aan iemand die minimaal x posts heeft, om de leechters eruit te filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

[b][message=43512341,noline]
Beste optie zou via DM o.i.d. zijn waarbij de keuze van aan wie weg te geven ligt bij de gever en niet de lurker/bot die toevallig het eerste klikt op het linkje.
Is dat niet juist de vraag? Sommigen willen een code weg geven en verder niks. Sommigen willen graag een bedankje en sommigen willen een loting. De beste optie is voor iedereen anders.
Ik ben het eens met iemand hierboven dat je realistisch moet zijn: als je gewoon je code neerzet en vraagt om een bedankje en je krijgt deze niet, dan is dat erg jammer maar een beetje moeilijk af te dwingen.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 20:21
Ik schrik er een beetje van wat een discussie ik op gang gebracht heb. Verloten lijkt me idd het netst. Aangezien voor sommigen die $100 value grens blijkbaar te hoog is, hoor ik graag een beter alternatief (en nee, door 100DMs heenspitten is idd geen goed alternatief).

Mochten mensen graag wat dichter bij die $100 value willen komen, als je je nu registreert bij http://www.dlh.net/en/ krijg je:
  • enclave
  • east india company gold edition
  • knightshift
  • knights and merchants HD
  • pirates of the black cove
  • commander -conquest of the americas
  • two worlds - GOTY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

ViNcE schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:42:
[...]

Is dat niet juist de vraag? Sommigen willen een code weg geven en verder niks. Sommigen willen graag een bedankje en sommigen willen een loting. De beste optie is voor iedereen anders.
Ik ben het eens met iemand hierboven dat je realistisch moet zijn: als je gewoon je code neerzet en vraagt om een bedankje en je krijgt deze niet, dan is dat erg jammer maar een beetje moeilijk af te dwingen.
Inderdaad. Degene die de code weg wilt geven mag bepalen hoe hij of zij dat doet, maar als je gewoon je link dropt ga dan niet lopen huilen dat niemand bedankt. Er zijn, schijnbaar, gewoon mensen die lopen te azen op dit topic en zoveel mogelijk wegsnoeien. jammer maar helaas, zo werkt dat overal waar iets gratis is.

Steamgifts is imo een goede oplossing, je kunt meteen zien hoeveel mensen interesse hebben, en het wordt tenminste eerlijk verloot, zonder mening van een persoon. Prima plan. Ik klikte laatst op een linkje van tweakers hier (maar niet deelgenomen, want hoefde het niet) en er waren 15 deelnemers oid, dus de kans om wat te winnen is vrij groot. Daarnaast lijkt het me een kul argument dat mensen zeuren over het 100 dollar limiet, komop zeg. Dat is werkelijk iets van 1 game kopen in de wintersale (neem skyrim; 3 euro kopen, 15 euro in waarde) en/of 2x een humble bundle van 4-6 euro (á bijv 8 games van 7 euro). Limiet is er niet voor niets, anders gaan de topicazers waarover iedereen zeurt (dat ze wegkapen maar niets bedanken) ook nog eens bonusaccounts maken om nog meer gratis te kunnen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Ik vind het in principe wel leuk om zo'n loting systeem in elkaar te zetten, maar hoe zou zoiets dan in z'n werk gaan om clone-accounts te voorkomen en alleen Tweakers toe te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Alexxxxxxxxxx schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:14:
Ik vind het in principe wel leuk om zo'n loting systeem in elkaar te zetten, maar hoe zou zoiets dan in z'n werk gaan om clone-accounts te voorkomen en alleen Tweakers toe te laten?
Steam heeft openID support http://steamcommunity.com/dev. Dan kun je de deelnames iig beperken tot en koppelen aan één uniek steamaccount. Facebook en google bieden dat trouwens ook.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Misschien leuk om ook een verzoekje om openID support bij de leiding hier neer te leggen.

Zit je dus wel nog met de mensen met de dubbele steam accounts. Steamgifts eist dus dat je redelijk wat waarde in je steamaccount moet hebben, maar das nu voor sommigen dus blijkbaar een knelpunt. Overigens is met een paar bundels/gratis keys/four packs zelfs m'n hond z'n steamaccount die we voor multiplayer op een verder afgedankte pc hebben staan daar al overheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL

TheAnthonyNL

PC Gamer

NESFreak schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:11:
[...]

Steam heeft openID support http://steamcommunity.com/dev. Dan kun je de deelnames iig beperken tot en koppelen aan één uniek steamaccount. Facebook en google bieden dat trouwens ook.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Misschien leuk om ook een verzoekje om openID support bij de leiding hier neer te leggen.

Zit je dus wel nog met de mensen met de dubbele steam accounts. Steamgifts eist dus dat je redelijk wat waarde in je steamaccount moet hebben, maar das nu voor sommigen dus blijkbaar een knelpunt. Overigens is met een paar bundels/gratis keys/four packs zelfs m'n hond z'n steamaccount die we voor multiplayer op een verder afgedankte pc hebben staan daar al overheen...
Ik wil best helpen met systeem ... steam api ken ik wel dromen net zoals hun openid systeem opzetten.

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL

TheAnthonyNL

PC Gamer

Zijn er nog andere mensen die willen meehelpen aan een tweakers (games/voucher/hardware maybe) giveaway systeem?

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:10
Wat is eigenlijk het voordeel van een speciaal GoT-systeem boven steamgifts, een private steamgift tussen MO-tags heeft volgens mij hetzelfde effect. Bijkomend voordeel is dat je op steamgifts nog met andere (niet GOT) mee kan doen en dat de gever beloond wordt doordat hij aan contributors-only's mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Sempy schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:11:
Wat is eigenlijk het voordeel van een speciaal GoT-systeem boven steamgifts, een private steamgift tussen MO-tags heeft volgens mij hetzelfde effect. Bijkomend voordeel is dat je op steamgifts nog met andere (niet GOT) mee kan doen en dat de gever beloond wordt doordat hij aan contributors-only's mee kan doen.
Om dummy accounts tegen te gaan moet je $100,- aan waarde al in je steamlibrary hebben zitten. Aangezien je hier met gratis weggegeven games en één of twee bundels al snel op zit lijkt het mij zelf geen probleem, maar er waren een aantal mensen flauw over dat ze buitengesloten waren.
TheAnthonyNL schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:18:
Zijn er nog andere mensen die willen meehelpen aan een tweakers (games/voucher/hardware maybe) giveaway systeem?
Heb het helaas te druk met de studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
The Inquisitor schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:25:
[...]

Inderdaad. Degene die de code weg wilt geven mag bepalen hoe hij of zij dat doet, maar als je gewoon je link dropt ga dan niet lopen huilen dat niemand bedankt. Er zijn, schijnbaar, gewoon mensen die lopen te azen op dit topic en zoveel mogelijk wegsnoeien. jammer maar helaas, zo werkt dat overal waar iets gratis is.

Steamgifts is imo een goede oplossing, je kunt meteen zien hoeveel mensen interesse hebben, en het wordt tenminste eerlijk verloot, zonder mening van een persoon. Prima plan. Ik klikte laatst op een linkje van tweakers hier (maar niet deelgenomen, want hoefde het niet) en er waren 15 deelnemers oid, dus de kans om wat te winnen is vrij groot. Daarnaast lijkt het me een kul argument dat mensen zeuren over het 100 dollar limiet, komop zeg. Dat is werkelijk iets van 1 game kopen in de wintersale (neem skyrim; 3 euro kopen, 15 euro in waarde) en/of 2x een humble bundle van 4-6 euro (á bijv 8 games van 7 euro). Limiet is er niet voor niets, anders gaan de topicazers waarover iedereen zeurt (dat ze wegkapen maar niets bedanken) ook nog eens bonusaccounts maken om nog meer gratis te kunnen krijgen
_/-\o_ d:)b

Morgen is SGv2 online (voor hoe lang weet ik niet, er staat een grote kudde mensen in de startblokken...)
*O*
Pagina: 1