Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ik zoek een goede laptop voor games

Pagina: 1
Acties:

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-11 11:01
Ik heb op het moment een msi gx60
Amd a10
Radeon hd 7970m
Maar merk tog tijdens gamen dat de processor steeds grotere bottleneck vormt dus wil ik graag een betere laptop halen

Ik zit er aan te denken om voor €450-500 deze laptop te halen.
MSI GP60 2OD-037NL
Specs:
I7 4700mq
Nvidia gt 740m
8gb ram etc

Deze zou ik dan willen upgraden met een nvidia gtx 870m videokaart.
Is dit mogelijk?
Ik weet dat msi laptops alles upgradebaar zijn alleen weet ik niet of deze videokaart ook zou passen, en wat moet ik nog doen om het te laten werken.

Andere laptops die ik op het oog heb zijn:
Lenovo y510p
I7 4700mq
Nvidia gt 755m sli

Bto x-book
I7 3630qm
Amd radeon hd 7970m

Alienware m14x r2
I7 3610qm
Nvidia gt 650m

Ook als mogelijk upgraden met nvidia gtx 870m

Omdat ik graag op de bank zit te gamen en deze ook voor school gebruik ga ik voor een laptop ipv een desktop pc

[ Voor 5% gewijzigd door Brandonvds op 04-01-2015 23:23 ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Over het algemeen; nee dat is niet mogelijk. De meeste mobile graphic chips ,wanneer te koop , zijn wel zo afschuwlijk duur ook..

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ga er maar vanuit dat je de GPU van je laptop niet kan veranderen na aanschaf. Je moet ergens dus een nieuwe zien te vinden en die moet ook passen. Vroeger wilden de fabrikanten voor mobiele GPU's hun eigen aansluitingen erop na houden en/of het ding zit vast gesoldeerd aan het moederboard.

Wat voor games speel je eigenlijk? Je noemt hier laptops met hun specs, maar het is moeilijk te beoordelen of het echt iets is. Een GT740M is geen doen als je Battlefield 4 wil spelen in full HD met alles op Ultra. Echter als je Minecraft wil spelen is het uitstekend.

Je richt je ook op een hoop i7 geweld. Heb je die i7 wel nodig? Je budget is behoorlijk krap voor een gaming laptop, mogelijk kan je met een i5 toe en heb je wat meer geld over om meteen een betere GPU te nemen.

• Brandonvds
Ik kan voor €250 aan een nvidia gtx 870m komen, dus dat zou voor de msi of alienware uitkomen op €750 voor geweldige specs.
Ik weet dat msi en alienware hun cpu en gpu niet solderen en ik deze dus kan upgraden. Enogste probleem is dus past deze er ook in.

De spellen die ik speel, zijn tog wel de wat zwaardere games zoals battlefield, far cry 4, lords of the fallen, shadow of mordor, als deze komt gta v etc.
Maar ook wel mmo's zoals guild wars 2 en wow. En wil ook elder scrolls online gaan spelen.
Probleem wat dus heb met huidige laptop is vooral bij mmo's dat bij drukke steden en bosses op 5fps zit. Wat dus komt door te trage cpu amd a10 vandaar dat nu i7 erin wil hebben met wel goede gpu

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Brandonvds schreef op maandag 05 januari 2015 @ 07:42:
Ik kan voor €250 aan een nvidia gtx 870m komen, dus dat zou voor de msi of alienware uitkomen op €750 voor geweldige specs.
Ik weet dat msi en alienware hun cpu en gpu niet solderen en ik deze dus kan upgraden. Enogste probleem is dus past deze er ook in.
Je zit dan ook nog met de garantie. Als je een nieuwe laptop open maakt verlies je elke garantie die je had. En je moet maar hopen dat het werkt.
De spellen die ik speel, zijn tog wel de wat zwaardere games zoals battlefield, far cry 4, lords of the fallen, shadow of mordor, als deze komt gta v etc.
Maar ook wel mmo's zoals guild wars 2 en wow. En wil ook elder scrolls online gaan spelen.
Probleem wat dus heb met huidige laptop is vooral bij mmo's dat bij drukke steden en bosses op 5fps zit. Wat dus komt door te trage cpu amd a10 vandaar dat nu i7 erin wil hebben met wel goede gpu
Tussen een AMD A10 en een Core i7 zit nog heel wat ruimte. Een i5 is al een hele verbetering en je hebt dan wat meer geld over voor je GPU.

Ik zou eerder dan nog het hele budget van 750 euro nemen en zoeken naar een game laptop daarvoor. Alhoewel dat misschien lastig is.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Brandonvds schreef op maandag 05 januari 2015 @ 07:42:

De 870m zal waarschijnlijk in een MXM formaat zijn > deze kan je alleen terug vinden in de dure laptops! :D

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
Ik denk dat je toch echt moet gaan kijken naar een laptop als deze:

pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-791G-576X

• Vidra

Vidra

Vragen?

NL_Scratch schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:35:
Ik denk dat je toch echt moet gaan kijken naar een laptop als deze:

pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-791G-576X
Mozy schreef op zondag 04 januari 2015 @ 18:47:
pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-74TX
Bij paradigit heb je deze laptop voor 988. Als je deze afhaalt in de winkel en via de website een M.2 SSD van 115 euro en DDR3L ram besteld voor 70 heb je een indentieke laptop als die van 1600 euro. Maar dan voor iets minder dan 1200 euro. Moet je wel zelf windows erop zetten, maar dat is zo gedaan.

Heeft wel een 1080p scherm. Zelf merkte ik dat veel windows korrelig waren en programmas waren opgerekt. Windows 8.1 had namelijk (vanwege de pixeldichtheid) vergroten op 125% gezet. Erg lelijk en bijna exact t tegenovergestelde van vector resizen zoals OSX doet.
Geleend uit een ander topic ;)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Brandonvds
Vidra schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:15:
[...]

De 870m zal waarschijnlijk in een MXM formaat zijn > deze kan je alleen terug vinden in de dure laptops! :D
De 870m is inderdaad MXM formaat, maar de 740m is ook mxm formaat.

Ik probeer nog te achterhalen of de gp60 ook upgradeable is of dat deze series wel alles gesoldeerd is.

Alienware laptops lees ik erg veel op internet dat deze erg makkelijk te upgraden zijn dus deze zal denk ik sowieso weinig problemen geven, maar vind een i7 4700mq en 15,6" fhd scherm net iets aantrekkelijker dan een i7 3610qm en 14" scherm

Behalve of de videokaart gesoldeerd is, zijn er nog verschillende sockets waarop gelet moet worden? Zoals cpu of is het allemaal pcie zoals in een desktop pc. En werkt dit op laptop ook plug en play met wat drivers installeren? Of komen daar nog meer dingen bij kijken?

[ Voor 15% gewijzigd door Brandonvds op 05-01-2015 17:35 ]

• Brandonvds
Ik zoek eigenlijk meeste via marktplaats voor betere specs en lagere prijs als nieuw.
Aangezien de meeste laptops tog al kort tot geen garantie meer hebben maakt het voor mij ook niet zoveel uit als de garantie verloopt als ik deze open maak

• Vidra

Vidra

Vragen?

Brandonvds schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:31:
Ik zoek eigenlijk meeste via marktplaats voor betere specs en lagere prijs als nieuw.
Aangezien de meeste laptops tog al kort tot geen garantie meer hebben maakt het voor mij ook niet zoveel uit als de garantie verloopt als ik deze open maak
Als ik dit lees word ik daar niet echt blij van mijn .... maar succes :D

There are a number of factors you have to bear in mind when upgrading a laptop graphics card. The cards are not available to non-OEMs, for a start, so have to be salvaged from a breaker. They make BIG money usually. The cooling requirements are specific and the cooling system is not always compatible between models - depends on the standard that has been used for the card (it's not just like a PCI-E card). Finally, the laptop has to be able to supply enough power to the new card, and the BIOS may have a hissy fit with a different card in there.

It's not a gamble I'd take with a modern laptop!

• Brandonvds
Power consumbtie heb ik dus inderdaad niet aan gedacht.
Heb zelfde fout ook met desktop gemaakt paar maanden geleden en maakte nieuwe videokaart dus dubbel zo duur opeens.
Maar die is zeker niet zomaar te vervangen? Of is dit gewoon een kwestie van andere batterij erin stoppen?

Denk dan tog dat inderdaad beter zekere voor t onzekere kan nemen en niet voor laptop + upgrade gaan.

Welke van 2 opties die ik nog meer had is dan beter om voor te gaan?

Bto x-book
I7 3630qm
Radeon hd 7970m

Of lenovo y510
I7 4700qm
Nvidia 755m sli

Heb weinig ervaring met beide merken laptops.

Heb nu ook 7970m en kan meeste spellen nog wel op 1920x1080 high afspelen en vooral met i7 processor.

Maar lenovo is weer bekender merk. En denk dat gt 755m sli beter is als een enkele 7970m? Alleen probleem met dli is weer game support wat ik overal lees. Is dit nog steeds een probleem? Of zijn de spellen waar de kracht van de sli voor nodig is wel support ervoor?

En natuurlijk cd-rom die lenovo dan niet heeft en plek voor een extra ssd schijf
Pagina: 1