Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis J.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:51
Voor het uitzoeken van een ip camera ben ik zoek naar advies.
Ik heb ervaring met eenvoudige Foscam en Conceptronic cams. Beide hebben niet erg geweldige apps en geen/nauwelijks opname mogelijkheden. Ook is bij de Conceptronic de IR niet geweldig.

Dit zijn mijn wensen:

- Full HD
- Outdoor
- Opname (op SD)
- PoE
- Goede iPhone / Android app
- Pan / Tilt / Rotate en eventueel zoom
- Motion detection
- Goede support

Hopelijk weet iemand een antwoord op de volgende vragen:

- Hoe lang kun je opnemen op bv een 32 GB SD kaart en begint dat vanzelf opnieuw als hij vol is?
- Ik heb deze gezien, heeft iemand ervaring met dit merk?
- Of iemand zeer goede ervaringen met andere merken? Heb ook naar bv Axis gekeken. Stuk duurder maar dan heb je zeker wel wat goeds.

Bedankt alvast,

Dennis Jansen

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis J. op 04-01-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:57
Als je de beschikking hebt over bv. een Synology NAS, kun je beelden op deze NAS laten opnemen. Er is ook een Synology App waarmee je live de beelden mee kunt bekijken. Een flink aantal IP camera's wordt hierbij ondersteund. Hoeveel ruimte je nodig hebt op de SD kaart om de beelden op te nemen, is afhankelijk van een hoop factoren (compressiefactor, resolutie, aantal frames/s, etc.). Axis heeft hiervoor o.a. een Design tool op internet beschikbaar: http://www.axis.com/products/video/design_tool/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis J.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:51
Hallo Edwin,

^Goeie tip van die Design Tool. Leuk om even te proberen.
En waar die camera moet komen is nog geen nas aanwezig. Ik ben nog aan het kijken of er budget voor is.

Bedankt zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Axis is goed, maar daar betaal je ook zwaar voor. Een Full HD outdoor PTZ kost je richting de 2k

Ik heb zelf goede ervaringen met Hikvision. Onlangs een PTZ dome gebruikt en die gaf een heel strak beeldje (ook 's avonds)
pricewatch: Hikvision DS-2DE4182-AE 2MP Outdoor PTZ (4x Zoom)

Let wel op de kijkhoek. Veel PTZ camera's hebben (bv) 10 of 20x optische zoom. Leuk, maar volledig uitgezoomd is je kijkhoek nog altijd vrij klein. Als je een PTZ dome relatief dicht op je subject hebt is een grotere kijkhoek noodzakelijk/wenselijk. De hierboven genoemde heeft 'maar' 4x zoom, maar wel een grotere kijkhoek!

IR is leuk, maar het moet wel mogelijk zijn voor je doel. Opnemen kan eventueel op SD, maar ik zou het persoonlijk liever offsite doen. Dus bv op een NAS, of in de cloud.

Diverse NASsen hebben de mogelijkheid om met IP camera's te werken. Check wel of de camera ondersteunt wordt, en vaak heb je extra licenties nodig als je meerdere camera's wil gebruiken.

Je kan ook een NVR nemen, of zelf bouwen (op basis van bv Milestone).

Je zou ook eens bij Dahua kunnen kijken. Die hebben ook betaalbare leuke IP camera's.

Maar wat is het budget? Foscam en Conceptronic valt in het budgetsegment / consumentenspul. Leuk als je een beeldje wil maar verder houd het snel op. Axis enz valt in een heel ander segment. Niet te vergelijken. Overigens geld dat voor alle serieuzere cameramerken.

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 07-01-2015 20:38 ]