Hoe moet ik de video kaart aan sluiten op pc voeding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305251

Topicstarter
Hier foto,s hoe ik de video kaart heb aan gesloten,deze voeding kabels zaten bij de voeding
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/xw8aooh2l/WP_20150104_21_40_04_Pro.jpg

foto voeding
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/6omaz1nm3/WP_20150104_21_41_04_Pro.jpg

CPU/ PCI-E ingang

De PCI-E stekker links is 6 pins maar in de voeding ingang is 8 pins en gaat naar de PSU stekker links op de foto van de video kaart.

De twee de stekker van links PSU 8 pinnen waar er 6 van worden gebruikt en gaat naar de video kaart en is PCI-E

Hier is de schema van de video kaart
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/yczxufajn/WP_20150104_21_42_20_Pro.jpg

of moet ik een speciale kabel kopen voor mijn video kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Werkt er nu iets niet of ben je bang dat het niet goed gaat werken? Of wat is precies het probleem?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik bouw voor de eerste keer een pc en weet niet hoe ik de boel aan moet sluiten en weet niet of ik het zo goed doe van daar dat ik het hier vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik zou even kijken of de PCI-E-stekker niet in een andere aansluiting op je voeding moet, maar verder is het past het, dan past het en zou ik het gewoon proberen :) Je merkt vanzelf of 'ie aangaat. Lijkt er iets niet goed te gaan, dan zet je de knop om en probeer je wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:53

D4NG3R

kiwi

:)

Voordat je verder gaat en iets kapot maakt: Welke hardware heb je precies?

Op je voedingskabels staat een stukje tekst, de ene kant moet in de videokaart (PCI-E) en de andere kant in de voeding (PSU) Echter heb je daar een PEG 6 connector terwijl je GPU een PEG 8 connector vereist.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben bang dat de boel verbrand de pc heeft me veel geld gekost en ben bang dat ik de voeding opblaas of de video kaart kapot maak als ik het verkeert doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:38
Dit soort connectoren (Molex) zijn gelukkig zo gemaakt dat ze alleen passen als je ze op de juiste manier gebruikt. Dit komt door de vorm van de connectoren (let op de vierkante en de afgeschuinde hoekjes).
Dus: geen gevaar dat je de boel opblaast, wees gerust :)

Foto1: de connector met "PSU" moet wel aan de voeding, dus niet aan de kaart zoals nu !

[ Voor 14% gewijzigd door peterpv op 04-01-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Anoniem: 305251 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:45:
ik ben bang dat de boel verbrand de pc heeft me veel geld gekost en ben bang dat ik de voeding opblaas of de video kaart kapot maak als ik het verkeert doe.
Steek die rechter kabel met 6pin + losse 2 pin in het 8pin slot van je GPU. Steek vervolgens die 6 pin PCI-E aan de buitenkant van de GPU. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

peterpv schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:45:
Dit soort connectoren (Molex) zijn gelukkig zo gemaakt dat ze alleen passen als je ze op de juiste manier gebruikt. Dit komt door de vorm van de connectoren (let op de vierkante en de afgeschuinde hoekjes).
Dus: geen gevaar dat je de boel opblaast, wees gerust :)
Echter heeft de TS al een flinke fout gemaakt wat hem wel degelijk de kop kan kosten. :')

Heeft echt niemand behalve ik de foto's aangeklikt en daadwerkelijk naar de connectoren/kabels gekeken?

Op z'n GPU zit nu een kabel die aan de PSU zijde hoort te zitten, en direct daarnaast zit een PEG6+2 connector die in de linker aansluiting hoort te zitten.

De kabels moeten worden omgewisseld en eentje moet worden omgedraaid.

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 04-01-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb deze pc in elkaar gezet en nu ben ik bang dat ik door mij onkunde het ver keert doe en ik heb de pc gebout met youtube filmpjes te bekijken Dit is de pc die ik geboud heb Game pc. wat vinden jullie wel of niet goed samen gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op z'n GPU zit nu een kabel die aan de PSU zijde hoort te zitten, en direct daarnaast zit een PEG6+2 connector die in de linker aansluiting hoort te zitten.

Bedoel je op de voeding of op de video kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:40
GPU is je videokaart. Op de stekker staat PSU, dit is je voeding (PowerSUpply). De stekker waar PSU op staat hoort dus aan de kant van je voeding, en waar GPU op staat hoort in je videokaart :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:38
D4NG3R schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:46:
[...]

Echter heeft de TS al een flinke fout gemaakt wat hem wel degelijk de kop kan kosten. :')
Dat valt wel mee, een beetje intelligente voeding slaat echt wel af als je het zaakje er verkeerd aanhangt.
In het slechtste geval slaat de zekering door.
En het feit dat de connector past geeft al aan dat ie aan beide zijdes identiek is doorverbonden.
Netjes is het niet maar desastreus, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
foto 1 van de voeding zie je inderdaad de stekker helemaal Rechts PSU stekker in zitten maar deze zit in de M/B Moederbord Stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

endness schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:51:
GPU is je videokaart. Op de stekker staat PSU, dit is je voeding (PowerSUpply). De stekker waar PSU op staat hoort dus aan de kant van je voeding, en waar GPU op staat hoort in je videokaart :).
^

Om het wat duidelijker te maken:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aX4ILpukjG5CGiOupEQJMg5R/full.jpg
Bij 1 staat "PSU" je Power Supply Unit of in het Nederlands: voeding, terwijl aan het andere uiteinde PCI-E staat (PCI-E is het slot waar je videokaart in zit). Deze moet je omdraaien.

Daar komt bij dat de stekker die je nu rechts hebt zitten (2) links hoort samen met de andere 2 pins (3). Bij elkaar vormen die een PEG 8 connector:

Afbeeldingslocatie: http://movax.org/img/sa/threads/gpu/pcie_6_2pin.png
peterpv schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:52:
[...]

Dat valt wel mee, een beetje intelligente voeding slaat echt wel af als je het zaakje er verkeerd aanhangt.
En het feit dat de connector past geeft al aan dat ie aan beide zijdes identiek is doorverbonden.
Daar ben ik ook nog niet bang voor, waar ik echter wel bang voor ben is het feit dat dat nogal een basale fout is.. En als het daar al fout gaat de kans groot is dat er meer fouten zijn gemaakt tijdens de build.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 04-01-2015 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
En zoals je ziet mist hij op deze manier 2 van de 8 pinnen op de linker stekker op de GPU. Niet genoeg voltage dus zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik denk dat ik er maar mee naar een pc winkel mee heen ga anders ben ik bang dat ik mijn pc beschadigt en daar is hij toch te duur voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Alleen staat er geen 'GPU' op de stekkers, maar 'PCI-E' :+

Dus om het nog even samen te vatten:
[list]• PSU-stekkers stop je in de voeding
• PCI-E-stekkers stop je in de videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het is echt geen ingewikkeld proces als je er de tijd maar voor neemt, maar als je het echt niet aandurft zou ik er inderdaad even mee langs de computerboer gaan. :)

Veel succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:58
Ja, de stekkers met "psu" erop moeten in de voeding. Verder gewoon kijken of de labels en de vormpjes kloppen, de pci-e stekkers moeten in de videokaart, misschien heb je ook een 8 pin pci-e stekker, of 6+2

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
haarbal schreef op zondag 04 januari 2015 @ 23:03:
Ja, de stekkers met "psu" erop moeten in de voeding. Verder gewoon kijken of de labels en de vormpjes kloppen, de pci-e stekkers moeten in de videokaart, misschien heb je ook een 8 pin pci-e stekker, of 6+2
Zoals D4NG3R al scherp opmerkte heeft 'ie al een 6+2-stekker, die alleen in de verkeerde aansluiting zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-04 20:44
Zoals D4NG3R zei:
Om het wat duidelijker te maken:
[afbeelding]
Bij 1 staat "PSU" je Power Supply Unit of in het Nederlands: voeding, terwijl aan het andere uiteinde PCI-E staat (PCI-E is het slot waar je videokaart in zit). Deze moet je omdraaien.

Daar komt bij dat de stekker die je nu rechts hebt zitten (2) links hoort samen met de andere 2 pins (3). Bij elkaar vormen die een PEG 8 connector:

[afbeelding]

----

De PSU stekker moet in de voeding. De PCI-E die er al in zit is een 6+2 stekker, die moet waar nu de PSU stekker in de GPU zit, en de andere kabel draai je om en doe je in de rechtse.

oftwel de rode losmaken en omdraaien en de blauwe op de plaats van de rode erin doen.

[ Voor 16% gewijzigd door SiC123 op 04-01-2015 23:07 . Reden: quote eruit gesloopt om het plaatje te laten werken. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wat dus precies is wat er in de post staat die je quote ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik maak een paar foto,s hoe ik het nu heb gedaan en upload ze zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
Hahn schreef op zondag 04 januari 2015 @ 23:06:
Wat dus precies is wat er in de post staat die je quote ;)
ja maar anders verwoord :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ik het zo goed gedaan ?
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/3vu0hrl57/WP_20150104_23_07_09_Pro_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/mvbbe8dnn/WP_20150104_23_07_28_Pro_1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 305251 op 04-01-2015 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

En zo hoort het. :)

Die 6+2 connector ging niet stroef ofzo? Op de 1e foto ziet het er nogal geforceerd uit, maar dat kan prima aan de foto zelf liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:16
peterpv schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:52:
Als je goed kijkt zie je dat het nooit verkeerd kan gaan, zelfs niet in de 'omgekeerde' situatie van TS.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-a3xm7pzWPbM/Uxl0Ztt98rI/AAAAAAAAbCE/TJIv4Ya0WBY/s800/6pin_8pin.gif

Sterker nog, het zou me niet verbazen als dat gewoon zou werken. De 2 extra pins zijn beide ground, zullen dan wel aangeven dat de bijbehorende 12V-lijntjes een hogere stroom kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Klopt, maar de fout (hoe goed of kwaad deze ook is) is zo basaal dat ik me zorgen maak over de opbouw van de rest van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik wil daar om hier door vragen maar weet niet of dat mag bv over de rest van de aan sluiting bv de aan en uit en reset en HDD koneksie op de moeder bord

Klik op de foto voor vergroting
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/683kmw5uf/WP_20150104_23_23_04_Pro_1.jpg

Volgens mij heb ik het zo goed gedaan :/
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/eammohxpj/WP_20150104_23_23_27_Pro_1.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 305251 op 05-01-2015 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:09

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

D4NG3R schreef op zondag 04 januari 2015 @ 23:20:
Klopt, maar de fout (hoe goed of kwaad deze ook is) is zo basaal dat ik me zorgen maak over de opbouw van de rest van het systeem.
Zolang je voorzichtig doet met het bouwen en niet als een lompe boer te werk gaat kan er weinig mis gaan. Als de PC het niet doet, gewoon even rustig wat stappen doorlopen en nogmaals proberen.

Dit soort kabels zijn trouwens gewoon ontworpen zodat je ze er maar op 1 manier in kan doen. Bovendien, mocht je de kabels vergeten aan te sluiten zul je waarschijnlijk gewoon geen beeld krijgen of in het vervelendste geval het beeld uit vallen tijdens het doen van zware spellen. Ze zijn namelijk nodig omdat de videokaart niet genoeg stroom kan trekken via de PCI-e bus. Die extra power trekt hij dan meteen van de voeding.

Success met je bouw en niet meteen met je handen in het haar zitten! :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:16
Anoniem: 305251 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 23:23:
ik wil daar om hier door vragen maar weet niet of dat mag bv over de rest van de aan sluiting bv de aan en uit en reset en HDD connectie op de moeder bord
Wat is de vraag? Gewoon aansluiten als in het boekje. Plus is in de regel rood, min zwart.

De schakelaars (power, reset) kennen stiekem geen + en -, de LEDs doen het simpelweg niet als ze verkeerd om zitten (remember, diode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik nog meer vragen heb, bv over warmte sensoren die bij de koel blok van de processor zit waar ik deze moet plaatsen moet ik dan weer een aparte forum openen. ik heb een Tranquillo v2 met warmte sensoren maar weet niet waar ik deze stekkers moet inpluggen

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/mv71r6d63/WP_20150104_23_42_26_Pro_1.jpg

in de handleiding staat niets in over deze stekker :/

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 305251 op 04-01-2015 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Alsjeblieft, probeer wat meer opbouw/zinsbouw in je posts te maken. Er komt nagenoeg geen hoofdletter, punt of losse zin in voor, wat het vrij lastig te volgen maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
Anoniem: 305251 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 23:23:
ik wil daar om hier door vragen maar weet niet of dat mag bv over de rest van de aan sluiting bv de aan en uit en reset en HDD koneksie op de moeder bord

Klik op de foto voor vergroting
[afbeelding]

[afbeelding]
De aan/uit knop moet op het blokje met JFP1 en dan het rode draadje aan de rechterkant.

Vuistregel: bedrukking (tekst op de stekkers) staat normaal altijd aan dezelfde kant.

[ Voor 15% gewijzigd door SiC123 op 05-01-2015 00:07 . Reden: niet goed gelezen. veel te laat. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die met 4 pinnen is 2+ 4- 6+ 8- (+=Rood - = Zwart)
Met 6 pinnen 1+ 3- 5- 7+ 9 Reserved

1+ en 3- HDD Led
5- en 7+ Reset Switch
9 Revers

2+ en 4- Power Led
6- en 8+ Power switch
10 No pin

zo plaatsen als de blauwe lijn als ik het goed heb
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/61tnne5hd/WP_20150104_23_23_27_Pro_1.jpg

Rood is toch plus en zwart toch min dus de stekker moet op de kop de tekst op de stekker niet zichtbaar dus (positie 6+ 8- )
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/mk7ozzn7x/WP_20150105_00_32_40_Pro_1.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 305251 op 05-01-2015 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
Blauwe lijn klopt. Bovenste rij, op de 2 meest rechtse pinnetjes.

Welke de plus is en welke de min staat als het goed is in de handleiding van de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De pc start nu op maar de ventilator processor wil haast niet draaien,hij beweegt soms wat gaat er fout :?

ik had de processor fan aangesloten aan een SYS-fan aansluiting, |:( en niet aan de cpufan aan sluiting. ik heb het nu weer goed aan gesloten en hij draait nu goed. ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 305251 op 05-01-2015 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

In het topic wat je linked zie ik dat je een fancontroller in je systeem hebt, ik neem aan dat je de ventilator op het koelblok van je CPU wel op de CPU_FAN header van het moederbord hebt aangesloten en niet op de fancontroller?

Deze zit letterlijk direct boven je processor.

Afbeeldingslocatie: http://nl.msi.com/media/product/five_pictures2_3159_20140430102747.png62405b38c58fe0f07fcef2367d8a9ba1/600.png
Rechtsmidden dat witte dingetje net voor de rand.

Als je dat al hebt: Maak even een foto van dat gebied, dus de koeler etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
D4NG3R bedankt voor je hulp ;) ,je hebt helemaal gelijk maar het is mij al gelukt met de moederbord handleiding.

De pc doet het nu prima alleen Windows op nieuw instellen want dat werkt in eens niet meer, Windows 7 stond op een ssd schijf maar werkt in eens niet meer. dan moet ik Windows 7 maar weer opnieuw installeren

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 305251 op 05-01-2015 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04 18:33
Als je zoveel onderdelen vervangt moet je ook Windows opnieuw installeren.
Ventieldopje schreef op zondag 04 januari 2015 @ 23:29:
[...]

Zolang je voorzichtig doet met het bouwen en niet als een lompe boer te werk gaat kan er weinig mis gaan. Als de PC het niet doet, gewoon even rustig wat stappen doorlopen en nogmaals proberen.
D'r was laatst iemand die een CPU met pinnen in een socket met pinnen gevrot had :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Maegrim schreef op maandag 05 januari 2015 @ 08:42:
Als je zoveel onderdelen vervangt moet je ook Windows opnieuw installeren.
[...]

D'r was laatst iemand die een CPU met pinnen in een socket met pinnen gevrot had :')
Die snapten als kleuter waarschijnlijk ook al niet waarom een vierkantje niet door een driehoekig gaatje wil ;) Het is helemaal niet moeilijk maar je moet wel een beetje common sense hebben natuurlijk.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:43:
Ik zou even kijken of de PCI-E-stekker niet in een andere aansluiting op je voeding moet, maar verder is het past het, dan past het en zou ik het gewoon proberen :) Je merkt vanzelf of 'ie aangaat. Lijkt er iets niet goed te gaan, dan zet je de knop om en probeer je wat anders.
Dat wordt bij een voeding steeds minder slim, men vind een kortsluitbeveiliging namelijk steeds minder belangrijk en koopt steeds meer single rail voedingen, goede multi-rail voedingen worden elk jaar meer schaars.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nullbyte
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-12-2024
Gewoon proberen, ervarend leren noemen ze dat. Mocht de GPU in de fik vliegen of de PSU exploderen dan heb je in ieder geval een les geleerd die je niet snel vergeten zal. Alle gekheid op een stokje natuurlijk. Bij twijfel altijd navragen en goed bezig met het zelf in elkaar zetten van je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
Ventieldopje schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:00:
[...]

Die snapten als kleuter waarschijnlijk ook al niet waarom een vierkantje niet door een driehoekig gaatje wil ;) Het is helemaal niet moeilijk maar je moet wel een beetje common sense hebben natuurlijk.
Ik stond toch wel even te kijken hoor, bij mijn eerste socket 1150 cpu, toen daar geen pinnetjes aan zaten. Daarvoor heb ik enkel cpus met pinnetjes gehad. Als je dan niet goed oplet of moederbord en cpu dezelfde socket zijn, dan kan dat zomaar gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Ik geef Sjony credits hoor, mooie stap om zelf te gaan bouwen! Net even naar de link gekeken die u had geplaatst van de build, prachtig systeem! Ik sta er dan ook niet raar van te kijken dat je uiterst voorzichtig te werk wilt gaan.

Wij als Tweakers helpen je natuurlijk graag, alhoewel het soms wat lachwekkende herrineringen doet oproepen van vroeger, toen ikzelf nog niet erg bekwaam was met het bouwen van computers.

Is het inmiddels opgelost? Ik zit met smart te wachten op het resultaat!

[ Voor 8% gewijzigd door Dr.Root op 05-01-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

SiC123 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:35:
[...]

Ik stond toch wel even te kijken hoor, bij mijn eerste socket 1150 cpu, toen daar geen pinnetjes aan zaten. Daarvoor heb ik enkel cpus met pinnetjes gehad. Als je dan niet goed oplet of moederbord en cpu dezelfde socket zijn, dan kan dat zomaar gebeuren.
Je moet ook niet random iets kopen natuurlijk, altijd even kijken of moederbord socket en cpu socket overeen komen. Maar dan nog, je merkt snel genoeg of het niet past. Je moet dit soort dingen gewoon rustig en niet gehaast doen en vooral goed kijken.

En well ... van fouten leer je :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
GPU is je videokaart. Op de stekker staat PSU, dit is je voeding (PowerSUpply).
semantics, I know. Maar ik moet je eventjes verbeteren. PSU = Power Supply Unit.

Maar, on topic:

Ik ben het eens met wat degene voor me ook gezegd heeft. Als dit al fout gegaan is: psu uiteinde aansluiten op de gfx + andersom. een 6+2 aansluiten op de 6.

Het kan goed zijn dat de andere (moeilijkere) dingen dan ook scheefgegaan zijn. Ik stel daar dan toch mn vraagtekens bij: is de cpu koeler wel aangesloten? hoe heeft hij de hdd's aangesloten?
De main power op het moederbord... als de 6+2 fout gaat, is de 20+4 dan ook misgegaan?

edit:
niet gezien dat er 2 paginas waren! sorry mensen

To sjony36: Goed dat je de pc aan de praat gekregen hebt!

[ Voor 7% gewijzigd door bluebear op 06-01-2015 03:48 ]

Pagina: 1