Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
Hallo,

ik wil graag de shroud van mijn Msi 980 van rood naar wit spuiten, ik heb al uitgevogeld hoe hij er vanaf moet alleen ik vroeg me af of dan de garantie van de kaart verloopt. alleen op de 4 schroeven van de cooler achterop zit een warrenty void stickertje alleen die hoeven er niet uit. Ik had het idee om het met plastidip te doen zo dat ik het er af kan pellen als hij voor garantie terug moet.

Wat denken jullie er van?

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com/pic/image/vga/gaming/twinfrozr_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkeley
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:40
Voor zover ik weet maken void warranty stickertjes niet uit, aangezien die niet gelden in het consumenten recht oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Berkeley schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:30:
Voor zover ik weet maken void warranty stickertjes niet uit, aangezien die niet gelden in het consumenten recht oid.
Je moet dan waarschijnlijk alleen naar de rechter toe om je gelijk te krijgen.

@TS.

Zolang je alle garantiestickers laat zitten en de plastidip er netjes af kan krijgen mag het geen probleem zijn. Als je de kaart weer in originele staat kan krijgen moet het gewoon goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:39:
[...]

Je moet dan waarschijnlijk alleen naar de rechter toe om je gelijk te krijgen.

@TS.

Zolang je alle garantiestickers laat zitten en de plastidip er netjes af kan krijgen mag het geen probleem zijn. Als je de kaart weer in originele staat kan krijgen moet het gewoon goed gaan.
Maar dan mag je ook echt geen sporen achterlaten. Ik zou niet op garantie rekenen zodra je de kaart uitelkaar haalt. Ze zullen sowieso zien dat er een andere TP op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Koelblok kan gewoon los gehaald worden, daarmee verlies je de garantie niet. (Anders zou niemand een WC block kunnen gebruiken zonder zn garantie te verspelen.)

Het spuiten van de cover zorgt wel dat je de garantie kwijt raakt, ook als je het met plastidip doet. Maar of ze er dan ooit achter komen is een 2e.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batino
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 17:53
Meelobee schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:18:
Koelblok kan gewoon los gehaald worden, daarmee verlies je de garantie niet. (Anders zou niemand een WC block kunnen gebruiken zonder zn garantie te verspelen.)
Er zijn verscheidene fabrikanten op de markt die geen garantie geven wanneer de gebruiker er ook maar het kleinste aan veranderd, de garantie verloopt dus ook vaak wanneer je er een WC block op zet.

OT:
De garantie zal hoogstwaarschijnlijk ook verlopen wanneer je de shroud verft. Zoals je zelf echter al aangeeft kan je het met plastidip doen zodat er niets van te zien is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Bij EVGA, Asus, MSI & Gigabyte is het geen issue en mag je de koeler vervangen, zolang je maar de stock koeler terugzet als je de kaart opstuurt voor RMA oid.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

- oops dubbel.

[ Voor 91% gewijzigd door Meelobee op 05-01-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:17
Een belangrijkere vraag is of plastidip wel tegen de temperaturen kan, en niet uitdroogd of gaat smelten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo450
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Plastidip kan deze temperaturen wel aan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 12:14
Plastidip word ook gebruik om de speedcontrolers van RC auto's te waterproofen. Deze kunnen ook makkelijk tegen de 90 graden worden, dus ik zou mij qua temperatuur niet te veel zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Batino schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:13:
[...]

Er zijn verscheidene fabrikanten op de markt die geen garantie geven wanneer de gebruiker er ook maar het kleinste aan veranderd, de garantie verloopt dus ook vaak wanneer je er een WC block op zet.
Bij Sapphire vervalt de garantie zodra je de koeler er af haalt. Als je alles weer origineel terug zet en ze zien dat er andere koelpasta onderzit heb je ook geen garantie. Daarom heb ik nu 2 EVGA kaarten waarbij ik wel waterblokken kan plaatsen en de garantie behoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:48

LankHoar

Langharig tuig

Ik ben bang dat je garantie vervalt zodra ze zien dat je aan je kaart gesleuteld hebt:
Unauthorized changes of non MSI parts, modifications or alterations , parts removal in or to the products
Bron: http://us.msi.com/page/warranty#w-vga

[ Voor 3% gewijzigd door LankHoar op 05-01-2015 14:58 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 19:07
Had plastidip op mn velgen en die werden in de Alpen snikheet. Daarna er gewoon afgetrokken( wilde ander kleurtje). Niks aan de hand. Dus ik zeg doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Kaart word tijdens het gamen niet warmer dan 70c dus warmte is geen probleem. Ga dus mooi een bus plasti dip bestellen en testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
Plastidip is sowieso tot ong. 162 C te gebruiken dus dat is hoe dan ook geen probleem. Hou er wel rekening mee dat je Plastidip in meerdere lagen aanbrengt en zo een dikkere laag dan normale verf creëert. Hier zou je fan tegen aan kunnen lopen mocht je te weinig speling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
kalekat schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:41:
Plastidip is sowieso tot ong. 162 C te gebruiken dus dat is hoe dan ook geen probleem. Hou er wel rekening mee dat je Plastidip in meerdere lagen aanbrengt en zo een dikkere laag dan normale verf creëert. Hier zou je fan tegen aan kunnen lopen mocht je te weinig speling hebben.
als het geen succes word laat ik het weten anders zien jullie binnenkort een witte 980 op het forum verschijnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ga je hem helemaal wit verven of alleen het rode deel? Ik hoop het laatste :+ dat gaat er echt vet uitzien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
lllustrious schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:49:
Ga je hem helemaal wit verven of alleen het rode deel? Ik hoop het laatste :+ dat gaat er echt vet uitzien!
alleen het rode, wil mijn zwart witte thema vasthouden in mijn pc.
heb namelijk een NZXT H440 zwart wit en morgen komt er een MSI Z97S SLI Krait Edition binnen. en dan een rode kaart hebben vond ik niet passen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
cool man! wel wat foto's maken he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Oeh laat mij is weten hoe je die shroud eraf haalt?! Ga ik mijn 280x's ook toetakelen! Wel heel benieuwd hoe het eruit ziet.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
The_12oach schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:01:
Oeh laat mij is weten hoe je die shroud eraf haalt?! Ga ik mijn 280x's ook toetakelen! Wel heel benieuwd hoe het eruit ziet.
980 is iets anders dan de 280 want op de 280 zitten de fans aan de shroud ipv op de koeler.

De 4 gele los schroeven en de hele schroud/fans komen er af

De 6 rode als je alleen de fans er af wilt hebben

De blauwe is je fan connector en die moet je ook los halen als je je hele shroud/fans er af wilt halen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xvWDl4Al.jpg

afbeelding gevonden met een gemolde 280x, jij hoeft natuurlijk de koeler zelf er niet af te schroeven

Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/test/83/8373/msi_r9_280x_gaming_oc_pcb.jpg
epiese paint skills zijn epies :9

[ Voor 12% gewijzigd door Uberdude op 05-01-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Het is dat de winkels dicht zijn maar ik ren er bijna al naar toe :P
Super bedankt!

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
The_12oach schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:06:
Het is dat de winkels dicht zijn maar ik ren er bijna al naar toe :P
Super bedankt!
Geen probleem 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2BDbgIpl.jpg

paar lagen er op en blijft nog steeds roze :( geen idee of dit wat gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28

AzzKickah

06-CENSORED

Hou je de spuiter niet té ver weg?
En doe je wel psssssjt psssssjt en niet psssssssssssssssssssssssssjt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batino
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 17:53
theuberdude14 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:20:
[afbeelding]

Hoeveel lagen heb je inmiddels gedaan en hoelang wacht je ongeveer na het aanbrengen van een laag? Wit is het moeilijkste om goed dekkend te krijgen.

Zwart naar lichtblauw kost zo te zien ook aardig wat lagen: https://www.youtube.com/watch?v=L5ak_v_76iI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ja het is wel goed om na elke (fatsoenlijke) laag even enigszins te laten drogen zodat de volgende beter hecht.

[ Voor 6% gewijzigd door AzzKickah op 06-01-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Batino schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:36:
[...]

Hoeveel lagen heb je inmiddels gedaan en hoelang wacht je ongeveer na het aanbrengen van een laag? Wit is het moeilijkste om goed dekkend te krijgen.

Zwart naar lichtblauw kost zo te zien ook aardig wat lagen: https://www.youtube.com/watch?v=L5ak_v_76iI
4 of 5 lagen weet het niet meer zeker. ga er morgen mee verder want het word nu te koud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Sommige primers zijn ook niet volledig dekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Dat gaat er echt vet uit zien! Zou je ook een foto van je build willen maken als ie helemaal af is?? Ben benieuwd! (hoe schrijf je benieuwd, heb het idee dat ik het fout schrijf...)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-10 16:14

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Tip: Lichtjes opschuren (korrel 1000), bus voorverwarmen op kamertemperatuur, GOED schudden, en dunne laagjes primer spuiten (action is prima).

Dit zal dan na 3/4 laagjes dekkend genoeg zijn. dan met ZILVER dezelfde stappen herhalen en dan met wit. Dunne laagjes opzetten en dan als het zowat dekkend is een IETS dikkere laag erop.
Een paar dagen / week niet aankomen en het is dan prima uitgehard.

Let op een stofvrije omgeving etc etc.
Oh, en je gezondheid :+

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Laatst online: 01-10 19:13
Volgens mij had hij juist gekozen voor plastidip om het eraf te kunnen halen, dan zou ik niet gaan schuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
pwillemske schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:55:
Dat gaat er echt vet uit zien! Zou je ook een foto van je build willen maken als ie helemaal af is?? Ben benieuwd! (hoe schrijf je benieuwd, heb het idee dat ik het fout schrijf...)
Natuurlijk komen er foto's als hij helemaal af is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
theuberdude14 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 01:30:
[...]

Natuurlijk komen er foto's als hij helemaal af is :)
Nice!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batino schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:13:
Toch is het consumentenrecht zo dat de verkoper aannemelijk moet maken dat jouw handelen ook te maken hebben met het defect. Als dat niet zo is behoud je de garantie gewoon.

Zoals altijd zijn gelijk hebben en gelijk krijgen twee dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 10:16
theuberdude14 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:20:
[afbeelding]

schuren en in de grijze primer zetten weer licht schuren en dan met wit over doen

Rood is een ontzettende lastige kleur om mee te werken zowel om te spuiten als in over te spuiten. Gewoon 1 a 2 laagjes spuit primer erop en die glad schuren met een fijn korrel en dan met wit er over heen en dat met waterbestendig schuurpapier even glad strijken/schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Laatst online: 05-10 15:24
Casejunky schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:08:
[...]

schuren en in de grijze primer zetten weer licht schuren en dan met wit over doen

Rood is een ontzettende lastige kleur om mee te werken zowel om te spuiten als in over te spuiten. Gewoon 1 a 2 laagjes spuit primer erop en die glad schuren met een fijn korrel en dan met wit er over heen en dat met waterbestendig schuurpapier even glad strijken/schuren.
hij heeft volgensmij plastidip, daar hoef je niet voor te schuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 10:16
LessermoldX schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:16:
[...]

hij heeft volgensmij plastidip, daar hoef je niet voor te schuren
ziet er niet uit als plastidip....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Laatst online: 05-10 15:24
Casejunky schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:18:
[...]

ziet er niet uit als plastidip....
Het lijkt er inderdaad niet op, ik begin nu te twijfelen of hij geen normale verf heeft gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Ik ben niet gek jongens, het is gewoon plastidip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Kleine update Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fcaiOYDl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ziet er goed uit, is het roze stuk nog steeds roze of heb je dat weten weg te werken??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Zie ik nou stiekem nog rode randjes of is dat de 'kwaliteit' van de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
AzzKickah schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 23:58:
Zie ik nou stiekem nog rode randjes of is dat de 'kwaliteit' van de foto?
Dat is inderdaad nog een beetje rood, wil ik nog zwart maken alleen nog geen tijd voor gehad
pwillemske schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 23:48:
[...]

Ziet er goed uit, is het roze stuk nog steeds roze of heb je dat weten weg te werken??
Hij begint langzaam wit te worden, moeten nog een paar lagen over heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/4QEV34jXEA2p51IxDBU5Q_7xmlEEtDnxVXO4yAqnTUnz8cTFBKPCe6GGtrilQtl6doorqHMd4xk=w1896-h869

Had to take one for the team :+

Is totaal mislukt, Blijkbaar is plastidip nogal aggesief tegen het plastic wat msi heeft gebruikt.

Ik raad dus niemand aan om dit met de 900 series kaarten te gaan proberen.

Heb wat weg gepeld om te kijken of het er netjes af komt alleen is soort van samen gesmolten met het plastic, ga koeler er af schroeven zo dat ik bij de led connector kan en de shroud er af kan halen. Mischien komt er nog een poging met normale verf maar op het moment even niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

theuberdude14 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:27:
[afbeelding]

Is totaal mislukt, Blijkbaar is plastidip nogal aggesief tegen het plastic wat msi heeft gebruikt.

Heb wat weg gepeld om te kijken of het er netjes af komt alleen is soort van samen gesmolten met het plastic, ga koeler er af schroeven zo dat ik bij de led connector kan en de shroud er af kan halen. Mischien komt er nog een poging met normale verf maar op het moment even niet :9
Die link kunnen wij niet zien (403), maar ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
YellowOnline schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 02:28:
[...]

Die link kunnen wij niet zien (403), maar ik ben wel benieuwd.
Ah sorry http://imgur.com/6yVKNk2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
theuberdude14 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:27:
[afbeelding]

Dit is wel heel bijzonder. Ik zou proberen uit te zoeken wat voor kunststof MSI gebruikt heeft en dan even navragen bij de importeur van Plastidip of dit wel überhaupt wel mogelijk is.

Kan me niet voor stellen dat Plastidip reageert met kunststof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Balen! Had goede hoop...op een heel mooi resultaat...jammer!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Laatst online: 01-10 19:13
Wow dat moet wel heel erg goedkoop plastic zijn geweest foei msi foei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenn2l
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-02-2024
Onzin, dat hangt gewoon af van eventuele oplosmiddelen die in de Plasti Dip aanwezig zijn. Heeft niks met de kwaliteit of prijs van de kunststof te maken. ;)

Jammer overigens, was hetzelfde van plan na aanschaf van de 970 van MSI!

[ Voor 19% gewijzigd door lenn2l op 17-01-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho206
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-02 12:36
Ik ben wat laat, maar heb met mijn 970 de exact zelfde "mod" uitgevoerd.

Ook ik had problemen met het roze worden van de verf.
Na vele malen opnieuw beginnen heb ik als laatste de boel gewoon opgeschuurd met wat fijn schuurpapier, geprimerd en als laatste gespoten (niet met plasti dip)

Dit blijkt tot nu toe wel goed te werken :)
Pagina: 1