Hoi allemaal,
Ik heb in de zomer van 2014 een pc bij gamepc.nl gekocht. Deze gebruik ik grotendeels voor gamen en af en toe voor wat schoolwerk. Dit is mijn eerste eigen pc en ik wil m af en toe gaan upgraden of hoe dat heet. Aangezien ik een beginner ben wat betreft pc's bouwen heb ik wat vragen.
1. Wat kan ik beter als eerste upgraden (ik zat te denken aan een extra SSD of een videokaart)?
2. Ik heb al wat onderzoek gedaan en daarbij kwam ik erachter dat mijn GPU een stuk zwakker is dan mijn CPU, maar aangezien dit een APU systeem betreft, kan ik dan wel alleen mijn videokaart upgraden of moet ik ze dan tegelijk upgraden?
3. Stel dat ik mijn videokaart kan upgraden en dat ook het slimst is, hoe weet ik dat ik hem dan niet bottleneck?
Even wat aanvullende info:
Specs:
Processor - AMD FM2 A8-6600K Quad Core 3,9GHz
Moederbord - MSI FM2-A78M-E35,
RAM - Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3-1866,
Harde schijf - 1000 GB Sata III Harde schijf
Videokaart - AMD Radeon HD 8570D (APU)
Beeldscherm - 21,5 Inch LG 22M35A-B Full-HD LED
Koeling - Cooler Master TX3 evo
PSU - 500 Watt (Cooler master)
Een game die ik voornamelijk veel speel is WoW Wrath of the Lich King
Verder speel ik veel diverse spellen zoals:
- Age of Empires III
- Rome Total War II
- Warthunder
- Hearthstone
- Farming Simulator 2015
- Assasin's creed Black Flag
- Battlefield 3
Aangezien ik nog maar een beginner ben wil ik graag jullie mening hierover horen. Bij voorbaat dank!
Dion
Ik heb in de zomer van 2014 een pc bij gamepc.nl gekocht. Deze gebruik ik grotendeels voor gamen en af en toe voor wat schoolwerk. Dit is mijn eerste eigen pc en ik wil m af en toe gaan upgraden of hoe dat heet. Aangezien ik een beginner ben wat betreft pc's bouwen heb ik wat vragen.
1. Wat kan ik beter als eerste upgraden (ik zat te denken aan een extra SSD of een videokaart)?
2. Ik heb al wat onderzoek gedaan en daarbij kwam ik erachter dat mijn GPU een stuk zwakker is dan mijn CPU, maar aangezien dit een APU systeem betreft, kan ik dan wel alleen mijn videokaart upgraden of moet ik ze dan tegelijk upgraden?
3. Stel dat ik mijn videokaart kan upgraden en dat ook het slimst is, hoe weet ik dat ik hem dan niet bottleneck?
Even wat aanvullende info:
Specs:
Processor - AMD FM2 A8-6600K Quad Core 3,9GHz
Moederbord - MSI FM2-A78M-E35,
RAM - Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3-1866,
Harde schijf - 1000 GB Sata III Harde schijf
Videokaart - AMD Radeon HD 8570D (APU)
Beeldscherm - 21,5 Inch LG 22M35A-B Full-HD LED
Koeling - Cooler Master TX3 evo
PSU - 500 Watt (Cooler master)
Een game die ik voornamelijk veel speel is WoW Wrath of the Lich King
Verder speel ik veel diverse spellen zoals:
- Age of Empires III
- Rome Total War II
- Warthunder
- Hearthstone
- Farming Simulator 2015
- Assasin's creed Black Flag
- Battlefield 3
Aangezien ik nog maar een beginner ben wil ik graag jullie mening hierover horen. Bij voorbaat dank!
Dion