Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Eerste Geluidsinstallatie

Pagina: 1
Acties:

• Habbekrats_NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-11 11:04
Beste Tweakers,

Ik en mijn vriendin zijn van plan binnenkort uit het ouderlijk huis te gaan om te gaan samenwonen. Nu hebben we in afgelopen periode al een hoop leuke aankopen gedaan maar nu moeten we de voor mij nog mooiste aankoop doen.

Namelijk... een degelijke geluidsinstallatie. Ons budget voor een volledig (bij voorkeur) 5.1 speaker systeem en een mooie future-proof versterkertje ligt rond de €800,-

Zelf heb ik al wat oriëntatie gedaan en zo had ik zelf de volgende setup al samengesteld. Graag hoor ik jullie feedback hierover aangezien dit iets is waar ik niet veel verstand van heb. Alternatieven zijn uiteraard ook welkom!

#ProductPrijsSubtotaal
1Onkyo TX-NR636 Zwart€ 378,95€ 378,95
1Jamo S 426 HCS 3 (Zwart)€ 279,-€ 279,-
1Jamo SUB 210 (Zwart)€ 125,-€ 125,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 782,95

Hopelijk kunnen jullie ons helpen aan ons allereerste geluidsinstallatie voor onze toekomstige woning!

XBL GT: HabbekratzNL

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is een een aardige set voor relatief weinig geld. De Onkyo's bieden doorgaans veel features voor het geld en Jamo heeft leuke budgetspeakers. Wat betreft de speakers moet je geen hoogstandjes verwachten qua geluidskwaliteit.

Als alternatief zou je eventueel kunnen kijken naar een iets goedkopere receiver zoals bijvoorbeeld de NR535 van Onkyo of een betaalbaar model van Pioneer. Dan heb je wat meer budget voor je speakers want daar kun je het verschil in geluidskwaliteit mee maken.

Wat betreft de speakers kun je overwegen of het een spaar/uitbreid proces mag zijn. Het is lastig om met een beperkt budget een goede 5.1 set neer te zetten. Je zou kunnen starten met 2 fronts en vervolgens de set gaandeweg uit te breiden. Heb je niet direct surround staan maar kun je wel net wat mooiers neer zetten.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:10
Ik heb zelf in een soortgelijke situatie gekozen voor een 2.0 set. Een goede 2.0 vind ik persoonlijk veel waardevoller dan een matige 5.1. Ligt er natuurlijk ook aan wat je ermee wilt gaat doen.

Ik zou overigens adviseren een receiver te kopen die AirPlay van Apple ondersteunt (pricewatch: Denon AVR-X1100W). Er zijn genoeg programma's waarmee dit ook gewoon vanaf Windows of Android werkt (geen iPhone of Mac nodig dus), en op die manier kun je zonder verlies van kwaliteit (AirPlay is zonder compressie) je geluidsinstallatie als draadloze speaker gebruiken voor bijv. je laptop of smartphone. Erg coole feature waarvan veel mensen niet eens weten dat het mogelijk is.

Verder is je huidige keuze niet slecht denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door MarcoC op 05-01-2015 07:47 ]

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-11 01:03
met bugetspeakers kan je beter ook geld besparen door budgetversterker te nemen.
de Pioneer VSX-329-K heb je al voor 150 euro, en zal prima voldoen als je niet hele dagen keihard muziek gaat draaien.
is nieuw model heeft zelfs hdmi 2.0
hele dagen muziek van 90db is al geen probleem, dat kost bij de meeste moderne speakers maar een paar watt.
en luidsprekerkabel hoef je ook geen dikkere kopen dan 2.5mm2 zeker niet bij budgetspeakers.
bij teufel.nl is het winterkorting zag ik mischien ook iets om eens rond te kijken.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Misschien is het iets om de pioneer uit de vorige post te combineren met de http://hificorner.nl/boston-acoustics-250-pack

Je gaat dan iets over je budget en mist voorlopig nog even een sub. De vloerstaanders kunnen echter ook prima laag weergeven.

De boston acoustics serie wordt in het algemeen erg goed gewaardeerd.

• Habbekrats_NL
Die speakers zijn wel HEEL ERG TOF! Het mooie is, is dat ik sinds vandaag 40 uur kan werken en het budget wat opgeschroefd is. (€1000,-). Zou ik dan investeren in een sub of een betere versterker i.c.m. die Boston Acoustics 250 pack?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat wil je ermee gaan doen allemaal? Voordat wij bepaalde dingen gaan uitzoeken of pushen is weten waarvoor je het gaat gebruiken wel handig.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Habbekrats_NL
Ik ben een echte muziekliefhebber. Mijn vriendin daarentegen is een echte filmliefhebber. Dus een 5.1 speakerset met goede front speakers lijkt mij een goede uitgangspositie, correct me if im wrong... Heb er eigenlijk niet zoveelzoveel verstand van :(

• Kasj
Habbekrats_NL schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:09:
Die speakers zijn wel HEEL ERG TOF! Het mooie is, is dat ik sinds vandaag 40 uur kan werken en het budget wat opgeschroefd is. (€1000,-). Zou ik dan investeren in een sub of een betere versterker i.c.m. die Boston Acoustics 250 pack?
Dan zou ik iets meer geld stoppen in een receiver, wellicht de Denon x1000. Mocht je dan bass missen, dan kun je altijd later nog een sub toevoegen. Er gaat sowieso altijd nog geld in kabels zitten.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 10:51
elke speaker klinkt anders, wellicht vindt jij de Jamo speakers helemaal geweldig klinken terwijl een ander het helemaal niets vindt. Geluid is echt een persoonlijke smaak.

Het beste is om even naar een fatsoenlijke hifi zaak te gaan het het e.e.a. de luisteren. Echter met een budget van zo'n 1.000 euro wordt het al wat lastiger.

Mijn broer heeft de Jamo HCS 426 samen met eem Magnat supreme monitor 301A sub. Deze set draait op een onkyo versteker van €100,00 via marktplaats (optical spdif was voldoende). De jamo set hebben we via de ibood hunt voor €175,00, de sub ook voor €175,00 en de versterker voor €100,00.

Voor dit geld echt een top setje!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-11 01:03
Ik heb zelf de teufel system 4 thx met de vorige versie van de pioneer versterker die ik aanhaalde.
vind het erg goed geluid al is deze set eigenlijk wel meer gemaakt voor films met 3 dezelfde voorspeakers en dipolen voor surround.

• Kasj
Toevallig vandaag in de dagdeal bij hificorner.nl, de boston acoustics 360 pack (de grotere broer van de a250) voor 769€. Daarmee heb je een hele vette set.

• Habbekrats_NL
Kasj schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 06:58:
Toevallig vandaag in de dagdeal bij hificorner.nl, de boston acoustics 360 pack (de grotere broer van de a250) voor 769€. Daarmee heb je een hele vette set.
We hebben hem net besteld met de ASW250 subwoofer.

We hebben ook net te horen gekregen dat we een maandje later in de woning kunnen. Dus hebben een maandloon (zonder huurkosten) extra. Zijn dus nog op zoek naar een versterker. Voldoet de Onkyo TX-NR636 (bij Hificorner scherp geprijst) of zijn er betere alternatieven?

• Kasj
Habbekrats_NL schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:53:
[...]

We hebben hem net besteld met de ASW250 subwoofer.

We hebben ook net te horen gekregen dat we een maandje later in de woning kunnen. Dus hebben een maandloon (zonder huurkosten) extra. Zijn dus nog op zoek naar een versterker. Voldoet de Onkyo TX-NR636 (bij Hificorner scherp geprijst) of zijn er betere alternatieven?
Mooie set hoor, veel plezier ermee!

Volgens mij prima receiver (maar heb er niet veel verstand van). Zit geen airplay op zag ik. Alternatief is eventueel de denon x1100.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:07
ik zou het budget wat opschroeven voor de reciever indien mogelijk, ik lees nogal dat de a360 wel een goede versterker kan gebruiken om echt goed te klinken..

Met een lagere reciever zou je dus wel kwaliteit in het geluid kunnen missen.
Nu is die Onkyo wel erg scherp geprijst, dus voor dat geld vind je zeker niet wat beters.

• Habbekrats_NL
Kasj schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:43:
[...]

Mooie set hoor, veel plezier ermee!

Volgens mij prima receiver (maar heb er niet veel verstand van). Zit geen airplay op zag ik. Alternatief is eventueel de denon x1100.
Thanks en nog bedankt voor de tip!
freaky35 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:11:
ik zou het budget wat opschroeven voor de reciever indien mogelijk, ik lees nogal dat de a360 wel een goede versterker kan gebruiken om echt goed te klinken..

Met een lagere reciever zou je dus wel kwaliteit in het geluid kunnen missen.
Nu is die Onkyo wel erg scherp geprijst, dus voor dat geld vind je zeker niet wat beters.
Wat voor 'n reciever zat je aan te denken?

[ Voor 25% gewijzigd door Habbekrats_NL op 06-01-2015 12:18 ]

• Habbekrats_NL
Nog even terugkomende op dit topic.

Momenteel hebben wij deze set gekocht: (wel in de aanbieding uiteraard! :) )
#ProductPrijsSubtotaal
1Onkyo TX-NR636 Zwart€ 375,-€ 375,-
2Boston Acoustics A 26 set (Zwart)€ 119,-€ 238,-
1Boston Acoustics A 225C (Zwart)€ 129,-€ 129,-
2Boston Acoustics A 360 (Zwart)€ 239,-€ 478,-
1Boston Acoustics ASW 250 (Zwart)€ 199,-€ 199,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.419,-

Nu is mijn vraag of iemand kabels kan adviseren die een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben? Zelf heb ik namelijk totaal geen verstand van welke dikte/soort luidsprekerkabels ik nodig heb. Mocht er iemand nog een leuke muurbevestiging weten voor de A26, dan hoor ik het ook graag!

Nogmaals bedankt voor jullie hulp! Ik ben helemaal in mijn nopjes van deze aankoop... (de vriendin wat minder want die koopt liever een stijltang van bijna €100,- maar vind deze set-up te duur! :P )

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:07
http://www.btechavmounts....wall-mounts/products/bt77

Deze zijn erg fijn, ik heb deze ook en je hoeft voor bevestiging aan de steun geen gaten te boren in de speakers.
foto van mijn speaker:

http://nl.tinypic.com/vie...=2w4z7yg&s=8#.VLG7_k0tG70

[ Voor 16% gewijzigd door freaky35 op 11-01-2015 00:56 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Luidsprekerkabels: gewoon 2,5mm doorsnee van de bouwmarkt is voldoende voor jouw set. Al het andere is overkill.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:19

sjaool

Every life should have 9 cats

Zit je erg vast aan Onkyo? Anders zou ik ook eens naar Yamaha kijken. Erg mooie en ook betaalbare receivers met een goed geluid, redelijk veel mogelijkheden met scenes, zuinig in gebruik en een erg goede en prettige bedienbare app.

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 11-01-2015 03:06 ]

"When you grow up your heart dies"

• Habbekrats_NL
sjaool schreef op zondag 11 januari 2015 @ 03:05:
Zit je erg vast aan Onkyo? Anders zou ik ook eens naar Yamaha kijken. Erg mooie en ook betaalbare receivers met een goed geluid, redelijk veel mogelijkheden met scenes, zuinig in gebruik en een erg goede en prettige bedienbare app.
Ik kan hem nog retourneren maar ik vind het wel een mooi ding. Mochten er echt betere zijn voor hetzelfde geld dan hoor ik dat graag.

Iemand trouwens ervaring met deze beugels: http://www.vogels.com/lui...x-zwart.html#.VLKM-ouG8Ro?

Zo ver ik weet hoef je hier ook niet in te boren i.c.m. een A26.

Betreft de kabels, zijn er nog verdere zaken waar ik rekening mee moet houden m.u.v. de dikte?

Pagina: 1