Virtuele Partitie kwijt Seagate Discwizard

Pagina: 1
Acties:

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-01 21:56
Ongeveer 1.5 jaar geleden een 3TB seagate disk gekocht en deze in mijn xp 32 bit geïnstalleerd.
Door de limiet van xp werd er maar 2TB gezien, dus heb ik de functie Extended Capacity Manager gebruikt om de disk volledig te benutten, zoals in deze handleiding beschreven staat
http://knowledge.seagate....Q/005930en?language=en_US

Nu wordt de partitie gezien als:

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/17ahdw.jpg

deze partitie staat vol met data, maar wordt dus niet gezien.
Hoe kan ik deze partitie repareren zodat de data weer wordt gezien? ik neem aan dat de partitietabel kapot is?

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-01 20:31
Je geeft aan dat hij niet gezien wordt, waar kijk je ?

Cloud ☁️

• thefxr
De partitie wordt niet gezien in de verkenner en ook niet in disk management. wel in de discwizard,maar staat als ongebruikt aangemerkt. partitie T werkt gewoon normaal.

[ Voor 10% gewijzigd door thefxr op 04-01-2015 21:43 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Het is helemaal geen 'virtuele partitie', je zit tegen de beperking van MBR aan. Die gaat niet verder dan 2TB.
Je moet je schijf naar GPT converteren als je meer wil gebruiken. Nare onzin als vendor-specifieke 'extended' functies kan je beter vergeten, straks bestaat de software niet meer en wil je je disk in een ander systeem gebruiken en werkt het niet. Windows 7 heeft GPT ondersteuning ingebouwd. Diskpart maar ook Disk Management moeten het kunnen omzetten met behoud van data.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Het is wel een virtuele partitie. Sterker nog, het is een virtuele disk. Met deze driver wordt de schijf als 2 schijven gezien door windows.

@OP: Wat is er veranderd? De partitie staat vol, zeg je, dus het heeft gewerkt. Bij welke verandering werkte het niet meer?

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

PromoX

Flying solo

Lijkt een beetje vergelijkbaar met deze post op het forum van Seagate. Deze persoon heeft met behulp van Windows 7 z'n data teruggekregen:
So to summarize my exact method of fixing this:
0. I removed all the hard drives from my computer (the point of this was to keep Windows 7 from trying to tamper with any of the drives except the one it was being installed onto)

1. I attached one drive (not the 3TB drive) and installed Windows 7 to it (most likely you could install Windows XP, Vista, 8, etc. or use an existing OS install on another computer for the same result, just so long as it's not the OS installation you initially installed DiscWizard on)

2. I shut off the computer and reattached the 3TB drive

3. I started up Windows 7 and then installed Seagate DiscWizard

4. After DiscWizard finished installing the missing 764.5GB partition reappeared in Computer

And I'm the only one and I walk alone.

• thefxr
Mijzelf schreef op zondag 04 januari 2015 @ 21:58:
Het is wel een virtuele partitie. Sterker nog, het is een virtuele disk. Met deze driver wordt de schijf als 2 schijven gezien door windows.

@OP: Wat is er veranderd? De partitie staat vol, zeg je, dus het heeft gewerkt. Bij welke verandering werkte het niet meer?
Na een reboot werd de partitie niet meer in de verkenner gezien. een paar keer gereboot maar bleef weg. toen discwizard opgestart en zag de unallocated space. verder niks gedaan of geschreven op partitie T

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dus je draait nog steeds XP? In principe zou je zeggen dat je de ruimte opnieuw kan alloceren, met de Seagate tool. Daarmee wordt de virtuele schijf weer 'ingeprikt' voor Windows, met partitietabel en data.

Als je inmiddels W7 draait, kun je in theorie met 'TestDisk' een GPT tabel rond je twee partities gieten.

Maar in beide gevallen is het eng. In jouw geval zou ik onder Linux met dd een kopie maken van het >2TiB deel naar een andere disk. Die disk zou dan gewoon de data moeten bevatten. Indien niet, moet je waarschijnlijk een sector opschuiven.

• thefxr
Mijzelf schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:09:
Dus je draait nog steeds XP? In principe zou je zeggen dat je de ruimte opnieuw kan alloceren, met de Seagate tool. Daarmee wordt de virtuele schijf weer 'ingeprikt' voor Windows, met partitietabel en data.

Als je inmiddels W7 draait, kun je in theorie met 'TestDisk' een GPT tabel rond je twee partities gieten.

Maar in beide gevallen is het eng. In jouw geval zou ik onder Linux met dd een kopie maken van het >2TiB deel naar een andere disk. Die disk zou dan gewoon de data moeten bevatten. Indien niet, moet je waarschijnlijk een sector opschuiven.
Ik heb geprobeerd opnieuw te alloceren, maar ik kreeg een driver foutmelding
ondertussen gaf partitie T: ook problemen en gaf mijn pc een S.M.A.R.T. waarschuwing betreffende de disk, dus ik heb hem eruit gehaald.
Het is de beruchte 3TB seagate disk waarvan er volgens andere tweakers de betrouwbaarheid niet best is.
Pagina: 1