Ik heb het volgende probleem, mijn OPO scherm is kapot en ik ga hem opsturen ter reparatie. In de meeste gevallen wordt de telefoon niet gerepareerd maar vervangen. Ik wil dus wel een factory reset doen, maar blijkbaar kan achteraf dan nog de informatie achterhaald worden die op de telefoon stond. Denk dan aan foto's, whatsapp gesprekken en emails.
Er bestaat hier een leuke optie in android voor, namelijk het ingebouwde encrypie mechanisme. Voor dat mechanisme moet de telefoon aangesloten zijn op een lader. Super denk je dan, maar hoe ga ik dan de telefoon besturen en op het knopje "encrypt" drukken? Normaal bestuur ik de telefoon namelijk met een logitech muis + reciever.
Er bestaan dan van die leuke apps als mobizen of android control (van XDA), echter is daar USB-debugging voor nodig. Laat het nou net zijn dat de telefoon met een kabel is verbonden met de pc en ik dus niet met de muis kan klikken op "ok" bij de vraag "De vingerafdruk voor de rsa-sleutel van de computer is [...] toestaan?"
Ik heb dit dan wel gezien:
Moet ik nu een bluetooth muisje kopen, of is het ook mogelijk dat dit goedkoper kan?
Er bestaat hier een leuke optie in android voor, namelijk het ingebouwde encrypie mechanisme. Voor dat mechanisme moet de telefoon aangesloten zijn op een lader. Super denk je dan, maar hoe ga ik dan de telefoon besturen en op het knopje "encrypt" drukken? Normaal bestuur ik de telefoon namelijk met een logitech muis + reciever.
Er bestaan dan van die leuke apps als mobizen of android control (van XDA), echter is daar USB-debugging voor nodig. Laat het nou net zijn dat de telefoon met een kabel is verbonden met de pc en ik dus niet met de muis kan klikken op "ok" bij de vraag "De vingerafdruk voor de rsa-sleutel van de computer is [...] toestaan?"
Ik heb dit dan wel gezien:
Maar dan moet ik gaan klooien in adb, en adk. Iets wat ik nog nooit gedaan heb. Bovendien doet mijn pc irritant met rooten vanwege het "PATH".I was able to attempt that even without USB debugging on. You boot the device up into the boot loader by holding power button and volume down. On that screen you can use fastboot utility to issue OEM unlock command. However when I did this it immediately wiped the data. I flashed CWM recovery onto the device using fastboot.
Then you can boot into CWM recovery by selecting the recovery option at the boot loader screen.
Once in CWM you can clear cache and install a new ROM.
CWM recovery can use adb without authorization.
Since many custom ROM s enable udb debugging by default you can almost boot up and USB debugging. However it still needs the RSA key for authorization. What I did was make the key file with the key in the ADK and used adb to push the file to the correct location on the device in CWM recovery. After that the device showed up and wasn't offline anymore once I booted it back up. Then you can issue the adb shell input key event 82 command and get past the side to unlock screen. Then its a matter of using various input commands to navigate the device to start configure and install software or whatever you want to do.
Moet ik nu een bluetooth muisje kopen, of is het ook mogelijk dat dit goedkoper kan?