Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psp1122
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 12:28
beste tweakers

recent is mijn logitech g930 stuk gegaan en ik heb al uitgesloten dat de pcb van de headset kapot is
nu dacht ik dat ik misschien de headset kan ombouwen van draadloos naar een headset met 3.5mm jack.

nu vraag ik me af wat ik nodig heb om dit te doen ik weet dat ik kabel nodig heb en een 3.5mm jack maar voor de rest weet ik het niet wat ik nodig heb om dit voor elkaar te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
Ik lees op internet dat dit een 7.1 headset is. Iets van een ingebouwde surround-ervaring, en vermoedelijk een hoop processing. Geen idee hoeveel speakers er exact in zitten (ik vermoed gewoon 1 per oor), en dat de surround ervaring gemaakt wordt door de processor. Enige manier wat je kunt doen is de hele pcb bypassen en de speakertjes rechtstreeks solderen aan de kabel. Microfoon moet je apart aan een kabel solderen en wellicht nog van fantoomspanning voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
Heb je al geprobeerd garantie te claimen? Een kennis van mij heeft al tot twee keer tot een volledig nieuwe G930 ontvangen bij een defect

Logitech heeft over het algemeen prima service

[ Voor 15% gewijzigd door nooberke op 05-01-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psp1122
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 12:28
nooberke schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:53:
Heb je al geprobeerd garantie te claimen? Een kennis van mij heeft al tot twee keer tot een volledig nieuwe G930 ontvangen bij een defect

Logitech heeft over het algemeen prima service
de garantie is helaas al 4 maanden verlopen
jorisjan schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:50:
Ik lees op internet dat dit een 7.1 headset is. Iets van een ingebouwde surround-ervaring, en vermoedelijk een hoop processing. Geen idee hoeveel speakers er exact in zitten (ik vermoed gewoon 1 per oor), en dat de surround ervaring gemaakt wordt door de processor. Enige manier wat je kunt doen is de hele pcb bypassen en de speakertjes rechtstreeks solderen aan de kabel. Microfoon moet je apart aan een kabel solderen en wellicht nog van fantoomspanning voorzien.
het surround word gedaan door de pcb maar ik kan zien dat er 2 draadjes per speaker zijn, en de microfoon haal ik er uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:48
Een deel van de pcb is een versterkertje, als je dus simpelweg de 2 speakers gaat verbinden met je pc dan heb je een grote kans dat het geluid bagger word.

Ik snap niet dat je zoveel moeite wil doen? voor €20 heb je een simpele stereo headset met 3.5mm jack.
Waarschijnlijk zijn de onderdelen die je nodig hebt al even duur. Kabel, soldeertin, krimpkousjes, aansluit poortje die je kan inbouwen in je headset + verzendkosten.

pricewatch: http://tweakers.net/categ...uro2RoamiCJG5sZmwBFK-tBQA

[ Voor 21% gewijzigd door Axewi op 06-01-2015 10:24 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:26

Soul__assasin

de Belbelg

slechts 4 maand over garantie kijkt logitech niet naar... gewoon claimen bij hun... al altijd goede ervaringen gehad met hun dienst

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
psp1122 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:15:
[...]
de garantie is helaas al 4 maanden verlopen

[...]

het surround word gedaan door de pcb maar ik kan zien dat er 2 draadjes per speaker zijn, en de microfoon haal ik er uit
Lekker doen dan, ieder speakertje heeft een + en een -
De - van beide moet je aan elkaar knopen en aansluiten op de "sleeve" van de minijack.
De + van de rechter speaker gaat aan de tip (het puntje van de minijack) en de + van de linker speaker gaat aan de ring.
Pagina: 1