Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Accuduur in review HTC Desire Eye

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Zie ook bilgy_no1 in 'reviews: HTC Desire Eye - Niet alleen oog voor selfies'

Na het lezen van deze reactie ben ik ook wel gaan nadenken, maar kan me werkelijk waar niets bedenken wat de HTC Desire Eye een slechte accu zou geven en de iPhone 6 een goede. Iemand van de redactie misschien een idee?

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Thx voor de opmerking, ik licht het graag even toe :)

Ten eerste wil ik tegenspreken dat de Desire Eye in onze testen beter scoort dan de iPhone 6. De Eye doet het beter in de - in mijn ogen minder belangrijke en veel lichtere - videotest, terwijl hij juist minder scoort in de browsetest (-33 minuten), de test waarmee we de telefoon zwaarder belasten. Veel van onze lezers zijn intensieve gebruikers en de browsetest zal dus voor veel mensen meer zeggen over hoe zwaar ze de accu belasten in de praktijk, vermoed ik. We publiceren uiteraard beide cijfers om te zorgen voor een beter beeld van de accuduur.

Een andere veronderstelling is dat we de iPhone 6 een goede accuduur toedichten. In die review staat:
Waar de iPhone 5s toch echt zijn meerdere moest erkennen in recente Android-topmodellen kan de iPhone 6 met een score van zeven uur en negenendertig minuten prima meekomen. In de videotest doet hij het naar verhouding iets minder goed, maar zeker niet slecht.
Er is een verschil tussen 'prima meekomen' en een 'goede accuduur'; meekomen duidt erop dat het toestel waarmee Wout het vergelijkt, de iPhone 5s, niet kan meekomen. Wel merk je een verschil in toon, en dat komt door de vergelijking met een eerder toestel van hetzelfde merk. De iPhone 6 is een verbetering ten opzichte van de iPhone 5s, de Desire Eye is een verslechtering ten opzichte van de - ongeveer gelijk geprijsde en fysiek iets kleinere - One (M8).

Ik maak daarin de vergelijking met de One (M8), omdat ik denk dat veel mensen die de Eye overwegen ook de One (M8) in hun hoofd zullen hebben (bijvoorbeeld vanwege goede ervaringen met HTC of een voorkeur voor de software of het ontwerp). Dan is die vergelijking relevant, denk ik :)

[ Voor 11% gewijzigd door arnoudwokke op 05-01-2015 06:39 ]

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:08
[b][message=43511815,noline]arnoudwokke schreef op maandag 05 januari 2015 @

Er is een verschil tussen 'prima meekomen' en een 'goede accuduur'; meekomen duidt erop dat het toestel waarmee Wout het vergelijkt, de iPhone 5s, niet kan meekomen. Wel merk je een verschil in toon, en dat komt door de vergelijking met een eerder toestel van hetzelfde merk. De iPhone 6 is een verbetering ten opzichte van de iPhone 5s, de Desire Eye is een verslechtering ten opzichte van de - ongeveer gelijk geprijsde en fysiek iets kleinere - One (M8).

Ik maak daarin de vergelijking met de One (M8), omdat ik denk dat veel mensen die de Eye overwegen ook de One (M8) in hun hoofd zullen hebben (bijvoorbeeld vanwege goede ervaringen met HTC of een voorkeur voor de software of het ontwerp). Dan is die vergelijking relevant, denk ik :)
In de samenvatting van de review van de iPhone 6 staat letterlijk bij de pro's: Goede accuduur. Daarnaast mag je van de iPhone 6, m.i., verwachten dat het een betere accuduur heeft dan zijn voorganger, de 5s. De Desire Eye is niet de opvolger van de HTC One M8, maar is een nieuwe telefoon in een ander segment.

Edit: ik zie nu dat in de reacties onder het artikel door brzk80 en bilgy_no1 praktisch dezelfde punten worden aangedragen.

[ Voor 5% gewijzigd door DwightKSchrute op 05-01-2015 13:50 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Je hebt gelijk, dat staat er en dat heb ik over het hoofd gezien. Je zult begrijpen dat het ondoenlijk is om alle reviews na te gaan of in een andere review ongeveer dezelfde accuduur staat aangeduid als 'goed'.

De accuduur van de Desire Eye, met zijn hardware, prijs en platform, had beter gekund en ten opzichte van de gelijk geprijsde M8 is dat een nadeel. Veel mensen vinden dat een belangrijk element in hun afweging en dus vermeldt ik het erbij in de samenvatting.

Het omgekeerde zal gegolden hebben voor de iPhone 6 (ik ken de precieze afweging niet, ik heb die review niet gemaakt). De accuduur is goed ten opzichte van de 5s en veel mensen zullen de 5s en de 6 tegelijk op hun wensenlijstje hebben staan.

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:08
Ik begrijp dat het ondoenlijk is om alle reviews na te gaan, wat wel zou kunnen is een 'absolute' standaard voor wat een 'goede accuduur' is (in de tijdsgeest waarin het toestel gereviewed wordt). Vergelijkingen met andere (gelijkgeprijsde, of 'opvolgers') toestellen hoeven dan in de uiteindelijke beoordeling geen rol te spelen. De vergelijking kan dan overigens wel in de tekst van de review gemaakt worden, omdat zoals je terecht aangeeft, dit wel degelijk een belangrijk element kan zijn in de afweging van mensen.