Thx voor de opmerking, ik licht het graag even toe
Ten eerste wil ik tegenspreken dat de Desire Eye in onze testen beter scoort dan de iPhone 6. De Eye doet het beter in de - in mijn ogen minder belangrijke en veel lichtere - videotest, terwijl hij juist minder scoort in de browsetest (-33 minuten), de test waarmee we de telefoon zwaarder belasten. Veel van onze lezers zijn intensieve gebruikers en de browsetest zal dus voor veel mensen meer zeggen over hoe zwaar ze de accu belasten in de praktijk, vermoed ik. We publiceren uiteraard beide cijfers om te zorgen voor een beter beeld van de accuduur.
Een andere veronderstelling is dat we de iPhone 6 een goede accuduur toedichten. In die review staat:
Waar de iPhone 5s toch echt zijn meerdere moest erkennen in recente Android-topmodellen kan de iPhone 6 met een score van zeven uur en negenendertig minuten prima meekomen. In de videotest doet hij het naar verhouding iets minder goed, maar zeker niet slecht.
Er is een verschil tussen 'prima meekomen' en een 'goede accuduur'; meekomen duidt erop dat het toestel waarmee Wout het vergelijkt, de iPhone 5s, niet kan meekomen. Wel merk je een verschil in toon, en dat komt door de vergelijking met een eerder toestel van hetzelfde merk. De iPhone 6 is een verbetering ten opzichte van de iPhone 5s, de Desire Eye is een verslechtering ten opzichte van de - ongeveer gelijk geprijsde en fysiek iets kleinere - One (M8).
Ik maak daarin de vergelijking met de One (M8), omdat ik denk dat veel mensen die de Eye overwegen ook de One (M8) in hun hoofd zullen hebben (bijvoorbeeld vanwege goede ervaringen met HTC of een voorkeur voor de software of het ontwerp). Dan is die vergelijking relevant, denk ik
[
Voor 11% gewijzigd door
arnoudwokke op 05-01-2015 06:39
]