Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-06 14:48
Heb sinds deze week een zeer vreemd probleem met m'n Sony Vaio laptop. Kan het zelf niet verklaren;

Wanneer de laptop uit staat en ik sluit de oplader aan dan laadt hij prima op.
Zodra ik de laptop aan zet begint het lampje van de batterij onregelmatig en snel te knipperen. Ook Windows wisselt heel snel en onregelmatig van status (aan netstroom/op accu). Wanneer ik de kabel van de lader in een bepaalde positie houdt blijft hij de status "aan netstroom" behouden.

Zodra ik de laptop afsluit maakt de posite van de kabel van de lader niets uit...

Hoe kan het toch dat de lader (scheinbaar) slecht contact maakt als de laptop aan staat?
Ik sta enigszins voor een raadsel en hoop dat jullie dit eerder hebben meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Kan prima zijn dat de weerstand gewoon hoog is in de connector.
Zodra de laptop aan staat moet de adapter de laptop voeden én de accu bijladen.
Dan kan het zijn dat de gevraagde hoeveelheid stroom zo veel is dat de weerstand in de connector een te grote invloed heeft om beide te voorzien.

Zodra de laptop uit staat en alleen de accu geladen moet worden, kan hij dat gaan doen.

Check de connector eens op zwarte aanslag (in essentie koolstof/verbrandingsresten door vonk vorming).
Dat kan best wel eens het probleem zijn.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69236

Vermoedelijk maakt de connector niet altijd even goed verbinding met het moederbord? Dit komt wel vaker voor vanwege duwen trekken aan het kabeltje terwijl hij er nog in zit. Ik weet niet of voor jouw model een nieuwe connector kan worden geplaatst of het een nieuw moederbord wordt. Maar ik denk dat het iets hardware matigs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-06 14:48
Voor alle Google-laars onder ons die het antwoord willen weten:
Het was een kabelbreuk in de adapter. De breuk was van dien aard dat er nog wel opgeladen kon worden maar niet opladen + laptop voorzien van spanning.

Ik had getest met een universele adapter of het aan de adapter kon liggen. Dacht in eerste instantie van niet, maar achteraf bleek dat de universele adapter ook stuk was...