Acties:
  • 0 Henk 'm!

• healthy
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 14:14
Ik had vanochtend het aparte geval dat we onze iPhone 6 in handen hadden - compleet onbeschadigd. Vanmiddag, terwijl het toestel in die tijd niet was gevallen, onder druk heeft gestaan of wat dan ook (serieus!) - zagen we dat het scherm gebarsten was.

Balen uiteraard - ik ben alleen benieuwd of er meer mensen zijn die met een blijkbaar spontaan gebarsten scherm te maken hebben gehad. Onze eerste optie wordt in ieder geval de garantie aanspreken bij de leverancier (Phonehouse), het apparaat is nog geen maand oud.

Of beter ineens naar een Apple Store gaan? Ik vind het namelijk een érg vreemd verschijnsel dat ik niet had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 19:14

NvM

Ze zien je aankomen bij de Phonehouse of Apple store met dit verhaal en je garantieclaim. Wat denk jezelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Telefonisch contact opnemen met Apple. Dit komt vaker voor, simpelweg een productiefout en het feit dat je toestel nog geen maand oud is bevestigt dit. Waarschijnlijk word je doorverwezen naar een senior en ik vermoed dat die hem zonder problemen gaat omruilen.

Aan The Phonehouse heb je niks want die hebben geen zin in garantieclaims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• healthy
Heb ik aan gedacht en gerealiseerd. Ik vind het echter ook niet normaal dat je een moment een goed scherm - en op een volgend moment zonder aanwijsbare oorzaak een beschadigd scherm hebt. Terwijl het toestel gewoon los in een zak heeft gezeten zonder klem te zitten; los op een tafel heeft gelegen en niet is gevallen en steeds 'onder onze controle' is geweest - dus niet dat het door een andere oorzaak is gevallen of er iets mee is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• healthy
Muthas schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:44:
Telefonisch contact opnemen met Apple. Dit komt vaker voor, simpelweg een productiefout en het feit dat je toestel nog geen maand oud is bevestigt dit. Waarschijnlijk word je doorverwezen naar een senior en ik vermoed dat die hem zonder problemen gaat omruilen.

Aan The Phonehouse heb je niks want die hebben geen zin in garantieclaims.
Bedankt , dat is een goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
Een collega van mij heeft ook een gebarsten scherm gehad. Neem contact op met Apple, zij vragen je foto's van de hoeken van het toestel te maken. Bij mijn collega is hij in een Apple-winkel kosteloos gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• healthy
BDHowner schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:48:
Een collega van mij heeft ook een gebarsten scherm gehad. Neem contact op met Apple, zij vragen je foto's van de hoeken van het toestel te maken. Bij mijn collega is hij in een Apple-winkel kosteloos gerepareerd.
Top. Ga ik doen. Goede tip om de foto's paraat te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je toestel nu nog perfect is qua randen, dan heb je mogelijk wat meer munitie omdat je dan met wat meer zekerheid kan aantonen dat het toestel niet gevallen is. Anders had je ongetwijfeld ook valschade aan de randen gezien. Zou dan wel het toestel nu niet meer gebruiken om er zeker van te zijn dat het niet alsnog beschadigingen oploopt in de komende dagen.

Overigens is het zo dat binnen een half jaar na aankoop de leverancier moet aantonen dat jij het toestel hebt misbruikt. Als dat niet lukt/kan dan heb je recht op vervanging/reparatie. Het punt is vaak dat je dan wel in juridische toestanden verwikkeld raakt, maar het is het zeker waard.

[ Voor 28% gewijzigd door Aghanim op 04-01-2015 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• healthy
Bedankt allen, na telefoontje met Apple gaat vrijdag een Genius naar het fenomeen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 18:41

Galois

1811 - 1832

En de genius bevestigde het spontaan gebarsten scherm?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
En hoe is het nu opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
healthy schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:16:
Bedankt allen, na telefoontje met Apple gaat vrijdag een Genius naar het fenomeen kijken.
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 21:00
Zelde gehad met een iPad Pro. Liet hem zien in de store. Genius vroeg om hem uit de hoes te halen. Nam hem aan. Keek naar de randen of hij ergens val schade kon zien. Zag hij niet en toen zei hij zelf dat de iPad volledig onder garantie werd omgewisseld. 30 seconden later stond er een collega van hem aan de tafel met een nieuwe iPad Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar komt nooit meer een antwoord op. Gebruiker is alleen lid geworden was heel toevallig al lid en is alleen hier gekomen om zijn vraag te dumpen en toen hij geholpen was is hij nooit meer terug gekomen. Zo werkt dat tegenwoordig.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 12-03-2016 11:11 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 22:54
Wat een onzin, deze gebruiker is al sinds 2008 geregistreerd. Misschien is hij/zij gewoon druk....
Donstil schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:03:
[...]

Daar komt nooit meer een antwoord op. Gebruiker is alleen lid geworden on zijn vraag te dumpen en toen hij geholpen was is hij nooit meer terug gekomen. Zo werkt dat tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
inbedrijf schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:06:
Wat een onzin, deze gebruiker is al sinds 2008 geregistreerd. Misschien is hij/zij gewoon druk....
[...]
Nou misschien is hij niet voor deze vraag geregistreerd (uitzonderings gevalletje) maar alle vijf zijn forum berichten zitten in dit topic en er is nooit terug koppeling geweest.

Zegt wel genoeg eigenlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 12-03-2016 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inbedrijf
Offtopic: Jij bent best goed om aannames te doen... dus merendeel van de bezoekers van het forum, registeren zich op tweakers en laten daarna niks meer van zich horen. Hoe kom je überhaupt aan deze informatie?
Donstil schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:10:
[...]

Nou misschien is hij niet voor deze vraag geregistreerd (uitzonderings gevalletje) maar alle vijf zijn forum berichten zitten in dit topic en er is nooit terug koppeling geweest.

Zegt wel genoeg eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talisker_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
NIVEA --> Nooit Invullen Voor Een Ander

en een Engelse variant: Assumption Is The Mother of All F*ckups

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

inbedrijf schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:12:
Offtopic: Jij bent best goed om aannames te doen... dus merendeel van de bezoekers van het forum, registeren zich op tweakers en laten daarna niks meer van zich horen. Hoe kom je überhaupt aan deze informatie?

[...]
Misschien de exponentiële stijging in aantal post met:

- Zeer karige informatie in de TS
- Antwoorden waarbij je de TS bijna een reactie "eist"
- Mensen die vijf topics openen over hetzelfde feit

Echt, dat niveau wordt steeds bedroevender. Als je dat niet hebt gemerkt op GoT, dan heb je onder een steen geleefd.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jeroenneman schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:18:
[...]

Echt, dat niveau wordt steeds bedroevender. Als je dat niet hebt gemerkt op GoT, dan heb je onder een steen geleefd.
Precies dit idd.

En het lijkt ook erger geworden sinds de "vraag" topics online zijn.

Je ziet het over het hele forum trouwens. Niet alleen in het Apple gedeelte.

Een ondergrens van bv 50 berichten voor je een topic kunt openen zou een mooie oplossing zijn. Filter je de gebruikers die registreren voor een vraag en mooi uit en blijft het forum automatisch wat schoner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Sorry, maar jou antwoord voldoet aan alle eisen die je zelf hebt gesteld! Ik vind het nog steeds allemaal aannames, en natuurlijk zie ik af en toe een topic als deze voorbij komen, waarbij iemand met een beetje google'n sneller een antwoord heeft, maar zolang het niet de overhand krijgt heb ik er geen problemen mee.

Wij nederlanders zijn zo goed in zeiken pffff.

(verder ga ik dit topic niet vervuilen)
Jeroenneman schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:18:
[...]

[ Voor 5% gewijzigd door inbedrijf op 12-03-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:22
Graag weer ontopic, laten we gewoon rustig afwachten of de TS nog wil/gaat reageren :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankym
Donstil schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:24:
[...]

Precies dit idd.

Een ondergrens van bv 50 berichten voor je een topic kunt openen zou een mooie oplossing zijn. Filter je de gebruikers die registreren voor een vraag en mooi uit en blijft het forum automatisch wat schoner.
Ben het helemaal met je eens, ik denk dat het inderdaad een stok is achter de registraties zonder reacties. Altijd leuk om te horen of de oplossing heeft geholpen.
En andere mensen kunnen er wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoedje schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:09:
Graag weer ontopic, laten we gewoon rustig afwachten of de TS nog wil/gaat reageren :)
Ja we zijn immers pas 14 maanden verder, dat gaat heus nog wel komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Hahaha!

je weet maar nooit, de wonderen zijn de wereld nog niet uit 😉

De MH370 is ook nog steeds niet terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:22
Donstil schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:08:
[...]

Ja we zijn immers pas 14 maanden verder, dat gaat heus nog wel komen :+
Sinds de kick pas 11 dagen O-)

Het gaat er meer om dat de discussie of de TS wel / niet gaat reageren weinig toevoegt aan het topic.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:24:
[...]

Precies dit idd.

hahahahaha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• healthy
De oplossing was een reparatie/vervanging van het scherm die voor een redelijke prijs bij de Apple Store was uitgevoerd (goedkoper dan menig "vrije" reparateur).

En om antwoord te geven op de hele draad eronder: ik was vorige week voor zaken in de UK en had inderdaad in deze week geen tijd om het forum te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:30
Dus het scherm is niet vervangen onder garantie maar je hebt moeten betalen voor de reparatie ? Als het spontaan is gebarsten lijkt het me toch dat je kosteloos een nieuw scherm zou moeten krijgen. Waarom moest er betaald worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_86
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 19:23
toch zelf laten vallen dus ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• healthy
Nee, maar geen aanspraak op garantie of zo. We konden niet aantonen dat hij niet was gevallen doordat er gebruikssporen op een hoek zaten (op zich omdat we 'm vaak met sleutels in de broekzak hebben maar dat terzijde). Blijft een wat lastig terrein zijn we achter gekomen.
Pagina: 1