Toon posts:

Goed 24 inch scherm rond 150 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Ik ben opzoek naar een goed 24 inch scherm (resolutie 1920x1080) om mijn huidige monitor te vervangen. Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor dagelijkse gebruik en gamen. Heb een 970 gtx als videokaart dus dit moet geen probleem op leveren.

Het budget dat ik er aan wil uitgeven ligt rond de 150 euro, het mag duurder zijn als het scherm aanzienlijk beter is.

Iemand goede suggesties?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-02 18:17
Eentje van dit lijstje bijvoorbeld

http://tweakers.net/categ...IWsnIRM9ASUcpF2QOhFNbWwsA

Verwijderd

http://tweakers.net/categ...vGtj6KZcgaaa5pOJwmxzf7_gY

Dan moet je denk ik op deze selectie gaan zoeken. Vergis je niet, de hogere responstijd van IPS is vaak geen ramp, tenzij je echt een pro gamer bent.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
pricewatch: LG 24M35D-B Zwart

Die heb ik, daar ben ik tevreden over, alleen moet je wel degene met hdmi ingang nemen en niet deze zonder hdmi

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart iets over budget, maar dan heb je een zeer goed scherm voor de prijs.

Voordelen:
Erg goede kleuren, vergelijbkaar met IPS uit dezelfde klasse
Erg goed contrast richting de 3000:1, hoger is te halen als je de backlight wat tempert
Erg weinig last van backlightbleeding.
Behoorlijk brede kijkhoeken, loopt nog maar iets achtertov. IPS

ghosting en inputlag is normaal, niet hoger of lager dan gemiddeld.

Nadelen:
behuizing is niet zo heel mooi als sommige IPS'en.

People as things, that’s where it starts.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Er is zat keus als je eventjes in de pricewatch kijkt: http://tweakers.net/categ...I3gixpTJ9vDfttP9krMqb6Ul4

Maar, hier zijn wat voorbeelden:

pricewatch: Asus VX248H Zwart Een Asus, Asus maakt eigenlijk allemaal wel leuke monitoren, ;) deze heeft een refreshrate van 75Hz, dat is 15Hz hoger dan de meeste schermen, dat is best leuk! :) Daarbij, hij is niet heel duur, heeft geen TN paneel, maar hij heeft geen DVI, misschien is dat voor jou niet nodig, maar stel dat je twee dezelfde schermen later wilt, moet je met adaptertjes gaan werken. :?

pricewatch: BenQ GW2460HM Zwart Hier nog een BenQ, die maken ook wel leuke schermen, tegen een leuke prijs. Een A-MVA paneel, wat volgens sommige nog beter is dan IPS, maar dat weet ik niet zo zeker meer... :P Hij heeft vind ik zelf betere aansluitingen dan de Asus, niet kwalitatief, maar meer mogelijkheden. Hij heeft wel een glanzende afwerking, wat nogal wat stof aantrekt... :(

pricewatch: AOC i2470SWQ Zwart Dit lijkt mij specificatie-wijs ook wel een goed scherm te zijn, met de beste aansluitingen, alle keus! ;) Een niet glanzende afwerking, een IPS paneel en 75Hz. Nu is er wel 1 slechte review geplaatst, maar dat lijkt mij meer aan die specifieke monitor liggen, niet aan ze allemaal. 8)7

Opzich zijn dat allemaal goede schermen, het ligt voornamelijk aan wat jij zoekt kwa aansluitingen, kleur, afwerking en of je kleur boven response time kiest,

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1