Toon posts:

DSL haalt snelheid niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

In 2013 hebben wij blikseminslag gehad in onze woning (niet ernstig) waardoor er een bepaalde Coax kabel die van beneden de huiskamer naar de televisies op de boven verdieping heeft beschadigd. Hierdoor was het onmogelijk om een aantal zenders te ontvangen en zo goed als onmogelijk om overige zenders te kijken. Slechts enkele zenders kregen van mij qua beeld een cijfer 6.

Aangezien het veel werk is om deze ene specifieke coax kabel te vervangen, omdat deze onder in de kruipruimte van de woning doorgaat naar boven, hebben mijn ouders de keuze gemaakt om per 01-01-2015 de overstap te maken op Digitenne van KPN en een pakket van KPN. Het pakket die wij hebben gekozen hebben mijn ouders zelf op eigen houtje via de website van KPN gekozen op basis van een postcode check, die aangaf dat het betreffende pakket beschikbaar is op ons huis adres.

Begin december 2014 hebben mijn ouders het pakket besteld die vervolgens per 01-01-2015 in zou gaan.
Halverwege december zijn alle kastjes en materialen geleverd en zijn deze door mijn vader direct weggestopt tot 1 dag voor dat we overgingen. Op de betreffende dag heb ik met mijn vader het zooitje aangesloten, het werkte!

Om het kort te maken:
- Ik deed een speedtest --> 5-8Mb/s (50Mbit pakket).
- Gebeld, maximaal 11Mbit (gunstigste geval) mogelijk op onze verouderde koper kabels in onze wijk.

In de brief die verstuurd met de materialen staat er wel dat het idd 11mbit kan zijn, maar snappen mijn ouders uiteraard niet zo goed en hebben dit dus ook genegeerd aangezien de website van KPN op moment van bestellen de melding gaf dat het pakket beschikbaar is. Mijn ouders gingen er dus eigenlijk van uit dat alles goed was, en omdat wij voorheen UPC hadden, deze snelheid zelfs iets hoger lag.

Kortom, mijn ouders snapten het niet maar KPN gaf geen waarschuwing o.i.d.
Bij het pakket worden 2 digitenne Kastjes geleverd. 1 werkt, de andere niet. Dit komt, volgens KPN door de te lage Down- en Uploadsnelheid die over de telefoonlijn gaat.

Morgen wordt ik gebeld door KPN en hoop ik het ongedaan te maken. Maar aangezien het pakket al begin December is besteld, ben ik bang dat KPN ons verteld dat wij buiten de opzeg periode zitten.

Sta ik in mijn recht wat betreft opzeggen of is dit een gevalletje eigen schuld moet je maar beter lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
KPN laat je over het algemeen geen 2xHD bestellen als er maar 1xHD over de lijn kan. De postcode check tool laat dat dan ook altijd zien.

Als je hier je gegevens invult: http://netco.fpi-info.fourstack.nl kan je zien of de lijn voor 1xHD of 2xHD geschikt is. Dat zijn dezelfde gegevens die op de KPN site, in de KPN winkel en via de KPN nummers beschikbaar zijn om te bepalen of een pakket wel of niet gaat werken.

Het kan zijn dat er een geplande upgrade was die een maandje uitloopt en dat KPN intern daarom al besloten had de verbinding zo te markeren dat 2xHD ontvanger pakketten besteld konden worden, en dat het dus over een paar weken wel goed klopt.

Mocht het echter zo zijn dat je op je abbo 2xHD hebt staan maar KPN niet 2xHD kan leveren lijkt het me dat KPN hun eind van het contract niet kan vervullen en daarmee je vrij eenvoudig moet kunnen opzeggen/veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hebben jullie digitenne icm ADSL afgesloten? In dat geval verkoopt de KPN-medewerker onzin, want dan heb je twee digitenne kastjes / apparatuur gekregen, dat het dus uit de ether wordt gehaald en niet via de ADSL gaat.

Geen idee of je 'in je recht staat' qua opzeggen, je had op zich van te voren wel verder kunnen kijken / jezelf informeren in ADSL en op basis daarvan dus schattingen kunnen doen van wat je kan verwachten als je ADSL neemt. Dan hebben jullie nu alleen nog maar gekeken naar leeftijd, afstand telt namelijk ook heel erg mee. Er zijn genoeg postcode checks te vinden die een indicatie geven van jullie afstand tot de centrale van KPN.

En je ouders hebben natuurlijk ergens wel een punt, het had netter geweest als KPN van te voren had gewaarschuwd, maar hiertoe zijn ze, zover ik weet, niet verplicht.
johnkeates schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:59:
Als je hier je gegevens invult: http://netco.fpi-info.fourstack.nl kan je zien of de lijn voor 1xHD of 2xHD geschikt is. Dat zijn dezelfde gegevens die op de KPN site, in de KPN winkel en via de KPN nummers beschikbaar zijn om te bepalen of een pakket wel of niet gaat werken.
Leuke tool, die mij nog niet als Nederlander aanziet, aangezien hij voor mij dienst weigert. Ik heb glasvezel via Vodafone en een IP-adres wat voorheen geen Nederlands IP-adres is. De site gebruikt vermoedelijk een verouderde geoipdatabase.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 04-01-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/csdu7ixg3/Naamloos.png

Betreft 2 HD kastjes over ADSL en 1x digitenne uit de ether die dus idd niet over ADSL loopt.

EDIT: Meen je dat nou? Dus elk gezin, ook die geen internet knobbel hebben en dus leek zijn doen helemaal een uitgebreide research terwijl op de site van KPN wordt weergeven dat dit pakket geschikt is. Lijkt mij een beetje ver gaan.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:58
Dat kan niet, een HD kastje kost 8 MBit en wordt op je dsl gestapel. Als er maar 9 Mbit is, blijft er 1 mbit over voor internet. Niet zoveel hè.

Je moet ook even duidelijk maken waar je Digitenne en Interactieve TV bedoeld.
- Digitenne, lompe kast met losse antenne.
- Interactieve tv, klein kastje met ethernet ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
- 1x Digitenne uit de ether
- 2x HD iTV aangesloten op de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Je kunt amper 2x SD (4mbit) ontvangen op 9 Mbit, opzeggen die hap. UPC kabel vervangen, en overstappen op UPC.

Daar had je wel >10 Mb internet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zelfs tijdelijk van UPC op 60mbit gezetten als actie, werkte perfect.

Mocht ik op kunnen zeggen morgen, is de keuze ook al gemaakt. 120Mb pakket alles-in-1.
Moet alleen wel de COAX vervangen worden mehhh..:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Die kabel hoef je maar één keer te vervangen. Gezeur met trage ADSL blijf je houden tot de glas komen leggen.

Je kunt opzeggen omdat KPN niet kan leveren wat ze hebben verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand ook of ik via de kabel van UPC ook 120 Mbit trek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:32
Topictitle aangepast. Je bent niet f*cked, je hebt niet de kleine letters goed gelezen. Dan zie je dat er staat tot 50Mbit... En ergens staat vast ook wel dat er beperkingen zitten aan het aantal iTV ontvangers icm beperkte bandbreedte.
Digitenne is een alternatief dan, maar dan moet je geen hoge beeldkwaliteit verwachten (ook ivm de lage bitrate)

Bij kabel heb je geen beperkingen tav afstanden, alleen wel een (stukje) overboeking, maar in veel gevallen is dat niet merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:55:
als jouw pc dat trekt haal je dat met een kabel op je modem zeker

En wat betreft adsl tsja daarom staat er inderdaad TOT ;)
Ben hier ooit overgestapt op kabel omdat adsl niet sneller dan 400kb kon komen omdat de werkelijke afstand tot de wijkcentrale groter is dan wat er op de controlesites staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:41

Freakie1NL

Grote Baas

Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 18:11:
Ja, zelfs tijdelijk van UPC op 60mbit gezetten als actie, werkte perfect.

Mocht ik op kunnen zeggen morgen, is de keuze ook al gemaakt. 120Mb pakket alles-in-1.
Moet alleen wel de COAX vervangen worden mehhh..:P
Je kan, steker nog je mag, opzeggen binnen 14 dagen na activatie van het abbonoment. Bestel datum is daarbij niet relevant, met andere woorden je hebt tot 15 januari om zonder opgave van reden toch van deze bestelling af te zien.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afwachten dus, wordt vandaag gebeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Freakie1NL schreef op zondag 04 januari 2015 @ 23:04:
[...]

Je kan, steker nog je mag, opzeggen binnen 14 dagen na activatie van het abbonoment. Bestel datum is daarbij niet relevant, met andere woorden je hebt tot 15 januari om zonder opgave van reden toch van deze bestelling af te zien.
Ik geloof niet dat dit correct is. Je kan 14 dagen na bestelling opzeggen. niet na activatie.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:23

Dazzler2120

FP ProMod
Dembar schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:01:
[...]

Ik geloof niet dat dit correct is. Je kan 14 dagen na bestelling opzeggen. niet na activatie.
een ISP is inderdaad een dienst. Bij een dienst gaan de 14 dagen in na bestelling.
https://www.consuwijzer.n...edenktijd-koop-op-afstand
Bij producten (stel je koopt een router ergens), daar is het na koop.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:55:
Ja zelfs 200mbit is mogelijk en dit zal je dan ook wel halen, waarbij adsl/vdsl bij telange afstand inkakt kwa max snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaar contract ontbonden, gelukt.
Pagina: 1