Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srwarps
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-08 16:14
Ik ben bezig mijn oude video's (VHS en Video 8 ) om te zetten naar DVD.
Wat betreft Video 8 is dit gelukt.
Nu heb ik de video-recorder aangesloten middels de Video Grabber (met s-video kabel en scart-aansluiting), echter bij het afspelen blijft het beeld zwart-wit.
Ik heb de SilverCrest USB-Video-Grabber SVG 2.0 A2.
In de handleiding staat vermeld dat indien het beeld zwart-wit is "de weergevende bron moet worden omgeschakeld naar S-Video".
Hoe krijg ik dit voor elkaar? De videorecorder heeft geen aparte S-video aansluiting namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Hoe heb je de videorecorder aangesloten? Via Scart of via een converter naar S-video? Het feit dat alleen het luminance signaal doorkomt, zegt iets over een foute hardware conversie. Dat is heel vaak met S-video naar scart of vice versa. Of scart aansluitingen die niet helemaal volledig geimplementeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srwarps
In de scart zitten ingangen voor s-video en geluid (rood en wit). Ik heb deze gebruikt en gekoppeld aan de Video Grabber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Dan zit het probleem dus in de scart conversie, want ik heb genoeg van die omzet pluggen gezien waar je getrakteerd werd op zwartwit beeld als je S-video bijv. naar scart wilde converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srwarps
En is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Wellicht, het kan aan de videorecorder liggen, maar dat geloof ik bijna niet. Het kan aan de grabber liggen en het kan aan alle kabels en converters ertussen liggen. Ik zou met het tussenwerk beginnen.

Als de grabber scart heeft en de videorecorder ook, dan zou ik eerst alleen scart proberen. Als de videorecorder via scart naar een tv wel kleurenbeeld geeft, dan is dat allemaal tip-top in orde. Heb je zwartwit via de grabber met scart-only, dan is de scart implementatie van de grabber dus een beetje fake. Dan zul je van scart naar S-video moeten. Dan hangt het af van je videorecorder of dat goed geimplementeerd is (niet altijd het geval), in geval van niet, dat zul je ergens een goede converter op moeten duiken. Hoe duur die zijn, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srwarps
Bedankt voor je uitleg. Ik heb het eerst aan de fabrikant voorgelegd. Ben benieuwd wat deze te vertellen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srwarps
De fabrikant heeft de oplossing voor het probleem. Ik werk met Cyberlink PowerDirector. En daar dient een instelling te worden gewijzigd. Met de rood-witte-gele kabel heb ik nu kleurenbeeld.
Dit was de reactie van de fabrikant (duitse klantenservice, dus let niet op de spelling) :

"Naast het gebruik van het juiste kabeltje is de juiste videoinstelling in het programma "Power Director" belangrijk. Als u het kabel met de rode, witte en gele stekker gebruikt dan kiest u alstublieft de instelling "Video Composite". Bij het andere kabeltje kiest u alstublieft de instelling "Video SVideo"."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Okay, fijn dat het software matig is op te lossen :)

Het rood-witte-gele kabeltje is stereo geluid met composite video signaal, niet het beste wat er is, maar de kwaliteit van videobanden zijn doorgaans ook niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khamikaze99
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 11:16
Off-topic - Hulp gevraagd

Dag heren,

Ook ik heb een Silvercrest SVG 2.0 A2. Helaas ben ik na het verhuizen de installatie cd verloren. De CD-key van Cyberlink PowerDirector 9 heb ik nog wel. Ik heb overal op het internet hiernaar gezocht maak krijg steeds met valse bestanden van voornamelijk Russische makelij te maken. Is er iemand bereid om een kopie voor me te maken en deze als download via bijvoorbeeld wetransfer voor mij online te zetten?

Mocht iemand hier de tijd voor kunnen maken dan kun je deze naar khamikaze99(apenstaart)hotmail(punt)com verzenden.

Een ieder alvast bedankt voor het nemen van de moeite.

I might not be perfect, but some parts of me are excellent!

Pagina: 1