Game/IT virtualisatie systeem mini-itv

Pagina: 1
Acties:

• PyBo
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Beste mede tweakers,

Op het moment ben ik aan het zoeken om een mini-itx systeem in elkaar aan het zetten. Hierbij was ik benieuwd naar jullie input, dit doordat ik zelf toch over de algemene AMD/Intel discussie twijfel, maar ook of de setup kracht heeft in mijn toepassing.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op het systeem wordt natuurlijk Word, Excel, Powerpoint en dergelijke gebruikt, er wordt gevirtualiseerd (denk aan 2/3 Windows servers), er wordt aan gemiddelde fotobewerking gedaan en een klein beetje videobewerking. Tevens af en toe een game als COD, Simcity.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Wens is, om rond de 300/400 euro uit te komen met de onderdelen die nog besteld moeten worden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voor het nieuwe systeem is onderstaand lijstje al aanwezig.

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 68,-€ 68,-
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 SSD 120GB€ 99,-€ 99,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 68,-

Scherm, toetsenbord, muis, etc is allemaal al aanwezig en hoeft ook geen rekening mee gehouden te worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf heb ik gekeken naar onderstaand lijstje, tevens heb ik een AMD uitvoering bij elkaar gezet. Veel lees ik dat AMD toch nog onderdoet voor Intel, maar daadwerkelijk verschil heb ik tot op heden nog niet heel veel gezien?.

Intel versie
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 163,-€ 163,-
1ASRock B85M-ITX€ 70,-€ 70,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 304,45

AMD versie
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-6600K Boxed€ 84,-€ 84,-
1ASRock FM2A88X-ITX+€ 85,95€ 85,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 241,40

Naast de keuze Intel/AMD heb ik onderstaande. Hierbij is de SSD, aanwezig in het lijstje toekomstige vervanging van het huidige SSD.

#ProductPrijsSubtotaal
1WD Green WD20EZRX€ 74,50€ 74,50
1Samsung 840 EVO 250GB€ 110,83€ 110,83
1Corsair XMS3 CMX8GX3M1A1600C11€ 71,45€ 71,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 185,33

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een energie zuinig systeem zou fijn zijn, tevens omdat er zo nu en dan ook wel eens remote op gewerkt wordt waardoor het systeem soms wat langer idle aanstaat.

Als het kan ook weinig geluid producerend systeem omdat hij soms een nachtje doordraait, ook geen oven (wat denk ik vanzelfsprekend is).

Ga je overklokken?
Nee

Graag hoor ik jullie mening, alvast bedankt!

P.Boertje

[ Voor 16% gewijzigd door PyBo op 04-01-2015 16:44 ]

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
De intel is allround veel sneller. Toch zouden we graag willen weten welke voeding je nu hebt, het is echter best link voor je hardware om een slechte voeding te hebben...(ik zou het niet durven).
Maar als je gaat gamen, zonder externe videokaart, is de amd gpu (die in de cpu zit) een stuk beter.
Ik kan BF4 met mn HD4600 (van een I5 4690K, zelfde gpu als de I5 4460) speelbaar spelen met af en toe vervelende frame-drops, dit dan wel op 720p met alle instellingen op low. Ga je later wel een apparte gpu aanschaffen, ben je beter af met de I5 4460

[ Voor 47% gewijzigd door pwillemske op 04-01-2015 15:13 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen heel systeem, move naar CAA.

• PyBo
  • Niet online
Om het plaatje zoals gevraagd iets aan te vullen.

De voeding die ik nog heb, en nog past in de genoemde kast is de "XFX PRO550W Core Edition, 550 Watt voeding". Ik heb hem ook toegevoegd in de al aanwezige onderdelen.

Verder, voor de keuze Intel/AMD. Klinkt het goed om op Intel door te gaan met de hogere allround snelheid, ik ga me eens verdiepen in de aparte gpu. Zouden jullie specifieke combinaties adviseren of juist afraden?

• PyBo
  • Niet online
Somebody?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Kicken binnen 24u is eigenlijk not done.

Anyway, hoe stevig wil je gaan gamen en op welke resolutie?

• PyBo
  • Niet online
Mijn excuses Br00ky, hier was ik niet van op de hoogte.

Ik ben zoal van plan om Simcity, COD, Battlefield etc te gaan spelen zo nu en dan. Specs hoeven dan ook niet op max, medium voor de gemiddelde game, low voor de grotere, hogere games is goed genoeg.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Aangezien je je budget rond de 400 wil houden zou ik dan uitkijken naar een nieuwe 270 of een tweede hands 280(x). Dan ga je dus iets over budget. Lager kan je ook wel gaan met een 260(x) ofzo, maar daar moet je geen wonderen van verwachten.

• PyBo
  • Niet online
Dankjewel voor je reactie br00ky.
Als ik de conclusie mag trekken is de Intel mogelijkheid een goede keuze. Eventueel dat ik (later) een van de genoemde kaarten er nog bij/in prik?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat is zeker een mogelijkheid. Zeker voor je andere taken (virtualisatie) is een i5 een handiger keus.

• PyBo
  • Niet online
Iedergeval bedankt voor het advies Br00ky.

Mocht iemand anders hier nog een mening over hebben hoor ik het graag.
Pagina: 1