Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies voor een 5.1 hifi set.

Pagina: 1
Acties:

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik zoek een 5.1 setje met goed vermogen, ik heb nu de 506 van logitech die vind ik wel acceptabel, maar soms komt de muziek daar gewoon rot slecht uit. Daarom zoek ik nu ook een andere set. Ik gebruik mijn Hifi vooral voor muziek, een beetje klassiek en ook dance. Ze worden ook regelmatig voor films gebruikt. De bas moet zeker goed zijn.

Zelf zat ik te denken aan: pricewatch: Logitech Z906. Voor heel wat redenen eigenlijk, heeft een heel goed vermogen, 500w. Spdif kabel heeft hij ook, dat is iets wat ik nu mis aan mijn set. Vooral gewoon omdat ik dan minder kabels heb. En voor mijn budget, dat is rond de 300 euro. Voor de rest vond ik niet meer zo veel sets die aan mijn behoeften voldoen.

Zelf zou ik niet meer weten of deze wel goed is. Ik heb niet zo veel ervaring met geluid ( meer met computers zelf ;) ) Of is er een set die ik beter zou nemen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

Vermogen is geen maatstaf voor kwaliteit en een specificatie waar je eigenlijk niet op moet selecteren. Die opgegeven 500 Watt klinkt leuk, maar het is creatief gemeten. Onder andere bij 10% THD, oftewel 10% vervorming, en dat is letterlijk veel te veel. Verder snap ik de keuze voor een goedkope 5.1 set niet als je op zoek bent naar HiFi. Met alle respect is HiFi en een Logitech Z906 een heel andere wereld. Als je muziek gaat luisteren zou ik elke set afraden die bestaat uit kleine speakers en een subwoofer die naast het laag ook een groot deel van het mid voor zijn rekening moet nemen. Daardoor krijg je een subwoofer die op gehoor te plaatsen is; een onnatuurlijk geluid en een aangezet laag. Voor films is al dat laatste van minder belang en het kan door die punten zelf leuker klinken, maar dat is puur omdat het aan is gezet.

Ik zou een keuze maken met wat je primaire gebruik is. Wil je echt muziek dan zou ik eerder voor een goede 2.0 set gaan. Is films meer wat je wilt dan is 5.1 wel leuk en zit je met een Z906 aan een behoorlijk complete set voor het geld. Maar, nogmaals, een Z906 en HiFi zijn twee woorden die niets met elkaar te maken hebben.

Tevens een schopje naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.