Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TostiTostelli
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05-2021
Goedendag allemaal :)

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe muis, om mee te gamen.
Mijn situatie is wat anders dan de gemiddelde gamer, dus vraag ik hier om specifiek advies.

Ik heb een zenuwaandoening, die er basicly voor zorgt dat de kracht die ik in de vingers/pols/onderarm heb, ongeveer het 1/20ste is van wat ieder ander aan kracht heeft.
Dit houd dus in dat ik een muis nodig heb die zeer licht klikt, en licht qua gewicht is.

Momenteel gebruik ik een Razer Abyssus, die al vrij licht is, in vergelijking met andere muizen.
Echter begint deze ook al te zwaar te worden.

Dus nu zoek ik het volgende:
*Een muis onder de 50 gram.
*Lichte klik van linker, rechter en scrollknop. (een simpele 3knop configuratie is prima)
*Een dpi van 3000 of hoger.
*Geen notebook muis formaat.
*Rechtshandig of ambidextrous.

Na flink wat zoekwerk, heb ik zelf alleen de Razer Salmosa pro kunnen vinden, maar deze heeft een flink lager DPI.
Mijn vraag is dan ook: bestaat er een muis die aan deze eisen voldoet? Zo ja, welke?:)
En zo nee: weet er iemand een fabrikant die misschien welwillend is, om een custom muis te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:09

Rmg

Onder de 50? dat word wel heel lastig je, abyssus is al 80 gram zonder kabel om dat nog eens te halveren word lastig... en voor zover ik kan vinden is de Salmosa Pro ook al 90 gram..

De SteelSeries Kana is nog iets lichter dan een Abyssus.. die zit op 72 gram.

Een bestaande muis kan misschien ook gemod worden, ik heb zelf een R.A.T 5 die weegt zonder extra massa gewichtjes 120 gr. maar waar waar volgens mij een hoop gewicht in de bodemplaat gaat zitten en de metalen knop voor de vertical scroll... denk dat je die nog behoorlijk kan laten afvallen

Is een trackball misschien een optie?

[ Voor 32% gewijzigd door Rmg op 04-01-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:08
Ik weet niet precies wat je aandoening is. Gezien je een muis hebt die al ontzettend licht is.
Naar mijn idee is er met een trackball niet te gamen, maar dat zal wel gewenning zijn. Zijn er geen specifieke oefeningen om je hand/armspieren iets meer kracht te geven?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-05 10:23
Interessant. Kun je niet wat onderdelen uit deze al lichte muis slopen? misschien met een figuurzaag ofzo? Weet niet in hoeverre hij open kan uiteraard.

Ik denk niet dat iemand hier uit zijn hoofd weet of een bedrijf een custom muis voor jou wil maken. Denk dat je dat beter zelf aan ze kunt vragen ;). Mail gewoon een aantal bedrijven, wie weet wil iemand (lees: een bedrijf) je helpen, hebben ze een oud prototype liggen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TostiTostelli
Een trackball is ook geen optie.
En oefeningen voor extra kracht zijn er niet, aangezien de kracht alleen achteruit gaat, niet vooruit. Mijn aandoening lijkt een beetje op MS, maar heeft een andere oorzaak.

Voor zover ik heb kunnen zien, is dat de Salmosa 45 gram is. als het om de Pro editie gaat, maar dan voldoet dpi weer niet:P. Maar het toont in ieder geval dat het gewicht haalbaar is.
Verder heb ik Razer al aangeschreven, nog wachtend op reactie. Denk dat ik ook nog even ga mailen met SteelSeries.
Ik dacht misschien heeft er al iemand ervaring met een custom muis, of weet iemand een bedrijf die custom muizen/toetsenborden etc maakt?

[ Voor 5% gewijzigd door TostiTostelli op 04-01-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Beetje ver van huis, maar Ben Heckendorn (USA) maakt custom controlers e.d. voor mensen met een aandoening of missende ledematen.
O.a. bekend van 'The Ben Heck Show', waar hij ook nog wel eens custom controllers showt, buiten z'n andere projecten.

https://www.youtube.com/user/thebenheckshow

Misschien kan hij ook iets met een ultralichte muis. En denk b.v. aan touch buttons ipv clickers oid.

Edit: paar voorbeeldjes:

[ Voor 30% gewijzigd door McKaamos op 04-01-2015 15:27 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TostiTostelli
Interessant die Ben Heck!
Ik zal hem eens een berichtje doen, wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-05 15:24

Saven

Administrator

Zo'n Trust muis van een tientje weeg nagenoeg niks toch? Alleen klikken is net als bij elke andere muis, ik weet ook niet of je eentje kan vinden die 'licht' klikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-05 20:34
Misschien is een supergladde muismat ook nog een optie?
Met een vlugge google kom ik uit bij de "ratpadz xt" welke volgens internet superglad is. Minder weerstand is makkelijker bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TostiTostelli
@SiC123
Bedankt voor het meedenken! Maar het bewegen van de muis over de mat is geen probleem, hier kan ik namelijk de schouders en bovenarm voor gebruiken, die nog wel sterk genoeg zijn.
Het gaat echt om gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
Maar als het bewegen goed gaat, waarvoor maakt het gewicht dan uit?

Anyways, net even een oude 600dpi draadloze muis uit elkaar gesloopt om te kijken wat erin zit. Waarom een draadloze? omdat ik ervan uit ga dat ze deze al zo licht mogelijk hebben gemaakt ivm batterijen. Daar kan ik naast zitten omdat het zend/ontvang gedeelte misschien nog wat weegt, maar de batterijen zijn vast wel te vervangen door een heel licht draadje met eenvoudig solderen.
Printplaatje is 25 gram (+-1 gram) en de behuizing is zonder de onderplaat ook al bijna 30 gram. Nou was dit een muis met iets dikker plastic. De onderplaat valt nog te verbouwen (batterijhouder verwijderen bijvoorbeeld. Maar dat wordt nog een aardige uitdaging om zoiets onder de 50g te krijgen. Overigens niet onmogelijk.

Zoals die Ben Heck deed met die xbox controller, dat zou misschien ook kunnen met de printplaat. Dat je alleen een behuizing met de knopjes, lens en draadjes overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dat ligt er maar net aan hoe je de muis gebruikt. Misschien gaat het er wel om dat hij z'n muis optilt en opzij zet om weer in de tegengestelde richting verder te gaan.
Dan gaat het om de kracht in de pols en dan kan teveel gewicht een probleem zijn.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:09

Rmg

McKaamos schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:30:
Dat ligt er maar net aan hoe je de muis gebruikt. Misschien gaat het er wel om dat hij z'n muis optilt en opzij zet om weer in de tegengestelde richting verder te gaan.
Dan gaat het om de kracht in de pols en dan kan teveel gewicht een probleem zijn.
Dan zou ik mn sensitivity wat omhoogknallen en high sens gaan spelen, dat is 2 weken wennen en dan lukt dat ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-05 10:59
tweakers.net/pricewatch/368785/thermaltake-ttesports-black-gaming/specificaties/

ikbweet alleen niet of het gewicht klopt en of het een degelijke muis is, maar dat vind ik met de filters van tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
skipe schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:31:
tweakers.net/pricewatch/368785/thermaltake-ttesports-black-gaming/specificaties/

ikbweet alleen niet of het gewicht klopt en of het een degelijke muis is, maar dat vind ik met de filters van tweakers
hmm lijkt te kloppen. Er zitten gewichtjes bij die je erin kunt doen, maar hoeft niet natuurlijk.

http://www.amazon.com/The...MO-BLK002DT/dp/B003ZUXXW4
This could be either a pro or a con, but the mouse is VERY light. Even with all the weights in, its still lighter than any gaming mouse I've ever owned or used.
http://techgage.com/artic...lack_gaming_mouse_review/
Without the weights, there’s hardly anything to it and it becomes extremely light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TostiTostelli
Ik til de muis inderdaad op.
Wow dat ding is serieus licht. Zoiets had ik niet verwacht!
Ik vond m alleen niet met de filters van Tweakers... raar, maar super dat er wat gevonden is!
Ik ga s een paar reviews opzoeken, en als die positief zijn, heb ik de juiste muis!

Iedereen bedankt voor de input, research en reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1