Nieuw scherm voor videobewerking: 4k of toch HD

Pagina: 1
Acties:

• davino88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-10-2023
Beste Tweakers,

Als videomarketeer ben ik veel bezig met het bewerken van video en creatie van simpele animaties. Ik maak hierbij voornamelijk gebruik van Adobe Premiere, After Effects en Illustrator.

Nou ga ik binnenkort beginnen met bewerken van 4k beeldmateriaal (Panasonic GH4) en twijfel ik over de beste keuze voor mijn nieuwe beeldscherm. Op het tweakers forum lees ik namelijk nog al wat uiteenlopende berichten over de invloed van een 4k scherm op de prestaties van je computer.

Mijn uiteindelijke vraag is (2 vragen eigenlijk). Moet ik erg veel aanpassingen maken aan mijn computer om premiere soepel te laten draaien op 4k resolutie en is het anders niet verstandiger om gewoon een goed HD scherm te kopen en daar het 4k materiaal op te bewerken.

Ik zoek een?
Hiervoor ben ik op zoek naar een nieuw ‘hoofdbeeldscherm’ (ik zal een acer Acer G236HLHbid 23 inch blijven gebruiken als 2e scherm). Het scherm moet redelijk kleurgetrouw te maken zijn, maar hoeft niet perfect te zijn. Mijn werk wordt toch alleen op beeldschermen weergegeven.

Wat is je budget?
Mijn budget voor het scherm is max 500 euro. Voor eventuele overige benodigde componenten wil ik het budget vrij houden voor wat jullie nodig achten om het soepel te laten draaien.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kan korting krijgen op samsung schermen. Maar als jullie denken dat een ander scherm een veel betere keuze is dan laat ik dat advies zeker niet links liggen..

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Zoals gezegt word het beescherm gebruikt voor Adobe Premiere, After Effects en Illustrator bij creatie van video en simpele animaties.

Dit is mijn computer zoals hij nu is. Alles loopt prima op mijn huidige 2 1080p schermen. Indien jullie aanraden om een 4k scherm te nemen (of UHD) en er moeten dingen worden aangepast hoor ik het graag.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4771 Boxed€ 290,-€ 290,-
1MSI Z87-G41 PC Mate€ 73,90€ 73,90
1Asus HD7790-DC2OC-1GD5€ 159,-€ 159,-
1WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB€ 109,95€ 109,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,29€ 89,29
1Acer G236HLHbid Zwart€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 135,95€ 135,95
1Kingston SSDNow V Series V300 60GB€ 41,90€ 41,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 899,99

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik zou voor de kleur kijken naar een dell ultrasharp, de kleuren op die serie zijn altijd goed, toch bijna altijd..., Samsung heeft zeker ook wat goede monitors, maar zou toch kijken voor een ander scherm. Je zou ook een ultrawide monitor kunnen nemen, die is heel productief. En je zou ook kunnen kijken naar een 1440p. Voor 4K schermen zijn er wel niet zo veel schermen die onder de 500 euro gaan, ik ken er eentje en dat is er dan wel een van samsung.

• Pwas
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-05-2025
Als ik jou was zou ok überhaupt niet zo veel geld aan een 4k beeldscherm spenderen aangezien je videokaart geen 4k aankan.

Saabliefhebber met hart voor techniek

• davino88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-10-2023
Pwas schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:25:
Als ik jou was zou ok überhaupt niet zo veel geld aan een 4k beeldscherm spenderen aangezien je videokaart geen 4k aankan.
Dat was dus ook een van de 2 vragen. Wat voor videokaart zou ik minimaal nodig hebben als ik wel een 4K scherm aan zou willen sluiten?

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Daar kan je in de pricewatch heel makkelijk op zoeken. klikkerdeklik Wat ik daar zie is dat sommige gtx 750 ti / 760 het kunnen, en in ieder geval alle nieuwe 960 / 970 / 980 kaarten.

• Pwas
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-05-2025
Misschien kun je ook beter een iets betere halen dan gelijk de 1e beste met 4k resolutie. Dan ben je duur uit, maar als je even op vraag en aanbod kijkt -> http://tweakers.net/categ...NGyxBwlq2glM0MzI6XY2tpaAA
Ook gelijk een 4gb kaart. Misschien ook wel handig. Oja, koop een niet-reference kaart. De referece is slecht gekoelt

En dan voor de monitor, gewoon de Samsung 4k monitor.

Saabliefhebber met hart voor techniek

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:58
Haribo112 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:27:
Daar kan je in de pricewatch heel makkelijk op zoeken. klikkerdeklik Wat ik daar zie is dat sommige gtx 750 ti / 760 het kunnen, en in ieder geval alle nieuwe 960 / 970 / 980 kaarten.
wat men hier met 4k bedoelt is eigenlijk UHD, dan wordt de spoeling al wat minder dun.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Nouja dat filter in de PW regelt de maximale ondersteunde resolutie, dus door die op UHD in te stellen krijg je juist minder kaarten te zien...
Pagina: 1