IDE of SCSI Writer

Pagina: 1
Acties:

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 13:28
Dag allemaal.

Mn 6x speed Teac SCSI is gister overleden.
Maar heb nog mn twijfels om een nieuwe SCSI brander te kopen omdat de IDE branders tegenwoordig evengoed of misschien zelfs beter zijn.

Die SCSI brander heb ik destijds gekocht omdat met IDE veel problemen waren met audio kopieren.

Heb een duron 900
Asus a7v MB
En de cd lezer is een Teac 32x scsi

Maar voor wat moet ik nu kiezen IDE of toch maar weer SCSI ???

Thanx

Verwijderd

het ligt eraan...
volgens mij is IDE tegenwoordig net zo goed, mede door die burnproof technologie

een IDE zal wel goedkoper zijn dan een SCSI fikker! denk dat dat het enige voordeel is...

iemand anders nog?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
IDE is inmiddels bij cdwriters zowat evensnel als SCSI, SCSI loopt verder wel veeeel verder dan IDE met Harddisks enzo (ooit een X15 15k RPM vergeleken met een 7200 ? :) ). Verder heb ik net een LiteON 12x10x32 en die werkt prima, hiervoor had ik een SCSI 4x.

Maar ik zou dus voor IDE gaan, je merkt amper verschil met SCSI > IDE met writers, je merkt het alleen wel in de porto.

Verwijderd

Ik heb wel eens het gelazer dat een ide brander opeens "verdwijnt" in windows. Met mijn nieuwe systeem heb ik ook problemen met mijn plexwriter ide (zie topic gestoord van plex)

Als je toch al een scsi controler kaart hebt waarom zou je dan niet een goede fikker er aan hangen? Ik heb zelf geen ervaring met scsi maar ze schijnen wel stabieler te zijn.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Ik heb ook altijd SCSI fikkers gehad.
Nu wil ik dus ook een nieuwe kopen maar eigenlijk wil dus weer een SCSI hebben.