BSD 8.3 (PfSense) - DHCP option 60 (vendor-class-identifier)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.694 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-08 20:52
Beste allemaal,

Ik probeer mijn pfsense werkend te krijgen voor mijn provider (Fiber Nederland). Om dit te kunnen doen moet ik oa dhcp option 60 (vendor-class-identifier) meesturen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik in BSD een vendor-class-identifier instel in /etc/inc/interfaces.inc ?

In Ubuntu werkt 'send vendor-class-identifier "<string>";' in dhclient prima.. BSD pikt dat in ieder geval niet.. :)
Alvast hartelijk dank voor het meedenken! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 19:40
Uit mijn hoofd weet ik niet de exacte verschillen tussen PfSense 2.1.5(FreeBSD 8.3) en PfSense 2.2(FreeBSD 10.1) maar in de webinterface van PfSense 2.2 heb je bij Interfaces -> WAN toch gewoon DHCP client configuration waarin je extra DHCP options kan meegeven indien de provider die eist?

Overigens alle dhcp-options voor FreeBSD staan hier

edit:
Mijn nieuwsgierigheid was gewekt dus even verder gezocht naar option 60, in de FreeBSD dhclient is het dhcp-class-identifier in plaats van vendor-class-identifier, gevonden in een forum post op het PfSense forum.

[ Voor 62% gewijzigd door Grootstyr op 04-01-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-08 20:52
Thanks! Ik ga er straks weer even mee verder.. :)

• Funky_r
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 22:04
Ben je hier nog uit gekomen?
Ik wil nu ook option 60 mee geven in m'n DHCP client request voor telfort ip tv.

Krijg het nog niet voor elkaar om een ip adres te krijgen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een topic van bijna een jaar kicken is niet erg handig. Het beste is om een nieuw topic te maken met je probleem, want er kan veel veranderen met software in die tijd. Het lijkt mij sterk dat je met een oude versie draait. Hoe dan ook, dit topic gaat op slot. We zien je wel met een nieuw topic met alle relevantie informatie en zoekacties.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Dit topic is gesloten.