Advies betreffende nut van verschillende upgrades

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qua111
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:53
Goedemorgen allen, mijn huidige systeem is als volgt;
  • Gigabyte GA-H87N-WiFi mini ITX
  • Intel i5 4670 @ 3.4GHz
  • AMD Radeon R9 280X GAMING 3GB
  • 2 x Corsair Vengeance 4GB DDR3-1333 RAM (LP CML8GX3M2A1600C9)
  • Een vrij oude Samsung Spinpoint F3(HD502HJ) harde schijf van 500GB
Ik heb nu een jaar geleden ongeveer deze PC samengesteld uit losse onderdelen(zowel nieuw als tweedehands), en nu zit ik met de volgende upgrade opties(waarbij alle opties neerkomen op kosten rond de 150 euro)
  • Crucial MX100 256GB SSD + WD Black 1TB
  • Huidige videokaart verkopen er daarmee een nieuwe kaart halen (waarschijnlijk een GTX970 dan)
  • Zelfde verhaal als de optie hierboven, maar dan voor de processor.
Op dit moment gebruik ik de computer vooral om te gamen en films te kijken. Na de vakantie zal ik ook weer aan de slag gaan met zeer grote Excel bestanden en het draaien van dito Matlab code. Ook zit de release van GTA V eraan te komen die ik veel zal gaan spelen. Op dit moment draaien alle games als een zonnetje op vaak de hoogste settings, dus ik weet ook niet of een upgrade van mijn kaart echt wel nodig is voor mijn huidige gebruik.

Graag hoor ik jullie visie betreffende de genoemde upgrades. Ik heb geen idee meer waar ik nou het meeste aan heb. De verschillen en winst die ik maak met de grafische kaart upgrade ben ik bekend mee, maar van processor- en hardeschijf-snelheidswinst helaas (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:07
Zowel de processor als videokaart zijn nog uitermate geschikt voor gamen, het is zonde om die te vervangen.

Ik adviseer om een SSD aan te schaffen. Neem dan wel een pricewatch: Crucial MX100 256GB. 6GiB meer en een stuk goedkoper.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:19

OgWok

U.N.C.L.E.

Idd, een SSD is de meest logische aanschaf; rest is prima.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qua111
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:53
NitroX infinity schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:39:
Zowel de processor als videokaart zijn nog uitermate geschikt voor gamen, het is zonde om die te vervangen.

Ik adviseer om een SSD aan te schaffen. Neem dan wel een pricewatch: Crucial MX100 256GB. 6GiB meer en een stuk goedkoper.
Haha had al even een ninja-edit gedaan, had ook al besloten dat de mx100 een betere koop was dat de 840evo. Thanks!

Voor zover jullie bekend zijn met GTA V i.c.m. het uitblijven van nog officiële systeeemeisen, zou deze setup hem kunnen draaien op high of ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:07
Moeilijk te zeggen. Ligt er maar net aan hoe slecht ze het spel hebben geport.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat NitroX zegt, gewoon wachten tot die uit is en gaan. Werkt het, profit, werkt het niet, upgrade.
Pagina: 1