VOIP bij huidige provider via aparte SIP providers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scotman21
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:00
Hallo,

Ik overweeg over te stappen op VOIP via een twee- of drietal losse SIP providers. Momenteel heb ik Internet en Telefonie via Online (en maak ik dus alleen gebruik van VOIP via Online). Dit is echter relatief duur. Hier betaal ik namelijk eur 5,- per maand voor de telefonie en nog een keer eur 5,- voor het onbeperkt bellen in NL. Tevens wordt er eur 0,10 starttarief gerekend. Ik overweeg mijn vaste nummer te porteren naar Cheapconnect (waar ik eur 8,95 betaal voor het aanhouden van het huidige nummer). Deze houd ik dan aan voor het inkomende telefoonverkeer. Wellicht dat ik voor het uitgaande telefoonverkeer overstap op bv. Freevoipdeal.

Wanneer ik een Siemens Gigaset N300 A IP koop en hier de instellingen voor de SIP providers inzet, kan ik dan mijn Telefonie abonnement bij mijn huidige provider volledig beëindigen zodat ik via Online alleen nog een internetabonnement afneem waarbij ik gebruik blijf maken van hun modem (Huawei HG655d) ? Of heb ik nog wel een telefonieabonnement via de provider nodig om gebruik te kunnen maken van VOIP bellen ? Idem voor een eventuele overstap naar een andere provider, zoals Ziggo. Kun je hier dan alleen kiezen voor een los internetabonnement ?

Is er ook nog sprake van een soort van lijnhuur omdat ik geen telefonie meer via de provider (Online of Ziggo) heb of zit dit dan bij mijn abonnement bij Cheapconnect in ?

Alvast bedankt voor jullie reacties ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:45
Mits je de n300a koopt kan dat gewoon ja,

Ik heb zelf een internetlijntje (ook van online) en gebruik zelf een sip server waar mijn cheapconnect nummers op binnenkomen, en bel zelf uit via voipbuster, Dus het kan gewoon ja

Tenslotte, hoe je het ook went of keert, je gooit alleen maar data naar buiten, niks anders

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scotman21
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:00
Bedankt voor je reactie.

Wanneer ik er dus voor zou kiezen om de N300A niet aan te schaffen en de gegevens van de SIP providers gewoon in de router van Online te zetten zonder dat ik een Telefonie abonnement meer bij hun afneem dan werkt dit dus niet ?

Ik zoek even naar de toegevoegde waarde van de N300A ten opzichte van een gewoon los internetabonnement waarbij ik alle SIP gegevens in de router zet. De Huawei leent zich daar namelijk voor volgens mij, maar wellicht ook de modems/ routers van andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:45
De n300 stelt je meteen in staat aan te geven hoe je je gesprekken wilt laten lopen, je kunt kiezen welke accounts op welke handsets binnenkomen en uitgaan,

Ik heb geen idee van modems die door providers geleverd worden, ik zet deze altijd in bridge (als daar de mogelijkheid voor is, anders neem ik een andere provider)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi