Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Selective van files kopieren en relative paden behouden

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Ik wil een groot aantal bestanden kopiëren. Voor deze bestanden is het belangrijk dat hun relatieve paden in tact blijven.

Voorbeeldje: ik wil de volgende twee bestanden kopiëren van C:

C:\My\Projects\FolderA\file.a
C:\My\Projects\FolderB\FolderC\file.d

naar bijvoorbeeld D: zodat ik de volgende map structuur krijg (de folders My en Projects hoeven niet mee aangezien deze dus niet van belang zijn voor de relatieve structuur)

D:\FolderA\file.a
D:\FolderB\FolderC\file.d

Is er een of ander handig toolte, waar je bijvoorbeeld van uit een treeview bestanden en folders kan kopiëren dmv vinkjes? Met de hand is dit echt een hoop gekloot (het gaat om erg veel bestanden waar selectief een deel niet van gekopieerd hoeft te worden).

(Ik draai Windows 8.1)

~ Mijn prog blog!

• aaitje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 20:12
Volgens mij moet dat prima kunnen met Xcopy?

http://www.microsoft.com/...en-us/xcopy.mspx?mfr=true

En dan met /e of /s als parameter, afhankelijk van wat je precies wil.

• roy-t
Met xcopy is het ontzettend veel werk om maar een deel van de bestanden te kopiëren. Niet echt wat ik zoek dus :)

~ Mijn prog blog!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Misschien is RichCopy iets?
Een GUI om te gebruiken om RoboCopy

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• aaitje
roy-t schreef op zondag 04 januari 2015 @ 09:54:
Met xcopy is het ontzettend veel werk om maar een deel van de bestanden te kopiëren. Niet echt wat ik zoek dus :)
Zoek je dan iets waarbij je iedere keer een x aantal bestanden wil kunnen aanvinken, die iedere keer weer een andere selectie kan zijn?

En waarom wil je dit (wellicht kunnen we dan over je probleem meedenken ipv alleen over je vraag)

• roy-t
Ik heb een map waarin ik al mijn code bewaar (weer in mappen afhankelijk van waar het voor is), voornamelijk C#/Visual Studio projecten. Sommige van deze projecten zijn afhankelijk van elkaar (hebben relatieve verwijzingen naar elkaar). Dus ik zou graag enkele mappen willen kopiëren en daar de relatieve file structuur van behouden.

~ Mijn prog blog!

• aaitje
Aha het wordt al duidelijker :)

Waarom wil je een aantal mappen kopiëren en daarvan nog specifieke bestanden?

Is dat voor deployments naar een omgeving? Of voor backup?
Pagina: 1