Boete voor foutparkeren, wordt er een foto van gemaakt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 23:01
Beste Tweakers,

Om te parkeren in onze straat is een parkeervergunning nodig, nou was mijn voorruit nat en beslagen en kon je er niet goed doorkijken. Ik had twee vergunningen achter de voorruit liggen (2014 en 2015) die van 2015 lag in het midden op het dashboard terwijl die van 2014 aan de bestuurderskant zat. Nu heb ik een boete gekregen, ik wil hier uiteraard over in bezwaar gaan. Mijn vraag is alleen, maken de beambten een foto van de situatie of niet? Want hierdoor kan het lijken alsof ik maar één vergunning achter de ruit had liggen. Dit zal in mijn nadeel kunnen werken..

Martijnmartijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:39
Ze kunnen gewoon zien dat je betaald hebt voor een vergunning (op kenteken?) Uitleg was bij mij altijd voldoende. Keer of drie gehad in Tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:04
Staat er op die vergunningen niet zoiets als 'Goed zichtbaar achter de voorruit plaatsen' ? Ergens voldoe je daar namelijk niet zo geweldig aan, én beslagen ruiten en de diender laten zoeken naar het correcte jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Het zou handig zijn als je vertelde om welke stad het gaat.

Maar als je een vergunning hebt, dan gewoon bezwaar maken, ze zijn meestal wel coulant. Je hebt dus betaald, als de vergunning er lag, en is het een fout van de handhaver.

Het is idd niet handig om ze niet naast elkaar te hebben liggen.
Maak zelf ook een foto (stuur niet mee), mocht het bezwaar niet worden toegekend.

[ Voor 21% gewijzigd door jeanj op 04-01-2015 12:04 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Carpento schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:59:
Staat er op die vergunningen niet zoiets als 'Goed zichtbaar achter de voorruit plaatsen' ? Ergens voldoe je daar namelijk niet zo geweldig aan, én beslagen ruiten en de diender laten zoeken naar het correcte jaar ;)
Daar heb je een punt, alleen die van 2014 is paars, de 2015 versie is oranje, zelfs in het donker is dit verschil wel waarneembaar. Het betreft Enschede.

Niemand die dus met zekerheid kan zeggen of er een foto wordt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-07 09:40
Ik heb in mijn hele leven nog geen enkele parkeerwachter een fototoestel voor de dag zien halen, dus je kunt er vrij zeker van zijn dat ze geen foto's maken. Mijn vriendin heeft laatst ook een boete gehad, terwijl ze een vergunning heeft die naast de Yellowbrick pas achter de voorruit zit. Degene die de boete uitschreef had blijkbaar geen behoefte of noodzaak gezien de flyers aan de kant te schuiven die net waren 'uitgedeeld'. Naar het gemeentehuis gegaan en het verhaal uitgelegd en de boete wordt kwijtgescholden. Ze hebben geen foto nodig, ze kunnen zo zien dat je een vergunning hebt en dat er met uitschrijven van de boete waarschijnlijk iets is misgegaan.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

toevallig gisteren een bon gehad voor fout parkeren. op het bonnetje onder de voorruit stond als opmerking: "er zijn foto's van de situatie gemaakt".....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Peenutzz schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:45:
Ik heb in mijn hele leven nog geen enkele parkeerwachter een fototoestel voor de dag zien halen, dus je kunt er vrij zeker van zijn dat ze geen foto's maken.
Het verschilt per gemeente, in sommige gemeentes maakt de handhavingsdienst weldegelijk een foto omdat ze anders later bij beroepen geen tot weinig bewijs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-07 09:40
Dat hoor ik voor het eerst :P

TS kan het beste gewoon naar de gemeente gaan en het verhaal uitleggen. Als er een foto is, zullen ze die vast wel hebben.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:26

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik ben benieuwd hoe dat "goed zichtbaar" precies werkt als het gesneeuwd of gevroren heeft.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:53
Heb deze boete wel eens gehad in Rotterdam. Had een vergunning, was hem vergeten. Gewoon in bezwaar gaan, dan schelden ze hem kwijt. Mar je volgens mij 2x doen. de derde keer moet je hem gewoon betalen onder de noemer, "goed zichtbaar plaatsen".

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ouderwetse systemen allemaal. De parkeerontheffing die ik bij m'n werk heb is puur op kenteken; komt geen sticker of wat dan ook aan te pas.

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 05-01-2015 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Mijn persoonlijke ervaring is wel dat ze foto's maken van de situatie. Dit werd ook mooi als bewijs aangedragen bij het opvragen van meer informatie.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:26
Ik kan ze vanuit m'n woonkamer ook vaak zien lopen en zie ze dan eerst een minuut of 5 wachten (of je misschien nog komt opdagen?), daarna gaan ze typen in hun PDA, printen ze een bonnetje (bonnenprinter aan de riem :P ) EN maken ze een foto.

Geen Enschede, maar het gebeurt dus wel.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 05-01-2015 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:10

Typhone

Who Dares Wins

Peenutzz schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:45:
Ik heb in mijn hele leven nog geen enkele parkeerwachter een fototoestel voor de dag zien halen, dus je kunt er vrij zeker van zijn dat ze geen foto's maken. Mijn vriendin heeft laatst ook een boete gehad, terwijl ze een vergunning heeft die naast de Yellowbrick pas achter de voorruit zit. Degene die de boete uitschreef had blijkbaar geen behoefte of noodzaak gezien de flyers aan de kant te schuiven die net waren 'uitgedeeld'. Naar het gemeentehuis gegaan en het verhaal uitgelegd en de boete wordt kwijtgescholden. Ze hebben geen foto nodig, ze kunnen zo zien dat je een vergunning hebt en dat er met uitschrijven van de boete waarschijnlijk iets is misgegaan.
In Eindhoven maken ze zeer zeker foto's. Probeerden ze mij ooit nog te fotograferen toen ik in en uit de Mycom ging en ik volgens hen geen bonnetje had liggen (had ik ook niet). Toen zei ik dat ik haast had en maakte hij heel opzichtig met zijn telefoon een foto van mijn auto. Nooit meer iets van gehoord overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:33
ThinkPadd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 08:55:
Ik kan ze vanuit m'n woonkamer ook vaak zien lopen en zie ze dan eerst een minuut of 5 wachten (of je misschien nog komt opdagen?), daarna gaan ze typen in hun PDA, printen ze een bonnetje (bonnenprinter aan de riem :P ) EN maken ze een foto.

Geen Enschede, maar het gebeurt dus wel.
Er is een verschil tussen het niet hebben betaald van parkeergeld (dan wachten ze even of je terug komt lopen met een bonnetje uit de automaat) en het niet hebben (liggen) van een parkeervergunning.

Het eerste valt onder (parkeer-)belastingen en is een gemeentelijke zaak. Je "bon" is dan ook formeel een "naheffingsaanslag". Bezwaar moet je maken bij de gemeente.
Voor het tweede krijg je een "Mulderbon". De vergunning wordt wel uitgegeven door de gemeente, maar de overtreding is geen gemeentelijke zaak. Bezwaar moet je maken bij het CJIB.

Om het nog wat onoverzichtelijker te maken is het vaak wel zo dat de controleurs (BOA's) beide bonnen mogen/kunnen uitschrijven en vaak wel in dienst zijn bij de gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:52

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Afgelopen zaterdag gezien dat een controleur zeker 5 minuten bezig was om een foto te maken van het parkeerbonnetje. Waarschijnlijk was met het blote oog goed te zien dat de tijd verstreken was, maar kreeg hij het met zijn PDA niet goed op de foto. Aan zijn gezicht te zien werd hij er een beetje moedeloos van.

Al zou zijn gemoedstoestand het ook wel door het weer beïnvloed geweest kunnen zijn. Het regende namelijk behoorlijk op dat moment.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
In Hilversum zie ik ze altijd foto's maken. Wellicht zijn er regelingen waarbij je X keer boetegeld kunt terugkrijgen als je kunt overleggen dat je een vergunning had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

noppus schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:16:
[...]

Er is een verschil tussen het niet hebben betaald van parkeergeld (dan wachten ze even of je terug komt lopen met een bonnetje uit de automaat) en het niet hebben (liggen) van een parkeervergunning.
Ze moeten bij de auto even blijven wachten om vast te stellen dat je geparkeerd staat en niet even aan het laden/lossen bent.

@TS: Altijd standaard bezwaar maken en wobben die handel. Je moet hier niet vragen of een foto gemaakt is maar het CVOM verzoeken al het (voor jou!) relevante bewijsmateriaal toe te sturen inzake deze ongefundeerde beschuldiging. Vervolgens kun je dat op je gemak uitpluizen en zien op welke grond je bezwaar wilt indienen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

[...]

Het eerste valt onder (parkeer-)belastingen en is een gemeentelijke zaak. Je "bon" is dan ook formeel een "naheffingsaanslag". Bezwaar moet je maken bij de gemeente.
Voor het tweede krijg je een "Mulderbon". De vergunning wordt wel uitgegeven door de gemeente, maar de overtreding is geen gemeentelijke zaak. Bezwaar moet je maken bij het CJIB.
Het niet hebben van de juiste vergunning, is volgens mij ook het niet voldoen van parkeerbelasting (dmv het hebben van vergunning) en wordt ook door de gemeente afgehandeld.

Parkeren op Laad-los, gehandicapten, parkeerverbod, dat zijn mulders, en worden door een BOA gegeven en gaan naar het CJIB.
[...]
...
Om het nog wat onoverzichtelijker te maken is het vaak wel zo dat de controleurs (BOA's) beide bonnen mogen/kunnen uitschrijven en vaak wel in dienst zijn bij de gemeente.
NB Niet alle parkeerhandhavers zijn BOA's, in Amsterdam zijn ze het niet. nadere gemeenten willen juist wel een breed inzetbare handhaver

[ Voor 65% gewijzigd door jeanj op 05-01-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
evilution schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:05:
@TS: Altijd standaard bezwaar maken en wobben die handel. Je moet hier niet vragen of een foto gemaakt is maar het CVOM verzoeken al het (voor jou!) relevante bewijsmateriaal toe te sturen inzake deze ongefundeerde beschuldiging. Vervolgens kun je dat op je gemak uitpluizen en zien op welke grond je bezwaar wilt indienen.
Altijd? In dit geval zou ik ook bezwaar indienen vanwege het hebben van een parkeerverguning van de huidige periode maar nee, niet altijd.
Lekker de samenleving op extra kosten jagen mogelijk door toedoen van een eigen fout. Nee dan ben je goed bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Dank voor alle reacties. Ga sowieso even in bezwaar, ben erg benieuwd wat eruit komt.
Normaal gaat het hier ook op kenteken, maar helaas heb ik een 'bezoekersvergunning'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:29
jeanj schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:01:
[...]

Het niet hebben van de juiste vergunning, is volgens mij ook het niet voldoen van parkeerbelasting (dmv het hebben van vergunning) en wordt ook door de gemeente afgehandeld.

Parkeren op Laad-los, gehandicapten, parkeerverbod, dat zijn mulders, en worden door een BOA gegeven en gaan naar het CJIB.

[...]

NB Niet alle parkeerhandhavers zijn BOA's, in Amsterdam zijn ze het niet. nadere gemeenten willen juist wel een breed inzetbare handhaver
Ik had zaterdag een boete voor het niet hebben van een blauwe schijf. Kreeg ik een mulder voor. Mag ook gelijk € 90,- + € 7,- aftikken. Ik heb voor hetzelfde een keer een naheffing van de gemeente gekregen. 5 jaar geleden, dat dan weer wel.

Gelukkig hebben ze een fout gemaakt met de beboording waardoor ik onder deze uit ga komen. Hoera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Klopt blauwe schijf gaat niet over parkeergeld/belasting en is daarmee mulder
Napo schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:17:
[...]

Altijd? In dit geval zou ik ook bezwaar indienen vanwege het hebben van een parkeerverguning van de huidige periode maar nee, niet altijd.
Lekker de samenleving op extra kosten jagen mogelijk door toedoen van een eigen fout. Nee dan ben je goed bezig...
Ja, altijd, volgens mij was het iets van 10 jaar geleden dat ik heb gelezen dat op dat moment voor gemiddeld 75% van de parkeerbonnen gold dat er een issue mee was waardoor je bezwaar kon aantekenen. Misschien dat de kwaliteit nu beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
jeanj schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:13:
Klopt blauwe schijf gaat niet over parkeergeld/belasting en is daarmee mulder

[...]

Ja, altijd, volgens mij was het iets van 10 jaar geleden dat ik heb gelezen dat op dat moment voor gemiddeld 75% van de parkeerbonnen gold dat er een issue mee was waardoor je bezwaar kon aantekenen. Misschien dat de kwaliteit nu beter is
Zelfs dan is het stomzinnig om ongeacht de casus per defintie te wob'en. Als er iets foutief is gedaan mag dat zeker boven water komen maar niet op zo'n wijze dat je zelfs gaat wob'en als er niets fout lijkt te zijn gegaan en je simpelweg niet afdoende hebt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Misschien wel, maar jij (de burger) bent altijd in het nadeel. Je hebt nooit alle informatie en zij zullen het jou niet zomaar geven.

Een mooi voorbeeld wat mij overkomen is

Ik sta in de straat waar de handhavers zelf gestationeerd zijn. Zij weten dus drommels goed hoe de straat heet. Ik zie tot mijn verbazing bij het wegrijden dat er iets achter mijn ruitenwisser zit (het zat rechts, was gehaast viel me niet eerder op). Het is een parkeerbon. Ik had me net via mobiel parkeren afgemeld, dus wist ik zeker dat ik had betaald. Op de bon stond een hele andere straat vermeld die 3 kilometer verderop ligt, in een ander tarief gebied.

Hoe toon ik (het is belasting, dus omgekeerde bewijslast) aan dat ik niet die andere straat sta, maar in de straat waar ik betaald heb. Dat kan ik niet. Dat kan niemand, tenzij je voortdurend selfies maakt van jij en je auto....

Ik heb bezwaar gemaakt en ik kreeg als antwoord "dat ze niet konden uitsluiten dat er een fout was gemaakt" (dus gelijk gekregen)

Ik ken hun systemen, en ik weet dat ze redelijk nauwkeurig kunnen nagaan waar de handhaver zich bevind, maar als zij hun gegevens niet beschikbaar stellen, of gedwongen worden (want willen, willen ze toch niet), dan kan ik, als zij het hard spelen nooit gelijk krijgen (als ik het wel heb).

Een ander voorbeeld, andere gemeente. Parkeerbon, maar kenteken en merk komen niet overeen, kenteken van mij. Ik maak bezwaar. Afgewezen, ze hebben alle fouten / permutatie bekeken die mogelijk zijn en konden niet een andere variant vinden. Verder geen goede verklaring voor de afwijking. Voor de meeste mensen houd het dan al op.. niet bij mij....

Bij de voorbereiding van de rechtszaak (ruim 1 jaar later) bleek dat alleen per paar van twee, de cijfers of letters hadden omgedraaid, dus 3 varianten gemaakt. er zijn wel meer permutaties of fouten te bedenken.. Bezwaar overigens toegewezen, inclusief schadevergoeding.

Stand 6 parkeer boetes, 5 bezwaren toegewezen, waarvan 1 bij de rechter. Helaas is mijn mulder score slechter, maar ja die krijg ik ook niet meer zo vaak (FLITSMEISTER to the rescue....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:01

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Gelukkig heb ik tot nog toe slechts één parkeerboete gehad. Was ook terecht (ik had net niet hoog genoeg gekeken voor een bordje met parkeerverbod) en ik heb keurig die EUR 15,- betaald (was in Frankfurt am Main).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:29
jeanj schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:43:
Bezwaar overigens toegewezen, inclusief schadevergoeding.
Schadevergoeding? Daar ben ik wel benieuwd naar ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
jeanj schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:43:
Stand 6 parkeer boetes, 5 bezwaren toegewezen, waarvan 1 bij de rechter. Helaas is mijn mulder score slechter, maar ja die krijg ik ook niet meer zo vaak (FLITSMEISTER to the rescue....)
En hoeveel van die 6 parkeerboetes waren er eigenlijk terecht omdat je niet afdoende betaald had om daar te parkeren?
Fouten maken kan iedereen overkomen en die mogen naar mijn mening gecorrigeerd worden echter vind ik het niet meer dan logisch dat als jij te weinig betaald dat ook jij de hand in eigen boezem mag steken. Vraag ik mij wel af, als je een keer te weinig betaald maak je dat dan nog over naar de uitbater van het parkeervak?

Natuurlijk ben je als parkeerder in het nadeel. Het enige bewijs dat je hebt is je parkeerbon waarbij de diender enkel de boete heeft. Het bewijzen dat je ergens niet bent geweest is ontzettend lastig. Vergeet echter niet dat we wel enig vertrouwen mogen hebben in het correct handelen van de parkeerwachters anders kunnen we net zo goed overal mee stoppen.

Stand hier, 1 parkeerboete die geheel terecht is en derhalve niet in beroep ben gegaan, dat zouden er feitelijk veel meer kunnen zijn aangezien het wel eens voorkomt dat ik iets te laat terug ben bij de auto.

[ Voor 51% gewijzigd door Napo op 07-01-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
Staat de vergunning op kenteken? Zo ja gewoon ff naar de gemeente bellen en meestal wordt het dan opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:12

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Pierre Sec schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:12:
[...]

Schadevergoeding? Daar ben ik wel benieuwd naar ;-).
Proceskosten enzo ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:26

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

GrooV schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:26:
Staat de vergunning op kenteken? Zo ja gewoon ff naar de gemeente bellen en meestal wordt het dan opgelost.
Waarom wordt dat niet standaard gedaan? Waarom hebben die parkeercontroleurs niet een terminal met videocamera met kentekenherkenning waarin alle bekende kentekens met een vergunning zijn opgeslagen?
Het kan allemaal zo burgervriendelijk, maar dat is natuurlijk niet in het belang van de overheid.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Maasluip schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:03:
[...]

Waarom wordt dat niet standaard gedaan? Waarom hebben die parkeercontroleurs niet een terminal met videocamera met kentekenherkenning waarin alle bekende kentekens met een vergunning zijn opgeslagen?
Het kan allemaal zo burgervriendelijk, maar dat is natuurlijk niet in het belang van de overheid.
Hier in de gemeente staan de parkeer vergunningen in een ander systeem dan het systeem waar mee parkmobile/yellowbrick enzo werkt. Hoeveel systemen moet die controleurs dan mee sjouwen?

Je kunt het ook moeilijker maken dan dat het is. TS had ook ipv een heel verhaal te typen ook even naar de gemeente kunnen bellen, zelf een fototje op de mail doen en vaak is het dan opgelost. Ben je nog geen 5 minuten aan kwijt.

Ik heb zelf ook een parkeervergunning en als ik zie hoe vaak er zonder vergunning geparkeerd wordt heb ik liever dat ze vaker en medogelozer bekeuren dan dat ik een half uur een plek moet zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Napo schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:20:
[...]

En hoeveel van die 6 parkeerboetes waren er eigenlijk terecht omdat je niet afdoende betaald had om daar te parkeren?
....
2x was niet terrecht, de overige 4 formeel wel, 1x was ik bij de foute zone aangemeld (en die was gratis op het moment), 1x niet gezien dat het een vergunningsplek was (en het zure was ik heb er 5 minuten gestaan), 2x vergeten te betalen (en er om circa 10 uur in de ochtend achter komen, als nog betalen, ik sta meestal zo lang dat ik een dagkaart heb, en dan later blijkt dat je al een bon gekregen heb

Ik betaal op jaarbasis circa 3000 euro aan parkeekosten (al 5 jaar in de betreffende gemeente), maar als je dan aangeeft het een keer te zijn vergeten is de reactie als je dat verteld, u had dus niet betaald op het moment dat u werd gecontroleerd, dus de bon is terrecht (ook al heb je voor die dag het maximum betaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
jeanj schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:48:
[...]

2x was niet terrecht, de overige 4 formeel wel, 1x was ik bij de foute zone aangemeld (en die was gratis op het moment), 1x niet gezien dat het een vergunningsplek was (en het zure was ik heb er 5 minuten gestaan), 2x vergeten te betalen (en er om circa 10 uur in de ochtend achter komen, als nog betalen, ik sta meestal zo lang dat ik een dagkaart heb, en dan later blijkt dat je al een bon gekregen heb

Ik betaal op jaarbasis circa 3000 euro aan parkeekosten (al 5 jaar in de betreffende gemeente), maar als je dan aangeeft het een keer te zijn vergeten is de reactie als je dat verteld, u had dus niet betaald op het moment dat u werd gecontroleerd, dus de bon is terrecht (ook al heb je voor die dag het maximum betaald)
Al betaal je 100k aan parkeerkosten in die gemeente, als je niet betaald hebt voldoe je niet aan de eisen om daar te mogen staan. Een non-argument om dan op coulance te rekenen en zo gaat het ook op dat je er 'maar' 5 minuten stond. Die laatste is natuurlijk ook een non-argument, op het moment van controle weten ze niet dat je de hele dag zou betalen (uberhaupt of je wat zou betalen).

Bezwaar indien op terechte boetes is in mijn ogen gewoon ontzettend kansloos. Als je je billen brandt moet je op de blaren zitten. Wil je dat niet mag je de regels navolgen. Nu ben ik het oneens met de hoogte van een parkeerboete maar dat is een losstaand verhaal. Mede door dit soort acties belast je een gemeente onnodig waardoor ze weer andere zaken moeten laten liggen. Spijtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Ja, ze maken een foto. Ze hebben een PDA bij zich waar ze ook foto's van kunnen maken. Dit is extra bewijsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Amstelveen is echt erg. Ze hebben geen moer te doen. Binnen 1 uur 2 keer langskomen en dat 16 keer op 1 dag vind ik verspilling van het belastinggeld en maffiapraktijken. Alsof ze op de loer liggen. Ook wordt er geen foto gemaakt.

Ik stond in Amsterdam even stil te wachten. Ben in tussentijd 3x verplaatst, had motor, gordel en lichten aan. Binnen kwartier boete. Was geen laad los plek in de buurt. Ze hoeven niet eens de auto uit. Mijn volgende tekst haal ik maar even weg want dat wordt te Amsterdams. Maar ja alles moet ten koste van onze maatschappij gaan en het menselijke is eraf.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

itsalex schreef op maandag 12 januari 2015 @ 00:18:
Amstelveen is echt erg. Ze hebben geen moer te doen. Binnen 1 uur 2 keer langskomen en dat 16 keer op 1 dag vind ik verspilling van het belastinggeld en maffiapraktijken. Alsof ze op de loer liggen. Ook wordt er geen foto gemaakt.

Ik stond in Amsterdam even stil te wachten. Ben in tussentijd 3x verplaatst, had motor, gordel en lichten aan. Binnen kwartier boete. Was geen laad los plek in de buurt. Ze hoeven niet eens de auto uit. Mijn volgende tekst haal ik maar even weg want dat wordt te Amsterdams. Maar ja alles moet ten koste van onze maatschappij gaan en het menselijke is eraf.
Vaak zijn het door de gemeente ingehuurde bedrijven. Deze BOA's moeten dus wel scoren omdat er anders een nieuw bedrijf wordt ingeschakeld. Ik snap best dat er een bepaald beleid is en dat zoiets gehandhaafd moet worden, maar al schrijven voor 3 of 4 minuten te laat, nee dank je.

Dat is mij helaas ook overkomen. Gevolg; ik ga een dorp verder boodschappen doen waar het nog gratis parkeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:01

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Anoniem: 258387 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 08:12:
[...]
Gevolg; ik ga een dorp verder boodschappen doen waar het nog gratis parkeren is.
Vergeet niet dat even door te geven aan de winkeliersvereniging >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Freee!! schreef op maandag 12 januari 2015 @ 08:20:
[...]

Vergeet niet dat even door te geven aan de winkeliersvereniging >:)
Ehhhmmm kijk even naar België; even kaartje trekken voor gratis 5 of 30 min. Vind ik echt een topoplossing Toch gratis staan voor half uurtje.

Waarom denk je dat het hier in het centrum in Amstelveen zo leeg is? Iedere keer de boete, nou ik bedank ervoor en ga wel naar Buitenveldert met nog de blauwe kaart voor 1,5 uur (of 1 uur, maar garage sowieso 1,5 uur). Maar het bezoekersbeleid is nog erger maar daar zwijg ik over want je had al een boete als je uit de auto stapte in het vergunningsgebied.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
jeanj schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:48:
[...]

Tja ik breng 1000'en euro's naar de AH per jaar. Mag ik dan ook een keer een gratis krat bier meenemen?

Ik verwacht dat als ik een keer vergeet te betalen bij de Shell dat ze daar ook niet moeilijk over gaan doen aangezien ik 3-4x per week tank

Logica...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-07 10:17
Hier in mijn stad (in België) zijn ze ook afgestapt van parkeerkaarten en staat het gewoon op kenteken. De controleur hoeft maar de nummerplaat in z'n PDA in te tikken en ziet meteen ofdat er een parkeerkaart op staat en betaald is of niet.

Kan niet makkelijker zijn aangezien we daarvoor wel regelmatig eens een boete hadden gekregen terwijl de kaart altijd duidelijk op het dashbord lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Anoniem: 258387 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 08:12:
maar al schrijven voor 3 of 4 minuten te laat, nee dank je.
Dat zijn al mijn parkeerbonnen 3 voor 3.

De eerste had ik voor 7 uur (!) aan geld in de meter gegooid, was na 7 uur en 10 minuten bij de auto, en de bon was dus net na 7 uur en 4 minuten onder de wisser gestoken. (Naast m'n auto staan wachten tot de tijd om was, of gewoon de hele dag elke 20 minuten alle auto's controleren? Who knows.)

De tweede was voor foutparkeren, het hele parkeerterrein stond vol, dus had 'm op een niet-hinderlijke plaats (voor een permanent afgesloten (ex-)uitrit) buiten een vak geparkeerd, 2 minuten (120 seconden) weg om een sleutel af te geven, bon. "Ja meneer, hij zit nou al in het systeem, hier is uw bonnetje."
Heb een burnout de parkeerplaats af gedaan. >:)

De derde bij de supermarkt, had er een half uurtje ingegooid. De rij bij de kassa was langer dan vantevoren verwacht, en wederom 2 minuten na verlopen van het kaartje zat de bon al onder de wisser, ze liepen net verder naar de volgende auto toen ik buiten kwam. :( De bon was duurder dan de boodschappen.
Hebben die mensen nou plezier in hun werk? Lekker mensen naaien..

En om het helemaal mooi te maken, die derde bon hebben ze teruggestort (onder een ander rekeningnummer, het is me nooit opgevallen op m'n afschrift tot ik op het bedrag ging zoeken) en daarna een aanmaning met verhoging gestuurd?! Ik heb 'm maar netjes betaald, maar dat is pas een kutstreek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat is inderdaad echt zuur, maar of ze bewust mensen naaien, ik weet het niet. Ze zullen er ongetwijfeld zijn, maar ik denk dat ze hun verstand op 0 zetten en het gewoon zwart wit bekijken. Te laat? Bon er op.

Als ze niets schrijven staan ze zo na een paar maanden weer op straat. Want ook daar zul je die overijverige collega hebben (kijk maar naar die 2 minuten van jou) die alles ziet en schrijft.

Maar het is weer zo'n doorgeschoten belastingmaatregel. Jammer is dat altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyran
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-07 16:48
Napo schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:18:
[...]

Zelfs dan is het stomzinnig om ongeacht de casus per defintie te wob'en. Als er iets foutief is gedaan mag dat zeker boven water komen maar niet op zo'n wijze dat je zelfs gaat wob'en als er niets fout lijkt te zijn gegaan en je simpelweg niet afdoende hebt betaald.
Ja joh, wat een onzin. Niemand begrijpt ooit het nut van parkeerboetes als men ze zelf opgelegd krijgt. Als het hele centrum áltijd vol staat met auto's wordt er steen en been geklaagd over het tekort aan plaatsen. Of als hun (woon)straten vol staan met dagjespubliek.

En alles WOB-en is m.i. hetzelfde als een paar cent extra overmaken naar de belastingdienst. Jaag de samenleving maar lekker op (onnodige) kosten jongens. Dat zal ze (dus iedereen, BEHALVE jij want het ligt immers NOOIT aan jezelf) leren!

@ TS; bel je gemeente op en vraag naar het beleid van de gemeente bij het vergeten te tonen van een parkeervergunning. En ik zou sowieso bezwaar indienen. Vergeet verder niet te betalen want bij parkeerbelasting schort het indienen van bezwaar de betalingsverplichting niet op (in tegenstelling tot Mulders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyran
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-07 16:48
Verder staat dit topic bol van regels en ervaringen die per gemeente verschillen. De crux zit hem er juist in dat de gemeente bij het opleggen van naheffingsaanslagen parkeerbelasting zelf de regels bepaalt, en dus op die manier zelf kan sturen op de gewenste gevolgen van een regel of het beleid in het algemeen.

dus;

- Gemeentes mogen zelf bepalen of zij op vergunning achter de ruit controleren of digitaal. Te duur kan bijvoorbeeld een reden zijn om het fysiek te houden.
- Gemeentes mogen zelf bepalen of zij een naheffingsaanslag wegens het vergeten te plaatsen van een vergunning zullen intrekken. Indien zij dit doen betreft het coulance. Jij hebt bij het ontvangen van je vergunning een aantal instructies gekregen voor het gebruik van je vergunning. Bij het gebruiken van je vergunning ga je hiermee akkoord.

Verder; er zijn ook zat gemeentes in Nederland waar je een aantal minuten gratis mag parkeren. Niet in alle gemeentes worden standaard foto's gemaakt. Verder wat GrooV zegt. Bedenk je ook eens het nut van een dergelijke vergunning i.p.v. gelijk in de alles wat de overheid doet is kut modus te schieten.
Pagina: 1