Toon posts:

Dropouts in beeld via HDMI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ben sinds enkele weken in bezit van een Marantz SR7008 waaraan een bluray en BoxeeBox (mediaplayer) zijn aangesloten via HDMI.
De SR heb ik ingesteld op automatisch upscalen naar 4K gezien ik een UHD TV bezit (HDMI via SR naar TV).

Echter heb ik nu (de ene keer 10x in een film of soms de hele film niet) last van dropouts in beeld van +/- 1 seconde.
Dit gebeurd niet indien upscalen via SR wordt uitgezet.

Zit dit probleem in mijn goedkope HDMI-kabel die tussen SR en TV loopt (weet zo niet meer welk type het is) en indien niet wat doe ik hier aan?

Gr,
Marc

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:25
Ik heb er met mijn sr5008 icm htpc ook last van, maar ook wanneer upscaling uit staat. De kabel heeft er hier niks mee te maken, rechtstreeks op de tv werkt het met dezelfde kabel wel perfect.

Om hdmi handshake problemen te voorkomen hangt er ook een HDfury 4K splitter tussen, dus dat zou het ook niet mogen zijn.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 20:02
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 01:24:
De SR heb ik ingesteld op automatisch upscalen naar 4K gezien ik een UHD TV bezit (HDMI via SR naar TV).
En als je deze gewoon op Passthrough zet dan? De tv maakt het niet uit welke resolutie hij binnen krijgt :)

Nickname does not reflect reality

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-01 22:32

Audione0

Strijdt der titanen

Ik heb een soortgelijk probleem gehad (eminent mediaspeler via m'n vorige Denon 2113 receiver) en bij mij lag het volgens mij aan 1 of 2 dingen, maar ik weet niet precies meer welke :)

1. Deep color te hoog ingesteld (of deze moet juist uit)
2. 24p uit of juist aan.

Met deze opties heb ik toen zitten rommelen en het was weg.

Ik weet niet of het helpt, maar het is het proberen waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Audione0 op 12-01-2015 19:07 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Verwijderd

Topicstarter
Heren dank u.

Heb inmiddels marantz aangeschreven en wacht op antwoord.

Het probleem zit hem echt in het upscalen naar 4K (stand automatisch, maar TV is 4K).
Echter alleen bij de BoxeeBox (mediaplayer), bij de Blu-ray geen probleem.
Zou bijna zeggen dat de BoxeeBox dit veroorzaakt, deze geeft heeeeeel soms ook een hapering in audio.

Kom hierop terug!!

gr,

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-01 14:23

Iavak

no savegame

Marantz SR5008 hier, hetzelfde probleem.

Om de 10-20 min gaat het beeld even op zwart voor 1 sec. Bron is bij mij een HTPC met Kodi (XBMC).

Zal vanavond ook spelen met de instellingen.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:23

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Heb dit met mijn Onkyo receiver gehad. Die had het bekende probleem met slechte elco's op het HDMI switchboard...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Nog niets gehoord van Marantz, ff wachten nog.
Zal hun reactie hier zsm delen.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-01 14:00

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik zit al maanden met dit probleem.
SR7008 in combo met 55HU7500 en i3 NUC.

Gaf steeds de (vrij goedkope maar 4k capable) mini hdmi > hdmi kabel de schuld.
Afgelopen weekend een goeie gehaald maar probleem blijft bestaan volgens mij....

[ Voor 51% gewijzigd door Tortelli op 29-01-2015 10:52 ]

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 22:28
TV heeft zelf een uitstekende upscaler probeer passthrough zoals hierboven vermeldt. Anders firmware update Marantz. Deel color kan overigens uit. Op moment geen content wat dat ondersteunt.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:06
Ik veracht dat het in de bandbreedte van je HDMI kabels zit en combinatie met de signaalsterkte die de amplfier uit stuurt en de equlizer in je tv.

De gebruikt bandbreedte is afhankelijk van het verstuurde beeld (720P, 1080P, 2K, 4K) de frame rate en de kleur diepte. Als het probleem opgelost is door een van de hiervoor genoemde te verlagen dat is het vrij wel zeker dat het aan de bandbreedte ligt.
De kabel heeft hier invloed op, kijk eens naar een kabel van Kramer deze zijn realtief goedkoop en zijn gemaakt voor hoge bandbreedtes (afhankelijk van het type).
Daarnaast is de hardware die in ja amplifier gebruikt anders dan die van de media speler, deze kun je wanneer je upscaling aan hebt staan niet met elkaar vergelijken. Wanneer je geen upscaling aan hebt staat doet de amplifier niets met je beeld, maar wordt je totale kabel lengte groter. Media speler + kabel naar amp + kabel van amp naar tv.

Dit zijn allemaal dingen om rekening mee te houden.

Ik heb een keer een dergelijk probleem gehad, maar toen lag het aan de ontvangst van de EDID. Dit was op te lossen met een EDID emulator. Maar die dingen zijn ook niet gratis +- 100 euro.

Hoe dan ook is dit een lastig probleem om snel op te lossen. Om te beginnen zou ik naar de kabels gaan kijken. En daarna kun je weer verder kijken.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Gezien bovenstaande verhaal lijkt me deze link weer eens op zijn plaats.

http://www.cnet.com/news/hdmi-cable-buying-guide/

Copyright and left by SED...

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-01 14:00

Tortelli

mixing gas and haulin ass

SED schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:18:
Gezien bovenstaande verhaal lijkt me deze link weer eens op zijn plaats.

http://www.cnet.com/news/hdmi-cable-buying-guide/
Ik heb met een goedkope mini HDMI > HDMI kabel problemen gehad met knipperende pixels op 4k. Op 1080p deed de kabel het prima. Kortom helemaal onzin is het niet.

Later een betere gekocht van ~€15 welke 4k ondersteunde (en het prima deed op het "dropout" probleem na.
kippy schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:33:
Ik veracht dat het in de bandbreedte van je HDMI kabels zit en combinatie met de signaalsterkte die de amplfier uit stuurt en de equlizer in je tv.

De gebruikt bandbreedte is afhankelijk van het verstuurde beeld (720P, 1080P, 2K, 4K) de frame rate en de kleur diepte. Als het probleem opgelost is door een van de hiervoor genoemde te verlagen dat is het vrij wel zeker dat het aan de bandbreedte ligt.
De kabel heeft hier invloed op, kijk eens naar een kabel van Kramer deze zijn realtief goedkoop en zijn gemaakt voor hoge bandbreedtes (afhankelijk van het type).
Daarnaast is de hardware die in ja amplifier gebruikt anders dan die van de media speler, deze kun je wanneer je upscaling aan hebt staan niet met elkaar vergelijken. Wanneer je geen upscaling aan hebt staat doet de amplifier niets met je beeld, maar wordt je totale kabel lengte groter. Media speler + kabel naar amp + kabel van amp naar tv.

Dit zijn allemaal dingen om rekening mee te houden.

Ik heb een keer een dergelijk probleem gehad, maar toen lag het aan de ontvangst van de EDID. Dit was op te lossen met een EDID emulator. Maar die dingen zijn ook niet gratis +- 100 euro.

Hoe dan ook is dit een lastig probleem om snel op te lossen. Om te beginnen zou ik naar de kabels gaan kijken. En daarna kun je weer verder kijken.
Van NUC naar SR7008: Vivanco Sound-Image (mini HDMI > HDMI)
Afbeeldingslocatie: http://www.plasma-discounter.nl/img/048ef569-f9de-42eb-ad09-3e49c18de152/vivanco-sound-image-hdmi-1-5m.jpg
(kabel van €30 ofzo)
Van SR7008 naar 55HU7500: Audioquest Forest (1 of 1,5 meter)

[ Voor 69% gewijzigd door Tortelli op 29-01-2015 19:38 ]

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Tortelli schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:20:
[...]

Ik heb met een goedkope mini HDMI > HDMI kabel problemen gehad met knipperende pixels op 4k. Op 1080p deed de kabel het prima. Kortom helemaal onzin is het niet.
Vandaar dat in die link ook letterlijk dit staat>>
Standard speed cables can handle up to 1080i. High speed can handle definition far beyond 1080p. Here's the thing: the price difference is negligible, so only buy high-speed cables. Most HDMI cables you'll find in a store are high-speed cables.

Copyright and left by SED...

• Iavak

Iavak

no savegame

Bedankt voor de tips.
Na vervangen van een HDMI kabel lijkt het niet meer voor te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Ga hiermee aan de slag!!!
Dacht eigenlijk ook steeds al dat de HDMI de boosdoener was.
Overigens nog niets gehoord van Marantz over dit gemeld probleem...

Dank voor jullie reacties!!!

Verwijderd

Topicstarter
Iavak schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 01:25:
Bedankt voor de tips.
Na vervangen van een HDMI kabel lijkt het niet meer voor te komen.
Hoi Lavak,
Kun je me het merk van jouw aangeschafte HDMI kabel geven?

Gr,
Marc

• Iavak

Iavak

no savegame

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:25:
[...]

Hoi Lavak,
Kun je me het merk van jouw aangeschafte HDMI kabel geven?

Gr,
Marc
Ja hoor, het zijn deze kabels van Philips:

http://www.philips.nl/c-p/SWV1433CN_10/hdmi-kabel

Ooit gekocht op ibood.

• Iavak

Iavak

no savegame

Voor dit soort posts is er Aanbiedingen en Kortingscodes dan wel Aanbiedingen en Kortingscodes.

[ Voor 86% gewijzigd door FeaR op 06-02-2015 08:33 ]

• Iavak

Iavak

no savegame

Sorry, was eigenlijk meer een aanvulling op mijn vorige post dat ze weer te koop zijn.
Pagina: 1