Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 11:17
Weer eens avondje creatief bezig geweest, nadat ik de vorige keer verven met muziek had gedaan. Ben ik nu voor iets stillers gegaan en dat is dit ongeveer namaken.
Nou goed dat is (nog) niet helemaal gelukt mede doordat mijn sluitertijd nog te hoog was. Maar ook de belichting en achtergrond speelde daar een rol. Mijn grootste probleme was trouwens de scherpte diepte beter krijgen, dus als iemand daar tips voor heeft?
Dus nog genoeg te verbeteren....

Dit is mijn resultaat en onder aan een foto van de setup
foto album:
https://www.flickr.com/ph...6/sets/72157647766026194/

setup natuurlijk ala cheapo geen fancy timers of drup systemen. Gewoon een lege lenzen vloeistof flesje waarmee ik handmatig kon druppelen en een bedraade remote zodat ik niet al te gek moet doen. 8)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1qmc5jA.jpg

Het is een testcase, en dat is het hierbij zeker dus als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag. (zie blokker tafeltje trouwens niet op internet staan, maar deze lag bij de uitverkoop.)

[ Voor 41% gewijzigd door Haas_nl op 04-01-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah! Weer lekker aan het kliederen! :)
Eens kijken of ik leuk mee kan denken...
Je foto's zijn nog aan de donkere kant, waardoor je het detail in het gespetter niet goed kunt zien. In de foto waar jij je inspiratie vandaan haalt lijkt het erop dat er van achteren licht op het water reflecteert. Probeer dus eens een lamp achter het 'druppelpunt' te plaatsen.
Een ander idee: laat een licht/flitser van beneden door het water omhoog schijnen/flitsen. Moet je natuurlijk wel een doorzichtige schaal o.i.d. hebben... :9
Ik ben benieuwd! :Y

EDIT: je krijgt meer scherptediepte door een kleiner diafragma in te stellen (hoger f/getal). Je belichting wordt dan wel minder, wat je zal moeten compenseren met een langere sluitertijd, hogere ISO-waarde, of meer licht.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 21:16

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

mijn waardering voor de moeite die je hebt genomen om deze opstelling te bouwen :)
maar de foto's zelf zijn veel te donker, maar dan ook echt heel erg veel te donker

misschien een bouwlamp erbij plaatsen ofzoiets?
en dan het doek dat erachter hangt verder naar achteren zodat het donker blijft

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06
Altijd leuk om te experimenteren, maar de foto's zijn zo donker dat ik zonder de begeleidende tekst niet direct doorhad wat het nou was. En de variatie tussen de foto's is vrij summier, als je had gezegd dat het 6 foto's waren van dezelfde druppel, dan had ik je geloofd.

Ik zou zeggen, meer licht, meer (verschillende) kleuren, om mee te beginnen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Er zat wel genoeg licht in de foto's, maar ook genoeg stof.... Kortom ik moet even met de stofzuiger aan de haal gaan...
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8676/16186869722_361ed49a71_c.jpguntitled-62-2.jpg by Marijn_, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06
Dat is al tien keer beter :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Ik update ze op flickr, dus als iemand dadelijk zo iets heeft "Zo donker zijn ze niet" dat komt dat ze ge-update zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zou je de foto's in het topic kunnen zetten? Het is met testcases niet de bedoeling om alleen te linken naar je flickr :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Voorlopig gaat dit topic op slot, neem even contact op via DM als je de foto's in je OP wilt plaatsen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.