Raspberry Pi Inspiratie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.198 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All0The0Web
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-10 10:29
Hallo alle Tweakers,

Dus ik heb tijdens de feestdagen een Raspberry Pi B+ gekregen, maar nu is de vraag wat ik er mee moet doen. Mijn eerste plan was om een hybride te maken: Ik heb 3 SD kaartjes:

1: 2gb met Kodi, voor het streamen van torrents en afspelen van USB / harde schijf van films en series
2. 8gb met Wheezy Debian
3. 16gb met Retropi Project voor het retrogamen

Maar wat zal ik er verder nog mee doen, geen van de drie gebruik ik momenteel en ik ben bang dat het voordat je het weet gaat verstoffen in de kast. Terwijl het echt een grappig apparaatje is.

Dus wie heeft er ideeën voor een RPi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:06
Mijn PI heeft ook een jaar lang dienst gedaan als stof verzamelaar nadat ik hem een aantal keren gebruikt test had. Maar opeens weet je het ideale project voor iets waar je graag een klein systeempje nodig hebt.

Ik heb er momenteel een 16x2 lcd aanhangen met rpi-monitor best wel een leuk projectje om te doen. Verder dient deze als Unifi controler, en MRTG om het netwerk traffic te monitoren.

Denk gewoon rustig na en je komt vanzelf wel met iets....

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:44

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Temperatuur sensortje bestellen en de temperatuur thuis loggen op een webserver of iets dergelijks.
http://www.ebay.com/itm/H...eters&hash=item258d6ba476
Duurt wel even voor ie aankomt lijkt me :/

[ Voor 28% gewijzigd door Djesse8999 op 03-01-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc2304
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-05-2024
Beste Tweakers,

Even een vraagje, ik weet niet of het binnen dit topic past maar anders verwijzen jullie me wel naar de juiste plek.

Ik ben ernstig op zoek naar een eenvoudige player waar ik Windows mediplayer op kan draaien. Ik weet niet of er op een Pi Windows gedraait kan worden?

Voor zover ik kan zien is Windows mediaplayer de enige player waarmee ik foto's en video's gecombineerd in een loop kan afspelen. Of heeft iemand nog een andere oplossing onder Linux of Android?

Je zou me enorm helpen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Het kicken van een ander topic met een ongerelateerde vraag is in ieder geval niet handig. Ik zou je vraag nog eens stellen in Raspberry Pi , misschien kunnen de mensen daar je helpen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.