USB poorten achterkant pc werken niet (Win 8.1 desktop)

Pagina: 1
Acties:

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Laatst heb ik voor mijn moeder een SSD geinstalleerd op een Asus pc van 3 jaar oud. Daar heb ik gelijk Windows 8.1 op geinstalleerd (was W7).
Na het opnieuw starten bleek dat het toetsenbord en de muis na de BIOS (waar ik dus wel in kom met DEL) niet meer werken. Verder dan het inlogscherm kom ik niet.

Nu heb ik een PS/2 toetsenbord aangesloten, en daarmee kom ik dan gelukkig het startscherm voorbij. Geen problemen met dit toetsenbord. Na opnieuw starten viel ook dit toetsenbord uit :(

Gelukkig had ik TEamviewer geinstalleerd, waardoor ik vanaf mijn pc haar pc kan overnemen. Later bleek dat de 2 USB poorten aan de voorzijde wel gewoon werken, zodat tobo en muis het wel weer doen. Maar dan wil je de webcam gebruiken en printen....

Door uitgebreid zoeken ben ik erachter gekomen dat Asus moederborden wel vaker last hebben van weigerende USB poorten achterop (op het mobo zelf).

Zal het helpen om de chipset drivers van dit moederbord te installeren? Het is een kale W 8.1 installatie, en ik zie in apparaatbeheer geen problemen. Iemand een ander idee? Ik ben bang dat ik die laatste USB poorten ook om zeep help, dan kan ze er helemaal niets meer mee.

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 14:57
Waar bestaat je systeem uit?

• koelkast
  • Niet online
Het is een prefab Asus, een i5 pc. Heb je een idee?

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 14:57
Maak de kast eens open en vermeld de onderdelen apart met typenummers. Dan kunnen we iets meer meedenken met je. Nu is / blijft het maar gissen.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik zou dat systeem eens starten met een linux live CD en kijken of de USB poorten dan wel werken, dan weet je in ieder geval of het een hardware- of softwareprobleem is.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik had afgelopen vrijdag precies het zelfde met een FM2 moederbord en de installatie van windows 7. Windows is al tig keer geïnstalleerd op dit moederbord zonder problemen.
In de bios werken muis en toetsenbord wel, maar zodra de windows cd of usb stick geladen is, werken de achterste USB en PS/2 poorten niet meer. De voorste USB poorten daarentegen wel.

Zodra windows is geïnstalleerd, werken de achterste poorten ook weer. Ik ben er nog niet achter wat dat nou geweest is.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Bij een kale installatie inderdaad wel even de drivers installeren ja. Ga naar de site van de fabrikant, zoek specifiek naar divers voor je typenummer, windows versie en kies ook de juiste hoeveelheid bits.

• koelkast
  • Niet online
OK, ik installeer maar eens de chipsetdrivers. Het vreemde is dat er in apparaatbeheer geen problemen staan vermeld.
Pagina: 1