Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[outlook.com] verbinding controleren, behalve bij VS IPadres

Pagina: 1
Acties:

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik niet zo goed wist in welke categorie ik dit bericht moest plaatsen, mijn excuses als deze verkeerd staat.

Sinds een paar dagen heb ik problemen met het bereiken van outlook.com op mijn windows 8.1 laptop. Als ik via de nieuwste versies van IE of Chrome naar outlook.com surf kom er een pagina waarin staat dat ik mijn verbinding moet controleren. Als ik via een Hola better internet surf, alsof ik in de VS ben kom ik er wel op. Op mijn Android telefoon is outlook.com ook gewoon te bereiken. Het enige wat ik heb gevonden is dat dit aan Bitdefender 2013 kan liggen. Ik gebruik wel Bitdefender maar de 2015 versie. Volgens Bitdefender zou het hiermee niet kunnen gebeuren.

Ik hoop dat jullie weten wat het is. Alvast bedankt voor het helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door deathmonkey op 04-01-2015 14:27 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Waarschijnlijk heb je gewoon malware op je computer staan.

Verwijder alle 'tools' en 'optimisers' en 'scanners', installeer Windows Defender en Immunet, draai ADWCleaner, gooi ook even al je temp files weg met CCleaner en controlleer je hosts en proxies met ComboFix.

• deathmonkey
  • Niet online
Windows defender staat standaard op alle windows computers dus die heb ik al. Als ik even google op Immunet kom ik tot de conclusie dat dit programma niet erg nuttig is en het amper iets verwijderd. Ik heb ADWCleaner gedraaid en die heeft het een en ander verwijderd. CCleaner heeft ook uitgebreid gedraaid. Combofix geeft aan dat het systeem niet word ondersteund. Helaas kom ik nog steeds niet op outlook.com. Weet iemand een andere oplossing of moet ik echt Immunet draaien??

• johnkeates
Laat ik het zo zeggen: verwijder Bitdefender.

Verwijderd

Staat de datum / tijd wel goed op je notebook?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik neem aan dat je een SSL-waarschuwing krijgt. Wat voor certificaat wordt er aangeboden? Dat zou mogelijk kunnen verklappen welke applicatie/service er in de weg zit (MITM).

Check, als dat het niet is, wat de DNS teruggeeft voor outlook.com (of welk domein er ook gebruikt wordt). Vergelijk deze vervolgens via een site als network-tools.com.

En Jism heeft ook een goed punt ;) Check of je wel een NTP-server (tijdserver) gebruikt (mijn voorkeur heeft altijd 0.nl.pool.ntp.org).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Datum en tijd moet goed staan op je computer, wil je uberhaubt van sommige diensten op internet gebruik kunnen maken.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, ook bitdefender als virusscanner. Datum en tijd staan goed. CC cleaner al gedraaid en nog steeds werkt het niet. Nog meer tips?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:03
Pro tip: Bitdefender uninstallen??

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Ja het werkt idd na de installatie. Thnx!

• deathmonkey
  • Niet online
Dan zal het inderdaad aan de Bitdefender liggen denk ik. Bedankt voor het meedenken!

Update: Ik heb het probleem aan Bitdefender gemeld en wacht nu af wat hun reactie wordt.

[ Voor 35% gewijzigd door deathmonkey op 04-01-2015 13:08 . Reden: update toegevoegd ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Titel kan je (laten aanpassen door het aan een moderator te vragen via topicreport (handje linksboven). Ik pas de titel aan. En verplaats het topic van Windows Clients (dat puur over Windows als besturingsysteem gaat) naar Client Software Algemeen (dat over allerhande client-software gaat, dus ook je browser. Alhoewel het probleem hier iets in de vscanner is, CSA lijkt me de beste keuze.

Vergeet niet weer zsm een goede virusscanner te installeren.

Overigens denk ik dat Bitdefender helemaal verwijderen niet nodig was, maar enkel bijv. de web scan plugin, of hoe het bij Bitdefender ook mag heten.Bitdefender is vziw verder ook een prima scanner.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-11 20:25
Sommige firewalls willen graag tussen je browser en de server het verkeer scannen. Sommige gaan hierin zo ver dat ze zelfs het ssl certificaat overnemen. En dan krijg je inderdaad het geneuzel dat het niet werkt.

SSL is gemaakt zodat je niet zomaar tussen browser en server de data kan manipuleren, dat geld dus ook voor firewalls

• deathmonkey
  • Niet online
Oplossing gevonden: bescherming bij SSL uitschakelen. Was uiteindelijk verschrikkelijk simpel. Bedankt voor het meedenken!

• johnkeates
Kijk naar mijn post bovenin: verwijder de troep en tools en protectors (en dus ook bitdefender), installeer windows defender (het zit er standaard in, maar na het installeren van 3rd party product waarschijnlijk uitgeschakeld), en installeer immunet, draai adwcleaner, en je bent schoon en kan er weer even tegen aan. MSE/Forefornt/Defender+Immunet is een prima combinatie, Immunet is gemaakt als companion software, niet als vervanger, en draait grotendeels op ClamAV, bekend uit de unix en linux wereld.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik zou dat dus niet durven adviseren als vervanger van een goede virusscanner. Misschien idd wel als aanvulling op Bitdefender. Maar wat de meest effectieve en efficiënte beveiliging is, is een discussie voor in Beveiliging & Virussen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• johnkeates
F_J_K schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:48:
offtopic:
Ik zou dat dus niet durven adviseren als vervanger van een goede virusscanner. Misschien idd wel als aanvulling op Bitdefender. Maar wat de meest effectieve en efficiënte beveiliging is, is een discussie voor in Beveiliging & Virussen.
Was ook meer om een diagnose te stellen ;) van MSE/Defender/FF + Immunet is het bekend wat ze wel/niet doen en ook bekend dat ze geen gerommel met proxies en netwerkfilters uithalen. Een van de snelste manieren om een probleem uit te zoeken is het splitsen en steeds een van de twee delen steeds elimineren. Meestal ben je in 3 of 4 stappen al wel bij de kern.

Verwijderd

Wij hebben hetzelfde probleem en hebben al van alles geprobeerd zonder resultaat, ik zie nu hierboven dat dit makkelijk op te lossen is. Maar waar kan ik "beveiliging bij SSL" uitschakelen? Ik heb al overal gezocht, zonder resultaat.....
Alvast hartelijk dank!!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[google=bitdefender disable scan ssl] --> http://www.bitdefender.co...ified-installed-1090.html

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11 17:33
hier precies hetzelfde probleem. SSL scannen uitgezet en alles werkt alweer.

Verwijderd

Ja, gelukt :) Superbedankt voor de hulp!!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:45
Hier precies hetzelfde probleem en inmiddels opgelost. Bedankt!
Pagina: 1