Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altorf
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-07-2024
Hallo tweak vrienden,

Ik ben iemand die altijd leest, en informatie wil hebben. Maar vaak aan dingen begint waar ik of te weinig van af weet, of denk oh dat doe ik wel even. Zodoende zit ik hier met een USB stick van ADATA die ik niet meer aan de praat krijg.

Het betreft eenADATA S101 model van 32 gigg

Wat er gebeurd is eigenlijk vrij kort. De usb stop ik in mijn laptop Vaio VPCEH1M1E waarna het Windows 8 systeem begint te ratelen. Er komt een schermpje in beeld waarop staat dat het USB voor massaopslag wordt geinstalleerd. Onder apparaatbeheer komt ook netjes het usb massaopslag er bij te staan onder USB-controllers.

Dubbel klik hierop leert mij dat Windows aangeeft het systeem perfect werkend heeft. Echter komt het nergens te voor schijn. En kan ik het op geen enkele manier benaderen.
De stick heb ik terug gevonden na enige maanden. En ik heb denk ik bedacht waarom het fout is gegaan.

Ik heb als ik het mezelf goed herinder geprobeerd met het usb opslagapparaat een bootable usb stick te maken voor windows installatie. Zie link

Kan het misschien zo zijn dat er per ongeluk iets is mis gegaan tijdens dit proces? Of hebben jullie enig andere tips/trucs of foefjes om het ding toch aan de praat te krijgen?

Want toch zonde om de 32 gig usb stick niet meer te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Staat de stick wel in schijfbeheer?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altorf
Ja daar komt hij in te staan. Alleen heb ik geen verdere optie's op de schijf. Zie afbeelding.

http://www.afbeeldinguploaden.nl/photo/view/90654/IqCasK

[ Voor 4% gewijzigd door altorf op 04-01-2015 09:10 . Reden: Afbeelding werkt niet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03:22

auto660

1991 240 GL Brick

Ik heb zelf ook wel eens een weigerende usb stick gehad, daarbij was het filesystem corrupt geraakt en wist windows er geen raad meer mee. Toen heb ik hem ingeplugd en met de hp usb format tool (die hem wel zag) opnieuw geformatteerd waarna de usb het nu nog doet.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altorf
Helaas, programma herkend hem wel. Maar krijg de melding dat er geen medium beschikbaar is.
Diskpart geeft ook aan:

XXXXXXXX U167CONTROLLER USB Device
Disk ID: 00000000
Type : USB
Status : No Media
Path : 0
Target : 0
LUN ID : 0
Location Path : UNAVAILABLE
Current Read-only State : No
Read-only : No
Boot Disk : No
Pagefile Disk : No
Hibernation File Disk : No
Crashdump Disk : No
Clustered Disk : No

There are no volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Gewoon éérst even zoeken op dit forum naar tips over recovery van USB-sticks?
Jouw situatie is identiek al eerder voorgekomen en werkende oplossingen zijn gewoon te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altorf
Renault schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:07:
Gewoon éérst even zoeken op dit forum naar tips over recovery van USB-sticks?
Jouw situatie is identiek al eerder voorgekomen en werkende oplossingen zijn gewoon te vinden.
Zoekfunctie gaat alleen over data recovery. Mijn data kan me niks schelen. Wil gewoon graag de usb stick aan de praat krijgen. Geen topic over aan te praat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Gewoon even googelen naar "hp usb storage format tool" en die loslaten op je USB stick.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
http://consultancomputera...ix-adata-flash-drive.html

Misschien heb je hier iets aan, staat ook een stuk over datat recovery maar dit is niet boeiend als ik jou begrijp. Wellicht kun je hiermee je stick werkend krijgen...

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-08 10:21

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,

Ik denk dat ik het weet,
Open CMD als administrator

Typ:

Diskpart
Dan:
list disk
dan:
select disk x (Kijken naar het aantal GB's welke je USB is)
dan:
active

En anders probeer hier wat dingen uit te zoeken, denk dat het dan wel kan gaan werken: http://nl.wikihow.com/Een-USB-stick-bootable-maken

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altorf
Het probleem is dat mijn usb schijf geen groote heeft.waardoor ik er weinig mee kan.
denk dat ik ga kijken of ik hem kan opsturen.. Misschien een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:38
kijk eens of je hem hier mee kan repareren (als admin uitvoeren) en anders idd een RMA vragen (die link staat er ook bij)
http://www.adata.com/inde...ain&page=ss_usbdiy&lan=en
En probeer eens een andere usb poort als deze ook niks kan vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Mel33 op 05-01-2015 09:18 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altorf
Inderdaad ook al geprobeerd.
RMA aanvragen is waarschijnlijk de enigste optie.

Bedankt voor de hulp.
mell33 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:13:
kijk eens of je hem hier mee kan repareren (als admin uitvoeren) en anders idd een RMA vragen (die link staat er ook bij)
http://www.adata.com/inde...ain&page=ss_usbdiy&lan=en
En probeer eens een andere usb poort als deze ook niks kan vinden.
Pagina: 1